Welke maatschappij?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Welke maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 15:58

Ik wil Mander iig gaan verzekeren tegen diefstal, brand, en dood door ongevallen, blijvende ongeschiktheid en misschien ziektekosten.

Welke maatschappij is daar het beste / goedkoopste in?
En wat zijn jullie ervaringen met diverse maatschappijen?

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 06:27

Niemand zijn/haar paard verzekerd???? Haha!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 06:36

Jawel, ik ben verzekerd bij AmevHippo. Ik heb nog nooit iets hoeven declareren, dus echt ervaring heb ik niet met deze maatschappij.
Het paard van een vriendin is hier ook verzekerd en dat beestje staat al 2 weken met een afgescheurde spier te wachten op de dood... Het schijnt een hele rompslomp te zijn voor ze dat beestje weg mogen brengen. Hij is door 2 da's opgegeven, niet te opereren.
Ik weet niet of dit kenmerkend is voor AmevHippo, maar wilde het toch even melden.

* To Belg, or not to Belg *

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 06:38

Ik betaalde in guldens trouwens ong. 250 gulden per jaar. Nu iets van 12 euro per maand en dan is Yorghos verzekerd voor dood door ongeval, diefstal, brand en natuurlijk WA (dat is volgens mij altijd). Ziektekosten heb ik niet verzekerd.

* To Belg, or not to Belg *

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 06:51

ik ben ook verzekert bij Amevhippo, en wel voor ziektekosten, ik betaal 31 euro per maand en heb al meerdere rekeningen gedeclareert en grotendeels terug gekregen, ben dus erg tevreden

Z1+1

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 08:31

Ik ben verzekert bij Interpolis. (Levi dan)
Ik heb een uitgebreide verzekering...ziektekosten, ongeval, ongeval tijdens transport, diefstal, dood door ongeval, brand, mishandeling van derden etc...peesklap is trouwens uitgesloten.
voor 300 euro per jaar aan premie.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 09:22

Ik ben verzekerd bij Amevhippo, betaal rond de E335,- per halfjaar. Mijn soort verzekering: Uitgebreide verzekering, diefstal en beperkte ziektekostenverzekering (alle operaties worden verzekerd, mits dat bij een erkende kliniek gebeurd). De prijzen hangen btw ook af van de verzekere waarde. Vanaf E4500 moet je trouwens röntgenfoto's van je paard laten maken. Minder dan E4500; dan is een keuringsrapport genoeg. Mijn paard is kort geleden gecastreerd en dat is prima gegaan met de verzekering! Geen problemen gehad Lachen .
Succes!

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

kjcm

Berichten: 888
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: ergens waar jij niet bent.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 09:44

ik ben ook verzekerd bij amev/hippo en betaal per maand ong.41 euro dan ben ik verzekerd voor: beperkte ziektekosten, diefstal en wa. ik heb nog nooit wat hoeven te declareren, gelukkig, de premie hangt af van het verzekerde bedrag, ik betaal zo'n beetje 3% van het verzekerde bedrag en ik heb mazzel gehad datik mijn quarter ging verzekeren want ik heb de agent opgebeld ivm het feit rontgen, en ik hoefde haar niet op de foto te zetten want "ze kwam uit Amerika en ik ging western rijden met haar en och zegt hij, die paarden mankeren nauwelijks iets", dus onwijs veel mazzel. maar ze heeft ook gelukkig nooit iets gemankeerd aan haar benen. idd een keuringsrapport was genoeg.

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 09:49

via mond op mond reclame is mij te ore gekomen dat de eerste friese onderlinge werkelijk uitkeerd en niet moeilijk is met allerlei addertjes onder het gras.
ik heb pepper momenteel beperkt verzekerd bij interpolis omdat ik niet wist dat je als je in zeeland woont ook bij EFO terecht kunt maar het maakt dus niet uit waar je woont......
ik stap volgend jaar waarschijnlijk over.
de EFO is qua premie wel wat duurder dan interpolis maar heeft een lager eigen risico ( 1maal per jaar) terwijl je bij interpolis iedere 90 verpleegdagen een eigen risico hebt EN je krijgt nooit meer vergoed aan ziektekosten dan 80% van de ziektekostennota's en met een maximum van 75% van de verzekerde waarde,bij de beperkte verzekering zelfs nooit meer dan € 1500 euro totaal.
bij de EFO is de premie dus hoger maar de voorwaarden zijn veel soepeler,ik ken toevallig sinds kort iemand die er werkt, als je zijn telno wilt voor meer informatie dan roep je maar.

het is wel zo dat als je paard nooit in de kliniek beland (maar wie weet dat van tevoren) en je dus puur een verzekering wilt voor diefstal,plotselinge dood o.i.d je dan bij interpolis voordeliger uit bent!!


Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 12:43

Ik ben ook bij de EFO.
De verzekering heb ik op A en B tarief. Ik betaal geloof ik iets van 148 euro per half jaar.
Helaas heb ik geen ziektekosten afgesloten anders had ik de ziekte van mijn paard voor een gedeelte vergoed gekregen. Maar heb alleen A+B brand en diefstal.

Petri
Berichten: 92
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 13:07

Dit antwoord heb ik ook op een zelfde vraag van Smaartens gegeven:

Interpolis en AMEV zijn de grootste verzekeraars op het gebied van hippische verzekeringen. Ook London heeft een soortgelijke verzekering.
Op de internetsites van deze maatschappijen kun je alle informatie vinden.

Je kunt om te beginnen de premies van deze maatschappijen met elkaar vergelijken. Maar let niet alleen op de premie.
Vergeet vooral niet de kleine lettertjes in de voorwaarden te lezen!

Succes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers