Aanbieding in de supermarkt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Aanbieding in de supermarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 22:41

Vandaag kreeg ik kippenvel bij het zien van een aanbieding in de super waar ik bijna dagelijks kom.

Bij de slagerij-afdeling zag ik 2 strobalen staan met daarvoor een oud zadel en rijlaarsen. Op een pallet tussen de balen, 2 bitten en op de laatste strobaal een hoofdstel en los daarvan teugels.

Op de pallet was een grote mand geplaats met paardenworsten die in de aanbieding zijn.
Ik heb er niets op tegen als paardenvlees in de aanbieding geplaats wordt maar waarom niet net zoals b.v. hamlappen in een grote koeler met daarboven een bord: Aanbieding!

Ik heb verbouwereerd naar het geheel gekeken, begrijp de hele reclame-gedachte hierachter ook niet.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 22:50

Volgens mij wilde hier iemand op niet gepaste wijze zijn creativiteit botvieren?
Misschien moesten ze toch maar gaan solliciteren bij een warenhuis als etaleur?

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 22:56

He jakkes, dat is nu niet bepaald stijlvol te noemen. Daar moet de een of andere lollige saddist achter zitten Boos!.
En dan ben ik ook niet antipaardenrookworstreclame hoor, alleen op deze manier... Bah.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 22:58

Whahahahaha, ik vind het echt briljant! Haha!

Maar goed, als je je eraan stoort kan je een klacht indienen, binnen een mum van tijd is het dan weg. Volgens de HACCP regelgeving mag er ook helemaal geen stro en aanverwante dingen als decoratie gebruikt worden.
Alleen kunststof troep wat je kan desinfecteren is toegestaan in een winkel.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 23:00

Vlak bij het studentenhuis waar ik jaren heb gewoond, zat een paardenslagerij. Ik fietste er altijd langs van en naar de stad, nooit echt bij stilgestaan dat het een paardenslagerij was. Totdat ik op een ochtend (vroeg) na een nacht stappen met mijn brakke kop naar huis fietste en daar voor de deur een vrachtwagen zag staan met de laadklep open. Allemaal haken met... juist. Scheve mond

Ik realiseerde me een tiental meters verder pas wat ik had gezien en ging nog net niet ter plekke over mijn nek. Misselijk

Tegenwoordig loop ik dus met een grote boog om alles wat maar met paardenvlees te maken heeft heen. Misschien heel hypocriet, maar ik krijg dan iedere keer weer dat beeld van de inhoud van die vrachtwagen voor ogen. Zo'n actie als jij beschrijft kan ik ook niet echt waarderen, die etaleurs dachten zeker grappig te zijn?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 23:09

hier beledigen ze de mensen mee die paardensport beoefenen,;)...ik zelf vindt het ook niet echt stijlvol..

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 23:11

Sjuimpje schreef:

Volgens de HACCP regelgeving mag er ook helemaal geen stro en aanverwante dingen als decoratie gebruikt worden.


Wat is de HACCP?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 23:16

Ik zou er idd wat van zeggen...dan is het snel genoeg weg.

Je suis Charlie.

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 23:19

Cassidy schreef:
Ik zou er idd wat van zeggen...dan is het snel genoeg weg.


Daarom wil ik ook weten waar HACCP voor staat, sta ik wellicht iets sterker wat betreft mijn klacht.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 23:22


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 09:34

Wat vreselijk!
Dat hoort toch niet? Heb je een klacht ingediend?

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 09:56

HACCP dat zijn normen van de warenwet/levensmiddelen..

Maar lekkere winkel... ze kunnen een bekeuring krijgen voor het gebruiken van stro bij het vlees.

Maar joh als je ziet af en toe hoe vlees vervoerd wordt enzo nou dan hoef je het gelijk niet meer.

...Dreaming with my eye's wide open...

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 10:07

Hazard Analyses and Critical Control Points.

En inderdaad niet echt een smaakvolle aanbieding. Ik zou er geen trek van krijgen in elk geval (ook ik ben geen paardenvleeseter)

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 12:51

Niet echt stijlvol idd....

Als de hamlappen in de aanbieding zijn dan hang je toch ook geen poster van Babe erbij

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 13:15

Ik heb totaal geen problemen met slachtpaarden / paardenvlees, maar ik vind het wel zeer onsmakelijk en onhygienisch dat ze daar een zadel en stro enzo gaan neerleggen! Daar zal ik geen stukje vlees kopen!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 13:25

whahah, echt een domme actie. denk niet dat mensen zin krijgen in een stukje paardenvlees als ze daar rijlaarsjes en zadels zien liggen *LOL*

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 13:56

Niet echt slim om de strobalen in de winkel te leggen.
HACCP staat voor de hygienecode horeca, daarin staan alle regels vermeld waar je je aan moet houden als je met etenswaar omgaat, in het kort omschreven.
even off topic:
Maar waar je meestal niet bij stil staat is dat als lekker in je fricandel hapt, je ook paardenvlees eet.

Geniet van de momenten dat het goed gaat,
ze duren vaak te kort

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 14:16

Summertje schreef:
Niet echt stijlvol idd....

Als de hamlappen in de aanbieding zijn dan hang je toch ook geen poster van Babe erbij


*LOL* vond em wel grappig..

Maar idd, ik zou er wat van zeggen, is het zo weg..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _N_, Aliedaa, Amazonbot, Astrid_Brann, dinek123, Domi_94, fnpetter1990, Iselda, lgw, lissssan, Martje80, MyrtheJ, Nele80, pjer, Polarize, Prairy, roosjenat, Saartjuh_b, Schapenvacht, Sigge, Tazzey, wiifke, Xhiske en 215 bezoekers