dreamstables? wie heeft ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

dreamstables? wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 06:42

Hoi ,wie heeft er een paard gekocht biij hun,en wat was jullie ervaring?
ik ben bezig voor een paardje daar,
maar wil graag weten wie nog meer daar gekocht heeft.

groetjes


Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 11:00

Meisje van mijn stal werkt er.. alleen verhalen gehoord, nooit gezien zelf.. Ik zeg niet wat ik er van denk...

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on


ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 11:27

Passionato schreef:
Meisje van mijn stal werkt er.. alleen verhalen gehoord, nooit gezien zelf.. Ik zeg niet wat ik er van denk...


nou,dan had je meschien beter deze reactie,helemaal niet moeten plaatsen,zo maak je d'r alleen maar nieuwsgierig of achterdochtig !

hier kan ze toch helemaal niks mee!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 12:55

Ik ben het met Mexx 2 eens aan zo'n reactie heb je toch niets!!

Ik heb geen ervaring met een paard kopen daar maar ik heb ze wel bezig gezien op Horse-event. Het trailerladen vond ik echt geweldig!! Maar toen ik ze bezig zag met het inrijden van die fries (zondag) vond ik ze toch echt wat minder. Ik vond dat ze nogal tegenstrijdig bezig waren. Bijvoorbeeld hij zei tijdens het trailerladen dat je nooit een paard zo neer moest zetten dat hij niet meer weg kon en tijdens het inrijden zette hij op den duur wel het paard tegen het hek zodat hij niet weg kon.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 13:00

Is dat van Alex Ryder?

'Paint' it 'Black'

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 13:06

Ben er ooit eens geweest,maar niet kapot van!
Groetjes Lundi

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:26

ik vind het supper ik heb bij conrad een ceurses paarden fluisteren deel 1 gevolgd. hij is supper hij praat met het paard in de eigen taal. de paard die hij uitkiest zijn ook super. hij verkoop ook twee veulens voor ons die bij ons op stal staan. ze hebben er bijde veel verstand van conrad en zijn vrouw. alleen hun eigen terijn ziet er niet zo mooi uit.

top i top i OK dan!

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:56

Ja oke oke, zoals ik al zei ben ik er zelf nooit geweest.. ik weet wel dat ze op de monty manier werken, en daar ben ik niet zo voor. maarom al het gezeur te voorkomen van de monty fans vandaar.. Ieder zijn manier toch? Ik vind monty ook een heleboel goede dingen hebben, begrijp met niet verkeerd, maar bepaalde dingen vind ik ook totaal niet natuurlijk.. maargoed, als het werkt iedereen blij toch?

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 19:25

Ik ben 2 dagen op horse event geweest en twee dagen heb ik ze 2 keer met 'zadelmak' bezig gezien en eerlijk waar daar lusten de honden geen brood van en heel veel mensen dachten er zo over. De eerste keer werd er een klein ponietje zadelmak gemaakt, deze werd net zo lang opgejaagd tot hij zo moe was dat hij inderdaad geen kick gaf toen een veelste groot meisje erop ging zitten. Dat had niks met freestyle te maken de ponie werd opgejaagd met een soort ssss ssss klonk lekker door de microfoon en toen tussen twee lijnen geplaatst en de man ging steeds zo staan dat de ponie geen kant op kon en dan ging de man heel hard met de lijnen zwaaien en sss sss roepen zodat de ponie weer ging rennen en de man er achteraan rennen ssss sss! Als de ponie dan weer stopte draaide hij om en raakte verstrikt in de lijnen.
De tweede dag werd er een friese hengst zadelmak gemaakt, het paard lette totaal niet op de beste man in het midden en op het laatst wilde de beste man het doen voorkomen alsof de hengst inderdaad het leiderschap van hem had aangenomen en hem volgde, maar in werkelijkheid volgde de man de hengst wanneer hij stil ging staan of weer ging lopen stopte de meneer ook. Beetje vreemd leiderschap. Daarna werd de hengst ook weer net zo lang opgejaagd, dat hij de flanken uit zn lijf stond te ademen. Toen het zadel erop werd gelegt draaide de hengst om en viel het zadel eraf, erg professioneel. Dat er geen ongelukken zijn gebeurt is een wonder, want het had echt niks met paardvriendelijkheid te maken!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 20:45

Ja ik ben het wat het zadelmak maken betreft wel met Regine eens.. Die Fries had ook duidelijk geen enkele vorm van voorbereiding ondeergaan. Hij was zelfs nog niet eens aan een bit gewend.. Nou dat vind ik dus gewoon slecht zeker als je het daarna over het inprenten van een veulen gaat hebben.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 21:02

Zondag werd er weer een Friese hengst zadelmak gemaakt. De zelfde soms?

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002 31-10-2018
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015
Nijn 15-06-2018

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 22:12

Ik vind er niks dreamstables aan, die mensen hebben het niet helemaal begrepen. Dream word nachtmerrie daar!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 22:16

Zeer slechte ervaring. Ik had een paard daar te koop staan. 1 van hun kwam hier om te kijken en foto's te maken. Ze stelden vragen over het paard. Ik heb gelongeerd en gereden. Ik moest het paard klinisch laten keuren en heb dat gedaan. We hebben een prijs vastgezet en het kwam op internet te staan.

Dat op internet staan duurde al 3 dagen en er zaten fouten in. Na een aantal mailtjes werd het nog niet veranderd. Ik heb toen gebeld en werd niet al te vriendelijk te woord gestaan. Toen duurde het nog 2 dagen voordat de fout werd hersteld. We waren dus al een week of 3 verder. Boos! Een tijdje later werd de prijs zonder mijn toestemming omlaag gedaan. Weer een reactie gestuurd dat ik daar niet mee eens was. Het was netter geweest als dat in overleg werd gedaan met mij.

Ik werd gebeld door hun op een dinsdag of ik mijn paard de volgende dag bij hun op stal wilde zetten. Verward Dat koste geld dus. Boos! Ik zei dat ik geen vervoer had, omdat mijn man de auto mee heeft naar zijn werk. Ik zei dat mijn man niet ff snel een dag vrij kan nemen. Dat werd geloof ik heel raar gevonden. Verward Ze zeiden dat een paardentaxi het paard wel op kon halen. De kosten waren voor ons en waren behoorlijk Boos! . Ik zou terug gebeld worden door hun, hoe het paard daar zou kunnen komen. Nou ze moeten nog bellen. Boos!

Ik kreeg voordat het kontrakt was afgelopen een brief met daarin:
Ze stopte de verkoop omdat ik niet meewerkte Verward . De kosten namen ze voor lief. Welke kosten??? Verward Boos!

Ik heb 1 keer een telefoontje gehad omdat ze het paard daar wilde hebben. Ik heb geloof ik wel 10 keer gebeld om te vragen hoe de stand van zaken was. Er waren steeds "6 geintresseerde". Nee, het is een onvakkundig, niet klantvriendelijk en vooral een onpersoonlijk bedrijf.

Ze geven zich uit als makelaar in paarden. In mijn ogen is een makelaar een tussenpersoon tussen verkoper en koper. Hij krijgt een percentage van het verkoopbedrag. Hij bemiddeld en zorgt ervoor dat de verkoper de hoogste prijs krijgt. In mijn ogen doen ze helemaal 0,0 nada nix. Boos! Ja, een foute tekst met slechte kwaliteit foto's op hun site zetten en wachten maar op een klant.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 22:31

he vervelend voor jullie die ervaringen,
nu krijg ik wel een ongerustig gevoel erover.........
maar ik vind het paardje veels te leuk,dus wacht ik de keuring af!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 22:44

marit van dreamstables zit hier ook op bokt.
ik heb de zadlemak clinic op de horse event ook gezien (met de friese hengst) daar was ik ook zeer zeker NIET over te spreken, echt vreselijk.
daarin tegen heeft conrad ruim 2 jaar geleden wel een clinicv op stal gegeven , waar ik WEL over te spreken ben!

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 22:47

Als je het paard leuk vind dan zou ik daar gewoon mee verder gaan. Bedenk: dat paard heb je nog een lange tijd en DreamStables heb je nu alleen even nodig.
Gewoon klinische keuring dus afwachten.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 23:39

Ik wil niet vervelend doen....maar volgens mij mogen dit soort topics toch niet?? (net als topic over BM-stables). Is een soort negatieve reclame en beetje sneu voor die stalhouder....vooral omdat die niet kan reageren hier. Dit soort dingen kunnen beter via pb.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 01:57

Franca schreef:
Ik wil niet vervelend doen....maar volgens mij mogen dit soort topics toch niet?? (net als topic over BM-stables). Is een soort negatieve reclame en beetje sneu voor die stalhouder....vooral omdat die niet kan reageren hier. Dit soort dingen kunnen beter via pb.


Ik ken ze niet en ik kan daarover dus niets zeggen.

Of dit via PB moet, ben ik niet helemaal eens met Franca. Het zijn ervaringen van mensen die ze plaatsen naar aanleiding van een vraag van een bokker. Dat dit vooral negatieve ervaringen zijn van de bokkers die reageren op deze topic mag geen reden zijn om deze discussie niet te voeren op het forum. Ik zou ook blij zijn met alle reacties als ik zoiets bij de hand zou hebben. Feit blijft wel dat mijn eigen indruk altijd het zwaarste zal wegen.
In dit geval zou ik de keuring afwachten en dat paardje nemen als ik er zo gek van zou zijn als de keuring positief is en het klikt.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 07:22

PhiaBink schreef:
Zeer slechte ervaring. Ik had een paard daar te koop staan. 1 van hun kwam hier om te kijken en foto's te maken. Ze stelden vragen over het paard. Ik heb gelongeerd en gereden. Ik moest het paard klinisch laten keuren en heb dat gedaan. We hebben een prijs vastgezet en het kwam op internet te staan.

Dat op internet staan duurde al 3 dagen en er zaten fouten in. Na een aantal mailtjes werd het nog niet veranderd. Ik heb toen gebeld en werd niet al te vriendelijk te woord gestaan. Toen duurde het nog 2 dagen voordat de fout werd hersteld. We waren dus al een week of 3 verder. Boos! Een tijdje later werd de prijs zonder mijn toestemming omlaag gedaan. Weer een reactie gestuurd dat ik daar niet mee eens was. Het was netter geweest als dat in overleg werd gedaan met mij.

Ik werd gebeld door hun op een dinsdag of ik mijn paard de volgende dag bij hun op stal wilde zetten. Verward Dat koste geld dus. Boos! Ik zei dat ik geen vervoer had, omdat mijn man de auto mee heeft naar zijn werk. Ik zei dat mijn man niet ff snel een dag vrij kan nemen. Dat werd geloof ik heel raar gevonden. Verward Ze zeiden dat een paardentaxi het paard wel op kon halen. De kosten waren voor ons en waren behoorlijk Boos! . Ik zou terug gebeld worden door hun, hoe het paard daar zou kunnen komen. Nou ze moeten nog bellen. Boos!

Ik kreeg voordat het kontrakt was afgelopen een brief met daarin:
Ze stopte de verkoop omdat ik niet meewerkte Verward . De kosten namen ze voor lief. Welke kosten??? Verward Boos!

Ik heb 1 keer een telefoontje gehad omdat ze het paard daar wilde hebben. Ik heb geloof ik wel 10 keer gebeld om te vragen hoe de stand van zaken was. Er waren steeds "6 geintresseerde". Nee, het is een onvakkundig, niet klantvriendelijk en vooral een onpersoonlijk bedrijf.

Ze geven zich uit als makelaar in paarden. In mijn ogen is een makelaar een tussenpersoon tussen verkoper en koper. Hij krijgt een percentage van het verkoopbedrag. Hij bemiddeld en zorgt ervoor dat de verkoper de hoogste prijs krijgt. In mijn ogen doen ze helemaal 0,0 nada nix. Boos! Ja, een foute tekst met slechte kwaliteit foto's op hun site zetten en wachten maar op een klant.


En hier heb ik dus niks meer aan toe te voegen. Ik heb ook een paard bij ze te koop gehad en hetzelfde verhaal als hierboven. En verder heb ik voor dat zadelmak maken op het horse event ook geen goed woord over (ben ook geweest)

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48200
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 08:51

ik ken de Dreamstables alleen van het CHIO en ben zeer positief over het trailerladen.... Conrad werkt veelal op dezelfde manier als ik... (of andersom...Verward)

Zadelmak maken heb ik niet gezien....

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:10

Franca schreef:
Ik wil niet vervelend doen....maar volgens mij mogen dit soort topics toch niet?? (net als topic over BM-stables). Is een soort negatieve reclame en beetje sneu voor die stalhouder....vooral omdat die niet kan reageren hier. Dit soort dingen kunnen beter via pb.


Ik ben het met je eens!!!
Het is niet leuk om mensen die hun best doen een boterham te verdienen, en daarbij vast hun best doen, af te vallen!!!

Ik ken Dreamstables niet.

Als je ergens een leuk paard ziet, kijk dan naar het paard, en niet naar de eigenaar.Die kan zich toch heel anders voordoen dan ie in werkelijkheid is.
Luister niet naar verhalen, maar ga op je eigen gevoel af.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Kabouterdans
Berichten: 5082
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:17

[quote="Franca"]Ik wil niet vervelend doen....maar volgens mij mogen dit soort topics toch niet?? (net als topic over BM-stables). Is een soort negatieve reclame en beetje sneu voor die stalhouder....vooral omdat die niet kan reageren hier.

Dat kunnen ze wel, ze zitten ook op bokt.

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-03 12:57

ooh ,maar het is absoluut niet de bedoeling om die mensen in
een negatief daglicht te stellen hoor!
Ben gewoon benieuwd naar ieders ervaring,omdat ik die nog niet heb natuurlijk.Is het paardje goedgekeurd ,dan koop ik hem........

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 12:30

Ik denk ook niet dat de mensen het antwoord gaven om af te vallen. Je kunt toch gewoon je mening geven over een stal? (vrije meningsuiting etc etc) Ze staan op zat evenementen, en komen op tv etc, ze kunnen dus zat reclame maken en zich van een goede kant laten zien. Als ze goed werk leveren gaat dat echt wel van mond tot mond. Maar ik vind ook dat slechte dingen rond mogen gaan... Als ik ergens iets koop en dat is niet goed, en er vraagt iemand wat ik ervan vind, zeg ikook gewoon eerlijk dat het niet goed is toch?

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 12:31

Er staan trouwens ook positieve ervaringen bij.. het is niet alleen maar negatief!

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sintara en 25 bezoekers