Hoe lycos sidesearch verwijderen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Hoe lycos sidesearch verwijderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 09:25

Weer eens een computervraagje vrees ik...

Gisteren heeft tijdens het surfen Lycos Sidesearch zich ongewenst geïnstalleerd op mijn computer. Gevolg: telkens ik internet explorer opstart krijg ik links een schermpje van Lycos, en dat wil ik helemaal niet. Ik heb al geprobeerd het te verwijderen (gewoon bij C:\Program Files en deleten maar) maar dat lukt niet: ik krijg de boodschap dat het niet verwijderd kan worden 'omdat er mogelijk een bronbestand in gebruik is'. Super irritant Boos!

(Hoe kan dat eigenlijk? Ik heb speciaal zowel een administrator-account als een account onder mijn naam aangemaakt (Windows 2000 Professional), en ik heb mezelf op die account slechts user-rechten gegeven, ik kan dus als ik als mezelf aangelogd ben niets installeren, om te vermijden dat er ook geen rommel zoals dit zichzelf zou kunnen installeren. Waar loopt mijn redenering fout??)

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 10:35

Ik heb er niet zo veel verstand van, maar ik denk dat je al je vensters van je browser moet sluiten, en dan naar start, configuratiescherm, software, en het daar verwijderen.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 11:37


Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 12:00

Sypheron schreef:
Adaware installeren: www.lavasoftusa.com en een uitgebreide scan laten uitvoeren.


Ad-aware heb ik al. Dat is missch idd een goed plan. Rainie, wat jij zegt had ik al geprobeerd, lukte ook niet. Thanks!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 13:00

Eerst even niet vergeten de nieuwe adaware defenities te updaten.