spierpijn, au!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

spierpijn, au!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 09:17

Omdat ik weet, dat ik niet echt super netjes zit (ik val snel voorover, trek mijn hakken op, zit soms te stuiteren enz...) heb ik gisteren eens een zitlesje gedaan, geholpen door de eigenaar van Duvel.
Dus Duvel aan de longeerlijn met bijzetteugels (niet strak, maar gewoon dat zijn hoofd niet echt omhoogkan), zadel erop, maar beugels eraf en teugels in een knoop, dus alleen maar zitten.
Eerst snapte Duvel er geen jota van, er zat iemand op zijn rug, maar hij moest luisteren naar iemand op de grond Verward
Maar al snel had hij het wel door.
Alleen soms reageerde hij eerst niet, waardoor hij werd bijgetikt, met als gevolg dat hij dan vooruit schoot. En dat is niet zo erg, maar omdat je dat zelf niet doet, ben je er toch minder op bedacht en ik was af en toe wel heel handig in het vastgrijpen aan het zadel Haha!
Maar goed, toen ging ik dus zitten...
Ik moest met mijn armen op schouderhoogte voor me uit en dan horizontaal draaien, dus echt vanuit mijn lendenen en dan mijn handen nakiken naar achteren, waarbij het "benen niet naar achter leggen, op je kont blijven zitten, niet naar voren vallen" aardig wat keer gezegd is. Daarna benen optrekken tot mijn knieƫn elkaar raakten en dan weer naar beneden (en ik kan je vertellen, dat gaat in stap veeeel makkelijker dan in draf )
Daarna nog een leuke: helemaal op je stuit gaan zitten en dan je benen wijd, vrij van het zadel, au! Dat doet zeer aan de spieren in je lies! (en die voel ik nu dus ook nog).
En daarna mijn buitenbeen over de hals van Duvel heen (wat was ik blij met de bijzet, wat andes had hij op die momenten vast zijn hoofd extra hoog gehouden) tot in amazonezit, zeg maar en dan weer terug. Eerst in draf, maar dat lukte nog niet, dus toen eerst in stap, dat lukte wel, dus toen nog maar eens in draf. En jawel, het lukte! Weliswaar nog met vasthouden, maar goed, het lukte wel, terwijl ik nog redelijkerwijs ontspannen kon blijven zitten.
En daarna de andere kant op dezelfde dingen.
En daarna gingen we nog galopperen, en weer de armenzwaai oefening. En toen was ik moe!!!!
Jeetje, deze drie kwartier was vermoeiender voor mij dan een uur fanatiek rijden!
Maar wel nuttig, we gaan dit vaker doen, we gaan proberen om dit zo een keer in de twee a drie weken te herhalen, kijken of ik er wat soepeler van wordt en beter van ga zitten als ik zelf het stuur weer in de hand heb.

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 09:33

Leuk he zit les hahahahaha *LOL*

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 11:10

Ja, maar vooral ook erg nuttig. En ik had vrijdag echt last van mijn liezen. Dat is nu wel weer over, maar de volgende keer zal ik dat wel weer hebben.
Maar zaterdag met rijden merkte ik wel, dat dat ene lesje al zijn vruchten afgeworpen heeft.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:28

hi Marije ik zag je niet moeilijk lopen goed verborgen gehouden hihih
en wanneer heb je dit gedaan toen er niemand op de manege was zeker hihihiihhiihihih!!

ik moet ook eens zulke lessen gaan aanvragen want ik zit veelste veel naar voren toe!!!

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 07:28

Haha, nee hoor, Dunja, het was gewoon op een donderdag morgen, Bianca was er en Hanneke en de hoefsmeden en.. ik weet niet wie nog meer. Maar goed het was dus echt nuttig, want nu met rijden merk ik dat ik erop blijf letten, zelfs buiten vond ik dat ik Duvel gister beter reed, omdat ik beter zat, dus ik ga er echt mee door!