Mijn 3-jarige arabier (CHEYENNE) zadelmak maken!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Mijn 3-jarige arabier (CHEYENNE) zadelmak maken!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 23:54

"Hallo....ik (Yennie) moet jullie helaas meedelen dat ik sinds kort weer aardig aan het werk gezet word door mijn baasje en haar bijrijdster..." Verdrietig
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/hallo(10).JPG[/img]

"boehoe....mijn vakantie is voorbij...de keuring is gedaan.......en nu heeft mijn baasje bedacht dat ik maar braaf moet zijn onder het zadel en onder de man...... ......nou we zullen wel zien wie het laatste lacht" Haha! Extreme duivel

"Hier moet ik aan zo'n stom lijntje eerst weer wennen aan het zadel en de beugels....." >;)
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/longe(1).JPG[/img]

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/longe1(3).JPG[/img]

"Nou moet ik komen en jaja....ik weet echt wel wat ze nu van mij wil...... "
Afbeelding

"En hier zit mijn baasje dan eindelijk weer op mij.....ik hoef alleen nog maar in stap van haar, omdat ik de vorige keer zo geschrokken was van de draf met iemand op mij... Stoom uit je oren "....mijn baasje heeft besloten om het 'rustig' aan te doen.....hahaha....wat een lachertje Nagelbijten / Gniffelen Haha! "
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/rijden(10).JPG[/img]

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/rijden1(3).JPG[/img]

Pffff...nog een rondje...... Ziek
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/rijden2(3).JPG[/img]

"Ja...baasje denkt nu wel....'dit gaat goed'.....maar weten jullie nog de vorige keer????? Haha! Die ben ik niet vergeten hoor.....hihi... Knipoog ....hier nog even een terugblik....
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/Dscf0026(22).jpg[/img]

PPfffff....alweeeer een foto....nou vooruit dan maar....maar dan wel daarna ETEN!!!!! Vork
Afbeelding

"Nu ben ik moe.....ik wil SLOBBER en slapen... "
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/gaaap(2).JPG[/img]


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 23:57

wat doet ze het toch braaf!
ze kijkt er ook echt zo lekker braaf bij uit haar oogjes!
wat heeft ze toch een verschrikkelijk mooie bles en sneb! echt perfect!! OK dan! *LOL*

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 00:00

Arm beest Huilen eerst een strakke riem om je buik met zo'n zwaar ding op je rug en dan je baasje er nog bovenop ??

Hou vol, gewoon als ze het niet verwacht, *poing* dag baas Haha!

FF bodemonderzoekie doen Knipoog

Bokt verslavend ?? Nee hoor

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 00:01

Pssst Joske..... SHHHHTTTT!!! Haha! Party!!


Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 00:02

Ja Marloes-joy....zo lijkt ze echt wel een brave sukkel!!! *LOL*

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 00:21

hahahaha leuk dat commentaar erbij
ze kijkt inderdaad sukkellig uit de ogen Tong uitsteken

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 00:22

...echt wel *LOL*.....dat zal wel anders worden als ze straks ECHT aan het werk moet ben ik bang Knipoog

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 00:36

Leuke foto's!
Ja, stappen vinden ze meestal geen probleem Haha!. Volgende keer weer actie? Haha!:)). Nee hoor, ze doet het braaffffff...Lovers

Galactica Wadim X Gemini

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 00:37

de actie komt wrsch zaterdag.....slik Knipoog

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 00:58

oh haha, alvast veel succes! Wel foto's proberen te maken hè! Het komt vast wel goed

Galactica Wadim X Gemini

Brandje

Berichten: 82
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 01:04

leuk beest hoor, gaat wel goedkomen!

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 09:41

Leuke foto's, knap beesie!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 10:47

Je ziet er overgelukkig uit Franca, met die big smile Haha!
Yen daarentegen... Tong uitsteken
Nog veel succes!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 10:52

Ja, dat viel mij ook op ....ik zit echt met een mega-smile op mijn knuffel. Maar Yen is zich duidelijk nog aan het bedenken wat ze ervan vind Knipoog


Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 11:08

Sorry hoor, maar mag ik zeggen dat ik het echt retestom vind dat je erop zit zonder rijbroek en laarzen. Een paard zadelmak maken/inrijden is een serieuze zaak. Juist bij die dieren heb je al het goede materiaal nodig om jezelf niet in gevaar te brengen.

Verder hoop ik dat het goed blijft gaan en dat het jullie het nu rustig kunnen opbouwen.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 11:18

mooi paardje hoor en tot nu toe erg braaf Tong uitsteken veel suc6 met het inrijden!

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 12:23

Wat een lief koppie heeft ze zeg Lachen Veel succes nog met het zadelmak maken

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 12:43

Kleintje schreef:
Sorry hoor, maar mag ik zeggen dat ik het echt retestom vind dat je erop zit zonder rijbroek en laarzen. Een paard zadelmak maken/inrijden is een serieuze zaak. Juist bij die dieren heb je al het goede materiaal nodig om jezelf niet in gevaar te brengen.

Verder hoop ik dat het goed blijft gaan en dat het jullie het nu rustig kunnen opbouwen.


Wat in hemelsnaam draagt een rijbroek mee aan veiligheid als ik vragen mag... die link kan ik nl. niet echt leggen... en als je schoeisel aan hebt met geschikte zolen en hak dan zie ik ook niet in waarom het perse "rijlaarzen" zouden moeten zijn... Verward Dus ook die link kan ik niet leggen... maar eerlijk is eerlijk, ik heb geen ervaring met het zadelmak maken van jong grut... misschien is er wel een reden waarom dat beter zou zijn...kan het me alleen niet voorstellen... body protector daarintegen zou ik me wel wat bij kunnen voorstellen... en een goede cap (maar die zie ik ook Haha! ) natuurlijk. Gave foto's hoor Franca, Yen is echt een moppie...en houd je een dagboek bij van hoe het gaat? Dan kan ik die ter voorbereiding lezen als Eclipse ingereden gaat worden. Knipoog
Laatst bijgewerkt door vikki op 26-09-03 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 12:44

He
Leuke fotos hoor en ze doet het zo te zien netjes...
Alleen kan je niet beter een rijbroek en laarzen of chaps aan doen.... Je had wel je cap op Haha!
Liefs

Samantha_

Berichten: 10796
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 12:45

Jeetje wat is Cheyenne een prachtig beestje!
En die manen, echt super!
Leuk dat t zo goed gaat met t zadelmak maken!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 12:53

vikki schreef:
Wat in hemelsnaam draagt een rijbroek mee aan veiligheid als ik vragen mag... die link kan ik nl. niet echt leggen... en als je schoeisel aan hebt met geschikte zolen en hak dan zie ik ook niet in waarom het perse "rijlaarzen" zouden moeten zijn... Verward

Waarom denk je dat een rijbroek ontdekt is? Waarom denk je dat een rijbroek geen wijdere pijpen heeft?

Deze broek kan omhoog kruipen, dat zit voor de ruiter niet lekker, de ruiter gaat verzitten om de broek naar beneden te krijgen, het paard krijgt onnodig gewiebel.

De broek kan gaan wapperen, waarvan een (jong) paard kan schrikken. De broek kan klem komen te zitten tussen de beugelriemen waardoor je minder bewegingsvrijheid hebt.

En het hoeven niet perse rijlaarzen te zijn, het mogen ook geschikte schoenen met chaps zijn. Waarom chaps? Omdat het meer steun en stevigheid geeft. De meeste ruiters hebben stillere benen als ze zoiets aan hebben in plaats van gewoon schoenen. Of Franca moet echt een enorme goede ruiter zijn.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 13:01

Bedankt voor de uitleg, heel duidelijk en logisch. Die kruipende broekspijpen had ik echt niet aan gedacht (rij zelf altijd met jeans... mijn wranglers kruipen niet maar andere broeken idd wel nu ik er bij stil sta) evenals de steun/stevigheid van chaps of laarzen... maar je hebt idd gelijk nu ik er over nadenk.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 13:02

Ik weet dus niets over western. Western ruiters rijden wel met schoenen en jeans.
Maar volgens mij wil Franca het paard toch engels africhten, en dan snap ik de combinatie van de kleding niet.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

reina

Berichten: 638
Geregistreerd: 03-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:10

Die foto's zien er leuk uit! Ze lijkt me inderdaad heel erg braaf (ik ben benieuwd hoe jullie eerste draf verloopt.. Haha! Ga je dat zelf doen?) Ehm, sorry Kleintje, maar ik snap de discussie over de rijkleren niet. Ik ben het met je eens dat je schoenen moet hebben met een hak en een beetje profiel, maar waarom geen spijkerbroek? Waarschijnlijk vindt Franca een spijkerbroek zelf heel fijn zitten, anders zou ze hem niet aandoen, toch? Ik heb zelf ook veel met gewone broek gereden (tot grote ergernis van de anderen op stal) en nooit problemen gehad met opkruipen o.i.d. (Ok, eerlijk is eerlijk, ik reed vaak zonder zadel). Maar vooral de link Engels rijden en geen spijkerbroek aan mogen ontgaat me. Ieder heeft toch zijn eigen manier en gewoontes? Dat is het leuke aan een eigen paard, dat je (het plezier en de gezondheid van jou en je paard in acht nemend) kan doen wat je wil!!
Veel succes Franca met de rest, ik hou je topics in de gaten! Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 61 bezoekers