Nieuw paard op stal -- ikke er op rijden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 17:37

Vandaag lekker met Gipsy aan het tutten geweest, haar even flink aandacht gegeven, heeft ze de afgelopen paar dagen een beetje moet missen omdat we allebei krap in de tijd zaten. De box naast die van haar stond al een aardig tijdje leeg, maar vandaag stond er een nieuw paard in, leuk beestje, erg vriendelijk ook.
Even kennisgemaakt met de mensen die erbij horen, aardige mensen, paardje wordt bereden door een klein meisje, jaar of 10, ze hebben dat paard pas 3 weken ofzo, zijn nu bij Atie op stal komen staan omdat ze daar echt goed les kan krijgen (3x in de week, privé, groepslessen hebben we niet), want dat meisje moet nog een hoop leren, maar die komt er wel met de juiste begeleiding, niet bang, streng zonder grof te zijn, kan ook al best netjes sturen. Maar blijft een feit dat dat paard eigenlijk nog te groot voor haar is, hoe braaf het ook is, echte controle heeft ze gewoon nog niet. Een pony zou misschien beter geweest zijn, maar dit is zo'n ontzettend lief dier en ze wou zelf ook graag een groot paard, opa heeft altijd jachten gereden, altijd grote paarden gehad en daar is ze ook op begonnen met rijden, dus voor haar geen kleine pony!
Zei die mevrouw ineens: Als je zin en tijd hebt mag je er wel op rijden hoor, is alleen maar goed voor dat beest, hier heb je m'n telefoonnummer, als je even belt is het goed! Paard is 7 jaar oud, heeft Z gelopen en die mensen vinden het gewoon belangrijk dat er ook af en toe iemand anders op rijdt (die wat groter is!) zodat ze gewoon af en toe eens aan het werk gezet wordt ipv alleen maar rond te hobbelen met een klein meisje op haar rug. Nou, dat wil ik natuurlijk best af en toe doen! Vrijdag voor het eerst, ben benieuwd. Het is in ieder geval een ontzettend lief paard, echt een knuffeltante, doet geen vlieg kwaad.
Gipsy blijft natuurlijk nummer 1, maar een echt dressuurtalent is het niet, zal het ook nooit worden, ze vind het gewoon niet leuk en wordt dwars, is meer een paard om buiten te rijden, ben benieuwd hoe het met dit paardje gaat!
Ik ga haar niet voor vast rijden, daar zou ik geen tijd voor hebben, maar gewoon zo af en toe eens, dat meisje rijdt er toch nog niet echt intensief mee, dus ze kan ook best 2x op een dag lopen als het zo uitkomt. Leuk!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 17:39

Hee, wat leuk zeg! Succes met die knuffeltante! Lovers

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 17:44

Ja, ze is echt superlief! Dat meisje kon er natuurlijk niet bij om het hoofdstel in te doen, liet ze gewoon haar hoofd zakken en deed alvast haar mond open! Zo lief! Kan natuurlijk ook uit eigen belang zijn, minder gesjor en gepruts aan haar hoofd en geen bit dat tegen haar tanden aan slaat, maar het zag er wel schattig uit! Het zadel deed haar opa er op, anders zou ze volgens mij ook nog door haar knieën gaan!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 17:54

Ach, wat een lieffie dan! Lovers Lovers Lovers

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 21:21

Wat klinkt dat als een scheet van een dier zeg!! Lovers Leuk dat je hem zo af en toe eens mag rijden!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 22:01

Ze hebben 'm ook echt gekocht op het karakter vertelden ze, het is tenslotte een klein meisje dat er mee om gaat en dan is dat natuurlijk heel belangrijk! Dat het paard al Z gelopen heeft en erg goed gebouwd is, is natuurlijk wel mooi meegenomen dan, zo kan ze ook een hoop van haar paard laren, ipv dat ze het paard dingen moet gaan leren die ze zelf nog niet eens kan! Met de goede lessen die ze krijgen komen die 2 er wel!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 11:28

Volgens mij is dat een heel leuk paard! Een superkarakter!

Wel leerzaam denk ik als je daar op mag rijden, leuk van die mensen!

Hoe heet het paard eigenlijk?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-01 14:10

Malory Gold heet ze, erg dure naam! Misschien dat ik ook wel een paar keer met haar kan gaan lessen, kan ik een hoop van leren, met Gipsy weet ik zolangzamerhand wel waar ik eerst aan moet werken
voordat ik verder kan (rust, ontspanning, geen gestress, nog meer rust etc. etc. als ze zich maar niet opnaait!)

eveline

Berichten: 99
Geregistreerd: 14-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 16:33

Wat leuk voor je!

Best leuk om af en toe op een ander paard te rijden. Ook al heb ik mijn eigen paard, toch rijd ik minimaal 1 keer per week ook nog op een andere paard of pony. Gewoon leuk voor de afwisseling en je leert er weer wat van!

Wie weet zie het paard wel zaterdag!

Groetjes eveline