Zweetdeken als onderdeken????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Zweetdeken als onderdeken????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 20:59

Ik zit met een probleem,

Kijk ik heb maar 1 deken en dat is een dikke winterdeken van 400 of 600 gram weet het zo ff niet..
Maar het weer is nou zo raar...dan is het warm laatst heel koud dus mijn pony begint al aardig wat haar te krijgen maar voor die winterdeken is het natuurlijk nog veel te warm..

toen zei een vriendin van mij als je nou eens een fleech deken opdoet..
En toen dacht ik van ik heb nog een oude zweetdeken niet echt wol maar beetje haha .. maaruh als ik daar nou eens mijn heeele dunne kartoenen deken overheen doe.
Zou dat kunnen voor over 3 weken zeg maar als het echt zo koud blijft als dat het soms nu al smorgens is neem aan vanmorgen.???

Of is een zweet deken niet goed??
Ik kon er zelf niet echt bezwaren opvinden, het leuk me niet te warm.. en zo houd ik haar toch nog een beetje dun in de vacht en is de overgang van Geen deken naar zon heeele Dikke deken ook niet meer zo groot toch???

Wat is jullie mening hier over???

Groetjes laura!!

:+: Trotse eigenaresse van GUCCI BROWN(v. Bordeaux)16-05-2011
[KS-ITP] Droom ik? M'n 1e EIGEN paard: prachtige hengst GUCCI BROWN!
Besselink's Benti M1 + 8 :D, Springen B+ 15 :D [RIJ-ITP] Geweldige fotoshoot van knap paard en geweldige outfit LOOK!



Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 21:05

Sorry trouwens dat er weer een topic komt over dekens :S maar tis ook zo moeilijk om het beste voor je paardje te willen Lachen

p.s als ik alleen die kartoenen opdoe, die past niet helemaal dus dan scheurt die heel erg en dat is ook niet de bedoeling

:+: Trotse eigenaresse van GUCCI BROWN(v. Bordeaux)16-05-2011
[KS-ITP] Droom ik? M'n 1e EIGEN paard: prachtige hengst GUCCI BROWN!
Besselink's Benti M1 + 8 :D, Springen B+ 15 :D [RIJ-ITP] Geweldige fotoshoot van knap paard en geweldige outfit LOOK!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 21:12

ik zou dan idd maar de fleece deken er onder doen!
Ik heb al mijn paarden nu onder 300 grams dekens staan 's nachts en overdag onder zomderdeken met in de wei daar een regendeken overheen.
Voor 1 paard heb ik hetzelfde probleem, heb wel een zomderdeken en een dikke winterdeken maar niks daartussen in, die staat nu 's nachts ook op stal met de zomerdeken en daaronder een fleecedeken.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 21:18

De fleecedekens gaan schuiven ook als je ze onder een ander deken doet en met een dekensingel vastzet.
Ik zou het persoonlijk niet doen. Dan maar scheren als ze te lang in het haar komen.

Je suis Charlie.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 21:23

ja die moet je dan inderdaad de hele tijd rechtleggen en dat is vrij irritant... en verder zit er geen loopsplit in (maar dat zit in die katoenen deken waarschijnlijk ook niet omdat ie schuurt)
Maare je moet gewoon wat uitproberen, daar zal je m niet mee doden...

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 21:25

Ik heb in de winter een fleecedeken onder mijn ongevoerde winterdeken omdat een gevoerde deken te warm is. Blijft super zitten, maar ik heb dan ook een fleecedeken met buiksingels en bilsingels en loopsplit.
Als je paard buiten staat zou ik met dit weer altijd een waterdichte deken omdoen. Staat ze gewoon binnen dan kan een fleecedeken denk ik wel.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 21:29

Lenn schreef:
Maare je moet gewoon wat uitproberen, daar zal je m niet mee doden...


Dat zeg je nou wel, maar als de deken op een of andere manier onder de zomerdeken vandaan rommelt of schuift en om de benen van het paard gaat zitten, kan deze behoorlijk in paniek raken, en zich heel erg bezeren, tot gebroken benen aan toe.
Leer gevaren te zien, misschien zie je spoken en gaat het allemaal goed. Maar voor hetzelfde geld gaat het mis, en verwijt je je het de rest van je leven.

Je suis Charlie.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 06:59

Ik gebruikte vorig jaar wel fleecedekens als onderdekens. Die schoven echt niet bij hem. Ik deed er een dekensingel om, verder niet. Ze bleven keurig liggen.
Die van mij staat nu onder een Canvas deken.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 08:59

Heeyy
Bedankt voor jullie reacties allemaal!!!

Jaa ik zit erg te denken wat ik nou zou doen, ik vond het zelf wel een goed idee...
maar die katoenen deken is niet heelmaal water dicht... maar ook weer niet zo dat het er helemaal door heen loopt maar daarvoor zit die fleech deken er dan weer onder...
maar is het nou nog niet te warm voor zon fleech deken, smorgens is het wel heel koud maar smiddags niet echt of... grr... Moeilijk moeilijk..

:+: Trotse eigenaresse van GUCCI BROWN(v. Bordeaux)16-05-2011
[KS-ITP] Droom ik? M'n 1e EIGEN paard: prachtige hengst GUCCI BROWN!
Besselink's Benti M1 + 8 :D, Springen B+ 15 :D [RIJ-ITP] Geweldige fotoshoot van knap paard en geweldige outfit LOOK!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 09:18

Ik heb het 1 keer gedaan en toen had ik geen zweetdeken meer Lachen
Die deken had een voorsluiting, kruissingels en een staartlus en nog is hij eronderuit gegleden. Toen ik op stal kwam stond flair daar met haar voorbenen door de deken heen, ze stond gewoon rustig en de deken was zo ver gescheurd dat ze gewoon vrolijk rond kon huppelen in haar stal maar ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 13:03

Kijk, er zijn er meer die deze ervaring hebben gemaakt. Kijk uit wat je doet en probeer je alle gevolgen voor te stellen die bepaald dingen die je doet kunnen hebben...

En dat is niet alleen in omgang met paarden zo, maar voor de rest van je hele leven....

Je suis Charlie.

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-03 17:59

Nou allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties maar het probleem is al opgelost hahaa..
Ik had namenlijk zaterdag wedstrijd en toen won ik 33 euro aan prijzengeld en toen heb ik maar ff een nieuwe deken gekocht..
Gwoon zon dunne, aan de binnenkant soort wol achtig en hij is helemaal waterdicht dus de perfecte deken voor nu Haha! Haha! en hij past perfect Haha!

:+: Trotse eigenaresse van GUCCI BROWN(v. Bordeaux)16-05-2011
[KS-ITP] Droom ik? M'n 1e EIGEN paard: prachtige hengst GUCCI BROWN!
Besselink's Benti M1 + 8 :D, Springen B+ 15 :D [RIJ-ITP] Geweldige fotoshoot van knap paard en geweldige outfit LOOK!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 18:26

haha, dat is natuurlijk ook een goede oplossing!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, flossies en 31 bezoekers