Mijn paard was de hele tijd aan het steigeren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xkirsten
Berichten: 11
Geregistreerd: 25-09-03

Mijn paard was de hele tijd aan het steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 21:17


mijn paard was de hele tijd aan het steigeren tijdens het rijden als ik dan op de hindernis afreed ging hij ervoor staan steigeren Verward Verward Ach gut

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 21:21

hoe hoog was de hindernis
hoe oud is hij?
kan hij springen?en hoe hog kan hij?
...

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 21:43

Heb je het wel eens vaker gedaan? Want ik denk dat hij gewoon een beetje bang was,of de hindernis vond hij/zij te hoog of er was iets anders aan de hand! Maarja veel succes.

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 21:45

ja, als hij jong is, onervaren, bang, dannuh...
een paard die iets echt niet wil doen, maar dan echt niet, die kun je niet dwingen, of als je dat wel kunt , dan kun je niet meer wpreken van paardrijden vind ik

xkirsten
Berichten: 11
Geregistreerd: 25-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 21:48

hoe hoog was de hindernis
hoe oud is hij?
kan hij springen?en hoe hog kan hij?
...


de hindernis was niet hoog ofzo maar 50 cm maar hij is een arabier en soms een btje heel maf zoals vandaag en hij is 5 jaar hij kan wel hoger maar hij kan beter dressuren OK dan!

xkirsten
Berichten: 11
Geregistreerd: 25-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 21:49

--------------------------------------------------------------------------------

ja, als hij jong is, onervaren, bang, dannuh...
een paard die iets echt niet wil doen, maar dan echt niet, die kun je niet dwingen, of als je dat wel kunt , dan kun je niet meer wpreken van paardrijden vind ik


haha hij kent wel wat maar zoals ik al zei net hij is gewoon lekke maf haha soms wel grappig maar soms ook heel irritant voor al als je wil springen en daarin wilt oefenen en je hebt niet erg veel tijd maja

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 21:49

heb je het opgebouwd? misschien eerst es balkjes,dan een klein kruisje en dat kruisje altijd verhogen, en pas al s je hat kruisje op zen hoogst kan zetten en hij erover gaat, dan kun je rechtjes doen

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 21:51

anders kun je ook proberen met de gewone hindernis op de hoefslag zetten, naast de afsluiting, en aan de andere kant van de hindernis een hogere te zetten(zodat je in een rechthoek rijdt) en eventueel iemand met de longeerzwep erachter laten lopen,en als hij dan nog niet wilt dan kun je hem wel een tik geven, maar ik dacht dat het om een jong / onervaren paard ging

xkirsten
Berichten: 11
Geregistreerd: 25-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 21:54

ja kan ik nog wel eens proberen maarik ben meestal alleen bij mijn paard en dan gaat dat heel lastig ik heb hem al zo laag mogelijk staan zodat ie wel springt en niet te hoog maar heeft iemand daaar een oplossing voor

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 21:56

is het een kruisje of een rechtje? anders een zeer laag kruisje, en als hij niet springt een goeie tik et de zweep, springt hij wel zeer overdreven belonen, is het zadel en zo wel in orde? past het goed

xkirsten
Berichten: 11
Geregistreerd: 25-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 21:56

anders kun je ook proberen met de gewone hindernis op de hoefslag zetten, naast de afsluiting, en aan de andere kant van de hindernis een hogere te zetten(zodat je in een rechthoek rijdt) en eventueel iemand met de longeerzwep erachter laten lopen,en als hij dan nog niet wilt dan kun je hem wel een tik geven, maar ik dacht dat het om een jong / onervaren paard ging

haha maakt niet uit hoor maar ik heb hem gewoon in een weiland staan dus niet alle gemakken van dien en er is bijna nooit iemand die mij kan helpen en bij die van mij kun je niet met een zweep achter gaan dan gaat ie nog raarder doen
maar ik krijg hem er wel over met heel veel geduld hoor maar ja als hij in een maffe bui s helpt dat niet veel

xkirsten
Berichten: 11
Geregistreerd: 25-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 21:58

ja daar licht het niet aan en ik beloon hem ook wel veel maar hij is een echte voldbloed arabier dus als hij eenmaal iets in de kop heeft doet hij dat maar hij doet al heel veel voor mij hij is wel zuper lief als je er iemand anders opzet die voor hem vreemd is zet hij de handrem erop

xkirsten
Berichten: 11
Geregistreerd: 25-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 21:59

maar ik zet hem ook te koop (niet omdat hij somms vervelend is hoor) want ik wil over op grote paarden ben er te groot voor aan het worden en met een grooot paard kan ik veder en wil ik gaan springen maar ik zoek eerst een heeeeeel goed tehuis voor hem

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 21:59

ahja,ewel, je kunt ook proberen eerst eens echt intensief dressuur te rijden, totdat hij redelijk moe is, en dan 1 hindernisje springen, doet hij dat dan direct uitstappen en op stal, dat een paar dagen zo doen, maar springt hij niet, dan nog enkele rondes galoperen ofzo, en dan weer proberen om erover te gaan, na een paar dagen gaat hij leren dat hij pâs rust krijgt als hij springt, dan kun je er es 2 maal overgaan, en zo op bouwen, wel hoe meer hindernissen je springt hoe minder bekaf je hem moet rijden he

xkirsten
Berichten: 11
Geregistreerd: 25-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 22:01

das een goed idee kan ik wel doen

xkirsten
Berichten: 11
Geregistreerd: 25-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 22:02

maar ik ga zo weer bedankt voor de tips

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 22:22

oke, graag gedaan, hopelijk heb je er baat bij