Hekel aan leren rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Petri
Berichten: 92
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Uden

Hekel aan leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 17:25

Ik heb zo'n hekel aan mijn leren rijlaarzen.
Toegegeven, op een wedstrijd staat het heel mooi, het maakt het plaatje compleet. Maar ik kan er absoluut niet op lopen.
Ik heb het merk Petrie, dat moeten volgens mij toch wel goede laarzen zijn.
Dus dan is het: van het paard af en direct andere schoenen aantrekken.
Ben ik de enige of niet?


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 17:33

nee hoor, ik zweer erbij!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 17:35

Ik rijd met chaps Haha!
Dan heb je nergens last van.
Je kunt ook gewoon rijden met chaps en dan je wedstrijden met leren laarzen!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 17:35

Grappig dat je dan juist zo een username uitkiest...

Europe is our playground

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 17:36

Grappig, Petri vind het merk Petrie niet fijn........................

Ik heb ook nooit problemen met rijlaarzen, wel vind ik zelf cavallos het fijnste.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 17:36

Ik vind het ook niet zo lekker lopen. Met rijden zitten ze heerlijk, maar voor een lange wandeling zijn ze niet zo geschikt Haha!

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 17:40

Maar die dingen zijn toch ook niet om mee te lopen! Je moet er mee paardrijden!

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 18:49

Ik vind ze én heerlijk lopen ( als ze eenmaal een beetje zijn ingezakt dan Haha!) en heerlijk rijden! Heb er echt geen klachten over.

geen

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 18:53

ik heb dressuur en spring/cross-laarzen, en me dressuurlaarzen (5 jaar oud) zien er nog echt als nieuw uit !!! echt waar, ik trek ze vlak voor de dressuur aan en daarna meteen weer uit een keer heb ik er de cross mee gelopen...ohhh wat heb ik daarna een kramp in me voeten gehad!!! whaha vraag maar aan loulou!die reed ondertussen mijn paard los, want we hadden stukken gehad met de trailer en waren dus rijkelijk te laat voor concours ! :S
me springlaarzen zitten geweldig, zien er ook nog als nieuw uit (zijn nog nieuw Haha!, najah niet zo oud iig )
en ze lopen geweldig, mag ook wel want bij elkaar kostten ze ongeveer 1000,- gulden, dat is dus kalfsleer, met jachtkap, met op maat maken, met zooltje eronder laten zetten
maar eerlijk is eerlijk, ik heb ze niet in hoeven lopen,ze zaten meteen al super!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 19:34

Mijn pertrie's zijn super!! Maar hoelang heb je ze al? daar kan het ook aan liggen, in het begin dacht ik ook: waar ben ik aan begonnen?


Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 21:35

Ik heb ook petrie`s en ik vind ze gewèldig. De eerste maand dat ik ze had heb ik ze meerdere keren bijna in het kanaal gemieterd Haha! Maar nu kan ik niet meer zonder rijden (oei dat klinkt wel meteen erg snobbig;) ) en ik kan er ook prima op lopen.

puntje puntje puntje

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 21:37

Lopen HEerlijK!!

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 21:41

Ik rijd er heerlijk mee, maar lopen doe ik liever op mijn gewone schoenen.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 21:52

Ik ben mijn Petrie's nu aan het inlopen en opzich lopen ze wel heel lekker!!!(Beter dan mijn rubberen Aigle's:D)
Maar af en toe zijn er momenten....(Als je ze niet meer uit krijgt bijvoorbeeld Boos! ) dat ik ze het liefst uit het raam zou gooien!
Maar toch denk ik dat als ik ze eenmaal ingelopen heb,ik niet meer zonder kan!

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 22:22

mijn petrie's zitten heerlijk!
maar ze raken nu een eind versleten,en wil nu graag wat robuustere:de mountain horse high rider!!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 22:29

Ik kan ook niet zo denderend lopen met mn petrie's. Rijden gaat uitstekend Lachen.

De eerste tijd dat ik ze had ging ik in mn laarzen naar stal, dan rijden, even in de kantine zitten en naar huis. Dan kreeg ik ze thuis dus erg moeilijk uit Scheve mond.

Nu trek ik ze pas aan vlak voordat ik op het paard klim en weer uit als ik klaar ben met rijden. Bevalt een stuk beter .

IJzersterk

Berichten: 443
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 22:55

Jady schreef:
Ik ben mijn Petrie's nu aan het inlopen en opzich lopen ze wel heel lekker!!!(Beter dan mijn rubberen Aigle's:D)
Maar af en toe zijn er momenten....(Als je ze niet meer uit krijgt bijvoorbeeld Boos! ) dat ik ze het liefst uit het raam zou gooien!
Maar toch denk ik dat als ik ze eenmaal ingelopen heb,ik niet meer zonder kan!


Hihi, ik denk dat je ze niet zo gemakkelijk uit het raam gooit als je ze niet meer uitkrijgt... Haha! of je gaat erachteraan... Haha! gods... ben erg melig zeg...

okee, nog even ontopic dan,
Heb laatste tijd ruzie met mn laarzen.
Heb ze een poos niet aangehad (3 weken ofzo)
en nu krijg ik ze wel gewoon aan, maar als ik ze dat eenmaal aan heb
zitten ze net alsof het ontzettend knelt, en gaan mn onderbenen tintelen...
En als ik ze eindelijk weer uit heb zie je hele randen van de rijbroek in mn been staan...
kan niet goed zijn denk ik...
Het gekke is nog wel, dat als ik ze aanheb, er genoeg ruimte lijkt te zijn...

gediplomeerd (vrouwelijk) hoefsmid
http://www.hoefsmederij-ijzersterk.nl

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 08:43

Springlaarzen met ritsen, mensen! Dat zit erg fijn. De oplossing voor al uw laars-problemen Haha! Die dressuur en allround Petrie's zitten voor geen meter , daar heb je gelijk in.

Petri
Berichten: 92
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 09:25

Bedankt voor jullie reacties. Ja, het is toevallig dat ik (Petri) Petrie rijlaarzen heb gekocht.
De volgende keer zal ik eens laarzen proberen met een rits.
Ik had al aan de schoenmaker gevraagd of hij er een rits in kon zetten, maar die zou niet zo netjes aan de achterkant gemaakt kunnen worden.
Wel heb ik ze iets laten oprekken, dan kon ik er gemakkelijker in en uit, dat scheelt al wel een stuk.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 10:57

Ik heb ook een rits in mijn petri laarzen laten zetten. Ik moet zeggen dat ik dat echt een uitkomst vind. Ik kan mijn laarzen nu tenminste uittrekken wanneer IK dat wil.
Verder loop ik ook perfect op mijn laarzen. Ik heb ze dan wel al vier jaar. In het begin kon ik met moeite 10 passen lopen, maar ook dat went en gaat het super.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 11:10

In de winkel heb ik zeker een uur alle laarzen gepast die ze maar hadden en toen had ik een aan waarvan ik zoiets had: "JA dat is et!" En daar zweer ik nog altijd bij! Dus ik denk gewoon even zoeken tot je een goed passende laars heb gevonden die bij jou past!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 11:15

Ik heb 2 paard Derby's mn 1e paar is nu 2,5 jaar oud, 2e paar is 2 maanden oud, het 1e paar is nog steeds mooi, maar ik heb ze perongeluk langs iets scherps gehaald, dus zit er een flinke kras op, vandaar dat ik voor wedstrijd nieuwe wilde, die oude heb ik rutsen in laten zetten, maar die liepen altijd al superfijn!

het nieuwe paar is verschrikkelijk!!!!

zit niet fijn, lopen gaat er al helemaal niet mee, uitdoen is ook geen succes......

maar ja ik moet ze nog even goed inlopen volgens mij!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 11:25

Ik heb nooit meer leren rijlaarzen aan, heb hier nog wel een paar staan maar daar pas ik niet meer in Haha! Heb laatst wel hele fijne stoere laarzen gepast van Mountain Horse....

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 11:28

Ik heb ook petrie's in het begin vond ik ze voor geen meter zitten, nu heb ik er helemaal geen problemen meer mee, zitten geweldig. Had alleen laatst het probleem dat ze niet meer aan wilden (toen het zo warm was) maar verder vind ik ze super. Ze zijn alleen duidelijk niet bedoeld om lange stukken mee te lopen Haha!

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 13:45

Ik doe ze niet meteen uit, maar zodra ik een beetje gelegenheid heb meestal wel.

Ieder moment dat ruiter en paard samen zijn hoort voor beide een genoegen te zijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers