Voorstellen: mijn toekomstige paardje

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Miran

Berichten: 4435
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 13:16

Bij deze wil ik jullie mijn toekomstige paardje voorstellen. Dit is Witney van de Mildertrom, een achtjarige Haflingermerrie.
[img]../upload/1047/witney_met_veulen_kl.jpg[/img]

Op het moment loopt ze nog in een kudde in de wei met haar veulen (van Sturm, zie ook foto), ze komt waarschijnlijk 21 oktober richting Alphen en krijgt dan een stal op de manege waar ik altijd gelest heb. Ze is bereden, betuigd en verkeersmak, maar ze heeft de laatste maanden bijna niets gedaan. Ik kon er met proefrijden wel zo opstappen. We beginnen dus met conditie opbouwen, weer wat bespiering krijgen (ze is nu een beetje leeggetrokken door het veulen, en heeft een lekkere grasbuik).

Haar vader is Wreker van der Milt (zie foto), vader van de moeder is Altjo van de Kenterstreek.
[img]../upload/1047/wreker_van_de_milt_kl.jpg[/img]

Eindelijk een eigen paardje. Morgen met mijn moeder naar de Divoza, spulletjes kopen, volgende week naar Mallorca (gaat de tijd lekker snel) en dat nog maar een weekje…
Nu maar hopen dat ze wel goedgekeurd wordt (ik heb haar 2 weken op proef, ze wordt dan gekeurd door mijn eigen da, maar ik denk dat het allemaal wel goed komt en dat ze voor altijd mijn maatje zal zijn. (mijn vriend is nu al bang dat hij te weinig aandacht zal krijgen, zal ik ook even op moeten letten. Er is eigenlijk maar 1 oplossing voor hem: leren rijden en ook een paard kopen!)

Groetjes, Miranda


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 13:23

Mooi paardje! Leuk voor je, heel veel plezier met haar. Wat ga je met haar doen qua rijden?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 13:38

Hey leuk ik rijd ook een 8-jarige Haflingermerrie die maandenlang niets gedaan heeft.
Het gaat eigenlijk met de dag beter, voor foto's kun je in mijn profiel kijken.

Miran

Berichten: 4435
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 13:41

Qua rijden ben ik van plan voornamelijk recreatief te rijden, lekker naar buiten, maar ook dressuurmatig, waarschijnlijk ook wel eens een wedstrijdje. Verder een beetje grondwerk, zo nu en dan een sprongetje en in de toekomst misschien endurance. Afwisselend dus.

Ik weet nog niet of ik haar ga aanspannen, lijkt me wel erg leuk maar ik heb er helemaal geen ervaring mee. Dan zou ik daar eerst eens een cursus voor moeten doen ofzo.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 14:02

Gaaf beestje zeg! En ik moet zeggen dat ik mijn vriend besmet heb met het paardenvirus. Hij heeft vorig jaar ook een paard gekocht. Dit is nu een 4 jarige ruin, een super mooi Frans gefokt springpaard. Ga ik lekker mee op westrijd binnenkort.
Erg gezellig, want we wonen ondertussen samen op een boerderij met onze beesies achter de deur Haha!
In ieder geval veel succes met je paardje!!!!!!!!!!!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 19:22

he, dat is een leuk paardje (op de stal waar ik amulet vandaan heb stond ook een ruin met dezelfde moeder als jou "toekomstige" pony)
Veel plezier ermee.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 19:47

Schitterend paard hoor! Echt supermooi!
Alvast veel plezier ermee. Haha!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 19:48

ohh wat een koppie op zo'n poaardje dat meen ik sirieus zou ik echt meteen verliefd worden en niet verder meer gaan zoeken Haha! als het om het uitelijk gaat dan he..
heel veel plezier ermee en laat vaak foto's zien of pb ze even Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Lovers Lovers Lovers

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!


Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 20:13

Wauw wat een prachtige haflinger Haha!
heb jij even geluk zeg dies echt heel mooi Kwijl
Je moet echt nog meer foto's erop zetten van haar ze is echt geweldig Kwijl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 22:16

Jahaaaaaa, en raad eens welke knappe fjordenmeid er lekker naast deze aardige hafjesdame langs het meer gaat rijden????
Ben heel benieuwd naar haar Miran; Mileen en ik komen jullie zeker 'n keertje opzoeken. Lekker rondje meer met een ijsje bij Amigo als toetje!!! *LOL*

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 22:53

Mooie haf hoor Kwijl Kwijl
Echt heel mooi.
Veel plezier ermee. Party!!

Miran

Berichten: 4435
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-01 17:14

Dank je wel allemaal voor jullie reacties. Sonja, ik ben eigenlijk ook heel benieuwd naar Milena. Heb je een foto van haar ofzo? Ik kom anders wel een keer kijken.

Ben overigens vandaag naar de Divoza geweest, en heel veel geld kwijt geraakt. Gelukkig heb ik het zadel erbij gekocht, maar alles bij elkaar loopt het toch op. En u moet ik eigenlijk ook zelf nog een nieuwe jas en schoenen (kon daar niet vinden wat ik zocht) en binnenkort ook chaps.

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 17:33

Wat een leuke Haffie!! Gefeliciteerd! Nu is het nog afwachten tot ie eindelijk komt Lachen

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 17:59

leuk beesie hoor veel plezier ermee laat je het ons weten als je haar hebt?

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 19:56

Mooie haflinger, leuk veulentje. Ga er maar lekker van genieten.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 22:04

Ahh mooi paardje hoor! 21 Oktober.. Mijn verjaardag Party!! Dromen

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 22:18

Wow de papa van jouw paardje is echt wel om te Kwijl . en jouw paardje zelf natuurlijk ook! Gefeliciteerd met haar en nog veel plezier samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 22:19

Je weet ons te vinden Miran, you're welcome!
Hihi, staat altijd garant voor een lege bankrekening he, zo'n dagje Divoza... *LOL*
En als ze er eenmaal is, zijn er nog wel honderd dingetjes die je "echt nog nodig hebt"... en die vervolgens vijf jaar in je kast gaan staan te verstoffen *LOL*

Miran

Berichten: 4435
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-01 12:00

Tja Sonja, de kasten bij ons zijn niet zo groot, dus ik ga echt alleen dingen kopen die ik nodig heb (zeg ik nu). Ik ben ook met een lijstje naar de Divoza geweest, en het enige wat ik gekocht heb wat er niet op stond was zoon bitstukje, ik was vergeten dat ik die kwijt was. En als verwennerijtje voor mezelf het boek Ruiters en rechters. Ik hoor er zoveel goede verhalen over.

Nu nog ergens een voerton opscharrelen en een zak muesli halen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 12:35

Hihi, dat wil ik over een jaar nog wel eens zien.... Dan puilt je kast uit, en de schuur thuis waarschijnlijk ook!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BleikjA, RowanaX, YandexBot en 15 bezoekers