Tea tree

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Tea tree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 17:13

Wie heeft er ervaring met tea tree en dit soort middeltjes ???
Ik wil het misschien gebruiken voor Guus, maar ik weet niet 100% waar ik aan begin en of het wel van toepassing is voor Guus.
Hij is vrij gezond en blijft voorlopig nog wel een maand of twee op het land staan. Nu is het land vrij kaal dus voer ik hem extra bij.
Is tea tree een optie voor Guus ???

En wie weet iets meer over de werking van rozemarijn???


Groetjes Femke

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 17:21

Nooit geweten dat je dat ook door t voer kan doen.. dacht dat t alleen voor uitwendig gebruik was!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 17:54

Wat ik eruit begreep is het een voedindssuplement Verward Verward Ik vind de omschrijving van veel producten uit de catalogus van de paardendrogist toch slecht.
Maar misschien heb je gelijk en is het alleen voor uitwendig gebruik, dan heb ik het verkeerd begrepen.

Des ondanks wil ik toch weten waar het voor dient *LOL*

sparkling
Berichten: 52
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 18:07

Hey,

Wij gebruiken tea tree altijd voor wondjes, schuurplekjes etc, en het werkt echt heel goed

Groetjes, Sparkling

ps: ik heb idd ook wel eens gehoord dat je het inwendig kunt gebruiken, maar informeer anders even bij de paardendrogist, die weten er veel van!

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 18:28

Is onlangs nog een topic over geweest op Medisch.
Daar staat alles precies in.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 21:03

www.silverlinde.com !! het werkt heel erg goed, ik heb de wondspray gebruikt voor mijn paard en ik zie de wond bijna genezen, ook gebruik ik verschillende andere soorten essentiele olien, wist je trouwens dat ze in Australie tea tree door de airco lucht hebben in ziekenhuizen?

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 21:12

tea tree is geen voedingssupplement maar wordt gebruikt als deel van een reinigingskuur als je paard bijvoorbeeld gereinigd moet worden nar het eten van niet al te gezond voedsel of na een antibioticakuur. Ga niet zomaar alle merken inwendig gebruiken want sommige merken zijn concentraten en dus heel erg sterk. De silverlinde is idd een goed adres voor informatie of stuur me een PBtje als je wat meer over olien wilt weten.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 22:40

Wij gebruiken een vliegenspul met tee trea olie en dat werkt iig goed, over inwendig gebruik kan ik je helaas niks vertellen.