Western en Torsion.......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48358
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Western en Torsion.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 22:31

Vandaag een proefritje gemaakt op een Torsion....
zie ook
[VvdD] Proefritje Torsion
[LK] Banjer en ik aan de Torsion

Ik zat er voor mijn gevoel net zo lekker op als een westernzadel... en ook van voren heb je een "grens" zitten (waar bij westernzadels de knop op zit... Haha!)

Ik heb de Bob Marshall van Liesbeth mogen voelen op Zareehfa (uitstappen), en zo op het eerste gevoel is er niet zo heel veel verschil... misschien dat een Bob Marshall iets meer het gevoel geeft van een kuipje waar je niet uit kan vallen....

Wat is jullie standpunt tegenover western en een Torsion? Helaas is een Bob Marshall financieel gezien nog geen optie... maar deze maand ga ik de Staatsloterij winnen.... Haha!


DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 22:48

Nee ik eerst Lachen
Ik heb heel even op een Barefoot gezeten en een Bob Marshall wil ik nog steeds eens proberen.

Het grote gemis aan een Torsion/Barefoot is de knop, zonder mag je nl geen wedstrijden starten Verdrietig Maar misschien kun je die er wel zo opschroeven Lachen

Verder zou ik geen verschil weten.

Ropers

Berichten: 527
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 11:10

Met de Bob Marshall heb ik geen ervaring.
Ik rij met een Billy Cook en met de torsion.
Maar ik betrap mezelf erop dat ik toch vaker met het westernzadel rij,
omdat die toch vaster op mijn paardje licht.
De torsion schuift toch wel meer,maar het rijdt verder heerlijk.
Voor de recreatie is de torsion super geschikt.

De beste leerlingen hebben de moeilijkste opdrachten!


HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 14:44

beetje domme vraag misschien maar die torsion is toch boomloos?? de meningen er is hier een beste discussie gaande namelijk dat het heel slecht voor de paardenrug is een boomloos zadel. Anders hadden meerdere endurance ruiters ook wel zo;n zadel wordt er gezegd maar je rijd je paard kapot??....................

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48358
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 19:06

ik heb er een speciale wolpad onder gehad met de proefrit (en zo'n zelfde nieuw besteld) en de zweetvlekken waren mooi regelmatig en gelijk verdeeld....

Bovenop de rug (midden) leek het wel droog... maar dat kan ook de lichtval zijn geweest... Banjer leek er iig goed op de reageren... Lachen

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 23:31

Als je op de site van Bob Marshall kijkt zie je diverse endurance ruiters met zo'n zadel. Lijkt me niet dat die het risiko lopen hun paarden 'kapot' te rijden.
Dat zo'n zadel ook zijn beperkingen heeft geloof ik best (gewicht ruiter te hoog, te hoge schoft etc).

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48358
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 23:37

voor de hoge schoft is model endurance heel geschikt heb ik me laten vertellen.. die kan je "opvullen" met extra (speciaal) materiaal, zodat het toch goed ligt...

Ik hoor meer problemen over "geen schoft".... Tinkers, Fjorden etc. zonder duidelijke schoft... daar hoor ik vaker bij dat het schuift naar voren....

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 00:17

Ik had het schuiven ook maar inmiddels heb ik een balans gevonden met de singel, aan allebei de kanten zo strak dat het gelijker is verdeeld. En samen met de pad ligt het prima en het zit goed. ZOnder die pad duwt je zitbeenknobbels op de rug en dat is wel slecht..er moet dus iig iets onder, meer dan een dressuuurdekje.

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 16:55

Kokopelli schreef:
beetje domme vraag misschien maar die torsion is toch boomloos?? de meningen er is hier een beste discussie gaande namelijk dat het heel slecht voor de paardenrug is een boomloos zadel. Anders hadden meerdere endurance ruiters ook wel zo;n zadel wordt er gezegd maar je rijd je paard kapot??....................


Hier wil ik graag even op reageren, deze zadels worden dus veel door enduranceruiters gebruikt, dus je veronderstelling klopt niet helemaal denk ik.

Wie vrij wil zijn als een adelaar, moet wel zijn vleugels durven uit te slaan.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48358
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 18:59

Pauline... hoe lang duurde het voordat jij kon opstijgen zonder dat ie ging schuiven?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers