zadel kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 17:30

Ik kan van een goede kennis haar kieffer veelzijdigheidzadel overkopen.
Zij had hem nieuw gekocht voor haar paard en er 3 keer op gereden toen het paard overleed aan koliek.
Ze is toen meteen gestopt met rijden.
Het zadel heeft nu een half jaar op zolder gelegen en nu wil ze 'm weg doen.
Ik kan 'm voor 850,- over nemen maar ik twijfel nogal.
Is dit veel voor een veelzijdigheidszadel van kieffer ookal is ie eigenlijk nieuw? (wat is de nieuwprijs?)
Mijn dressuurzadel is van kieffer en ik kan die echt op elk paard leggen.
Volgens die kennis kan dat ook met die vzh zadel aangezien Hinke nu nogal doorsnee is zou het over 3 jaar passen maarja 3 jaar is ook nogal lang...
eigenlijk heb ik nu geen zadel nodig maar pas over 3 jaar kan ik dit laten lopen?
Ik ga iig kijken(word ik alleen maar wijzer van en niet armer *LOL* ) maar ik weet ook nog niet of als er een 2de zadel voor hinke (of de rest van de paarden )komt ik niet liever een dressuurzadel wil...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 17:32

Ik vind 850,- niet duur voor een nieuw Kieffer zadel..
Maar is het niet een beetje ver gezocht om nu al een zadel voor Hinke te kopen? En voor Lodewijk heb je toch een goed zadel?
Als je het geld goed kan gebruiken.. zal ik het niet doen. Maar je kan iig gaan kijken ja....

I love to love!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 17:33

ik zou het niet doen. wie zegt dat het zadel straks ook past?

Voorzitster AFM

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 17:36

Nee ik heb geen goed zadel voor Lot.
Het past niet helemaal en zal aangepast moeten worden(zie verslag van bij rodinde) vandaag is de zadelmaker geweest voor hem hoef ik geen nieuw zadel maar ik kan mijn zadel straks niet meer op allemaal paarden leggen(wat ik nu wel doe)
Dat betekend dus dat als expiriment over 2 weken komt ik dus een zadel zou moeten gaan lenen van Frans maarja dat gebruik jij voor Floor,Sabine voor zeske en Doree voor balou,marijke en nina voor floor en charlotte en marije voor graaf kortom daar is dus een wachtlijst voor

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 17:41

mhmm... naja ik kan ook met het zadel van boven rijden. maar goed. je hebt wel gelijk. misschien moet je het dan toch maar doen. Maar goed tis mijn geld niet. Ik zal als ik jou was maar gewoon eens gaan kijken, en kijken of het we 850.00 waard is. suc6 ermee..

I love to love!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 17:51

Ik zou het wel doen. Het is weinig geld voor een nieuwe kieffer. weet je ook welke het is? (dan kan ik in de divoza kijken) of staat ie daar niet?
Je rijd af en toe ook op andere paarden, dus het is altijd handig. En als je eens met Lot wil springen?
Maar die heeft nu een aangepast zadel nodig.

Je kan het altijd nog verkopen.

Ik wil ook graag een kieffer veelzijdigheid.
gr. Gerdien


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 17:58

Voor Hinke, zou ik het uit mijn hoofd laten.
En voor Lodewijk, stel nou dat dit zadel ook niet goed is, omdat ie een aagepaste nodig heeft. Zou je dan niet liever eentje lenen voor die andere paarden, die tenslotte niet van jouw zijn en voor Lodewijk een compleet nieuw en aangepast zadel kopen? Dat je die 850 piekies voor Lodewijk bewaart zeg maar.....

Maar ja, kweenie, kan niet in jouw portemonnee kijken.... Ik spaar nu al voor een zadel voor Udinde, daar heb ik nog 3 jaar voor *LOL*

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 18:00

s
Laatst bijgewerkt door janna op 05-04-22 07:44, in het totaal 1 keer bewerkt

-

ReignStar
Berichten: 794
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 18:25

Hoi,

Ik zou het als ik jou was gelijk doen als je het geld hebt. Een Kieffer (of ander merkzadel) behouden behoorlijk hun waarde. Als je hem goed onderhoud kan je hem voor bijna dezelfde prijs weer verkopen als hij niet mocht passen. Divoza geeft troewens een hele hoge inruil/inkoop prijs. Ik heb daar pas geleden een zadel van 3jaar oud wat nieuw FL425,- kostte gebracht en kreeg daar FL350,- ! voor terug. Vooral goed onderhouden merkzadels zijn tweedehands erg in trek. Succes met je beslissing!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 11:45

Als het een Kieffer Aachen is (vzh richting dressuur) kost hij nieuw ongeveer 2000 gulden. Ik heb er ook 1 en hij bevalt me prima. Ik vind 850 gulden echt geen geld voor zo'n zadel!

Ze blijven behoorlijk populair en zijn dus altijd makkelijk te verkopen, wat dat betreft kun je de gok wel wagen, maar misschien kun je dan beter een gebruikt Kieffer dressuurzadel kopen? (Bijv. Kieffer Wien). Als je eenmaal gewend bent aan een dressuurzadel valt een veelzijdigheidszadel altijd wat tegen... Spreek uit ervaring, ook al bevalt mijn zadel op zich goed. Je houding is gewoon anders (iets meer stoelzit, zo ongeveer) en das wennen!

Succes met je beslissing!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 12:00

Is een koopje. Die kieffer aachen, past op vele paarden. Kun je anders altijd nog met winst verkopen. Doen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 12:05

trouwens, wat moet je met 2 dressuurzadels? je hebt toch al een dressuurzadel? met dat veelzijdigheidszadel kun je eens een keertje springen.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-01 12:19

haha die dees ik en springen nee hoor als ik in een vlaag van dementie weer eens mijn leven waag om een sprongetje te nemen is dat zo laag dat het makkelijk met mijn dresszadel kan.
En voor die ene keer per jaar kan ik wel een zadel lenen.
Ik zie er trouwens vanaf.
een meisjebij ons op stal wil dolgraag een zadel kopen dus als ie bij haar past (ze heeft nog geen zadel) neemt ze hem.
Ik zelf weet nog niet wat ik ga doen.Of een zadel erbij (2de hands dressuur) voor de andere paarden die ik ridj zodat dit zadel wat ik nu heb echt alleen voor lot blijft en dan over 3 jaar er van uit gaan dat het ook op Hinke past.
Of ik gooi mijn zadel als het aangepast is ook op de rest van de paarden en als Hinke 3 is komt er een nieuw zadel voor lot en gaat dit naar hinke (ofzo *LOL* daar denk ik nog wel 3 jaar overna)

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 12:21

Ik gebruik mijn ene zadel gewoon voor meerdere paarden hoor. ik geloof echt niet dat het zoveel kwaad kan. Iones rijd ik daarnaast ook nog met action gelpad.

Jet

Berichten: 11974
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 12:55

Kim, als jij je zadel laat aanpassen voor Lot zou ik zeker nooit meer op een ander paard gebruiken. Ten eerste vormt het dan weer naar die andere ( rechtere?) ruggen, ten tweede kan het misschien bij die andere paarden toch niet helemaal goed liggen omdat het voor Lot is aangepast. Ik zou dus dat aangepaste zadel echt voor Lot houden en ook niet later op Hinke gebruiken, of je moet de aanpassing weer ongedaan laten maken. Straks wordt zij scheef doordat je zadel "scheef" is gemaakt voor Lot. Nou ja, je moet het zelf weten, maar dit is mijn idee erover, absoluut niet cru bedoeld hoewel het wel zo over zou kunnen komen.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-01 13:15

haha Jet dat idee had ik dus ook al Lachen enne cru neehe ken je al wel langer dan vandaag Knipoog

Ik ga even overleggen met hulsebosch en anders een 2de handsdressuur zadel erbij . hoeft niet zo super mooi te zijn als ie maar werkt.
Idd is Lot scheef vergeleken met de rest.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 13:57

Hoi Kim,

Het is zeker niet duur de prijs van de kieffer is volgens mij rond de 1800,--. Ik heb zelf een kieffer gehad en was er niet te spreken over. Ze heeft aardig van de prijs afgedaan en als je het nu direct nodig had dan zou ik het doen, maar zoals ik het lees zou ik het zadel van lot aan laten passen of een zadel op maat voor hem nemen. Hij is toch de belangrijkste.. En voor Hinke joh wie weet past het dan helemaal niet en moet je het ook aan laten passen. 2de hands zadels zijn er best wel te krijgen en dan kun je naar mijn idee beter een dresuurzadel nemen. Zo'n springerd ben je toch niet.
Groetjes Femmy

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 14:35

De overschakeling van dressuur naar veelzijdigheid
lijkt me ook niet fijn. Tenminste ikzelf vind een veelzijdigheid totaal niet fijn rijden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, Delaja, Jussem, LauraDB, Marjaxox, ramasso, rover_ en 73 bezoekers