gevraagd:het hoe/wat/ waar van endurance .?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
linda_lekuri

Berichten: 937
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: In 't Oosten van NL

gevraagd:het hoe/wat/ waar van endurance .?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 14:25

Hallo,
Ik rijd al jaren in de 'gewone' rijsport. Ik ben M2 dressuur en B springen met mijn paard, maar het laatste jaar wil het gewoon niet meer. Sinds vorig voorjaar heeft ze last van haar hormonen gehad en het zware dressuurwerk gaat niet echt meer van harte.
Zelf heb ik ook niet meer de behoefte om te dressuur 'stampen' en merk de laatste tijd dat ik veel meer geniet van het buitenrijden. Afgelopen voorjaar zijn we ook op vakantie met de paarden geweest en hebben een week rond getrokken en veel kilometers gemaakt. Heerlijk!!!
Nu zit ik te denken om endurance te gaan rijden, maar ik weet hier dus eigenlijk helemaal niks van...?!! Ik denk dat ik het niet moet onderschatten en dat het ook veel (conditie) trainen is, maar zoals ik al zei...ik weet er helemaal niks van! Wie kan mij een beetje uitleggen wat het precies inhoud en wat erbij komt kijken?! En is het ook bij ons in de buurt? Omgeving Borculo (Gelderland)....?!
In afwachting op reacties
Groetjes, Linda & Lekuri


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 14:28

Een aantal tips:

je kan zoeken op endurance en vindt op deze site al heele rg veel info.

een aantal sites:
www.deronline.nl
www.fit-2-continue.nl (nog in opbouw maar al veel info te vinden)
www.to-finish-is-to-win.com ook al met veel info en plaatjes en zo.

www.vet2000.be is ook een erg interessante.

En verder: nee onderschatten moet je het zeker niet. Is pittig maar o zo leuk met een o zo leuke sfeer onderling. Waar mensen elkaar helpen, steunen, erdoorheen praten etc. Een voorbeeldje was mijn rit in HOlten klasse I maar met een zeer pijnlijke rug waar ik in de laatste 3 km mijn vriendin Karin tegenkwam (klasse II) in het langsgaan roepen 'kom op, nog 3 km je kan het!! ).

Ik denk niet dat je dat in dressuur vindt Lachen

En verder: vragen.

Gelderland even denken. Laag Soeren is daar een rit. En Kootwijkerbroek ook.

'Paint' it 'Black'

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 14:29

Fasel, wanneer mag ik nou een keer mee op training????

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 14:33

Zelhem heeft ook een rit, met de Achterhoekse Paardendagen. Ging dit jaar niet door, was voortijdig afgelast vanwege de vogelpest. Deze rit is altijd rond Pinksteren, als ik het me goed herinner. Hoop volgend jaar daar ook te rijden.

Holten is overigens ook niet zo ver voor jou. En idd Laag Soeren, een hele mooie rit. Misschien leuk als je een keer bij een wedstrijd komt kijken om de sfeer te proeven? Er zijn er dit jaar nog drie: 28 september Ommen, 11 oktober Katwijk en 26 oktober Wanroij. Niet echt bij jou in de buurt, maar je weet maar nooit.

Met de links die Fasel daar geeft, kom je al een heel eind wat tips voor training betreft.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 19:40

gijsenkim schreef:
Fasel, wanneer mag ik nou een keer mee op training????


Oh dat is ook zo. Wij zouwe treeneh, he? Nouwuh, moeten we effies een datum prikken. Het wordt nu wat rustiger. moet je wel mijn kant opkmen want Faas heeft een probleem met de continuiteit van de financien.

'Paint' it 'Black'

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 08:34

natuurlijk kom ik jou kwant op...... we spreken wel wat af met de lan


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 11:48

oh dat is goed. Met de lan gaan we effe concreet worden Haha!

'Paint' it 'Black'


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers