Landschapschilderij (bij woerden)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Landschapschilderij (bij woerden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 10:39

Wie zit er ook wel eens in de trein van Gouda naar Utrecht? Ik erg regelmatig. Net voorbij Woerden aan de linkerkant, vanaf Gouda gezien dan moet je eens opletten. Op een gegeven moment zie je een tafel een schildersezel en een stoel in een weiland met schapen staan en daar bij een bord met 'landschapschilderij' of iets dergelijks.
Nu snapte ik daar de ballen al niet van, maar vandaag ging ik nog harder met mijn ogen knipperen.
Blauwe, groene, gele en rode schapen in dat land. En dan niet van zo'n stempelkussen van een ram maar gewoon helemaal gekleurd en heel fel.

Wie vind dat nou mooi, ik niet igg. Ik genoot veel meer van 2 ooievaars die ik zag die erg zeldzaam zijn. Of gewone schapen en koeien in de optrekkende mist met de opkomende zon.

Raaare mensen die kunstenaars Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 10:46

Zeker weten, ik zie absoluut niet het nut in van al die "kunst" in het landschap. Het is niet verfraaiiend, maar verpestend. Bijv. die olifanten bij Almere, hoeveel ongelukken zijn er wel niet gebeurd omdat daar te lang naar werd gekeken? Of al die rare bouwsels die kunst moeten voorstellen, en gewoon een hoop oud ijzer bij elkaar zijn, en dat moet dan even 10.000 euro kosten. Pure geldverspilling. En hier zijn beesten ook nog eens de dupe, bah!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 11:28

In Brabant heb je langs de weg tussen Den Bosch en Helmond allemaal paarden staan en die zijn wel heel erg mooi, maar die overheersen niet.
Ik vind om sie schapen nu te verven wel te ver gaan, zoals jij het beschrijft is het al een schilderij op zich, niet? Ooievaars, opkomende mist, weilanden...prachtig toch?

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 11:37

Klopt ik heb ze ook gezien. Ik geloof dat de sachpen al zeker 5 maanden gekleurd zijn. Waarom ze het doen, ik zou het niet weten. Stond er op het bord ook niet een site vermeld?? Ik kon dat niet zo goed lezen.
Maar ja die kunstenaars zullen wel door iets vreemds geinspireerd zijn.

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 11:39

JA!! toen ik een paar maanden (?) geleden van rotterdam naar harderwijk ging (shires knuffelen voor bokt Tong uitsteken )kwam ik daar ook langs, alleen had ik toevallig wat ervan op tv gezien, is een kunstenaar die dus die schaapjes heeft geverft om het landschap wat op te vrolijken Haha! (op een schaapvriendelijke manier, dat wel) alleen was er bij dat programma dan dat hij geen goede watervaste verf kon vinden en wat aan het experimenteren was met verschillende soorten verf, maar steeds na een regenbui waren de schaapjes weer wit Haha! .
ik vond het er wel grappig uitzien, ze zouden er eigenlijk meer moeten neerzetten Tong uitsteken

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 11:40

Wat dacht je van de kegels en bowlingbal in Eindhoven die zo groot zijn dat je er niet eens op kan klimmen? Ook daar waren de meningen sterk over verdeeld. Ondertussen ben ik er al wel aan gewend Knipoog
Afbeelding

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 12:04

flink wat jaren geleden elke dag voor 7 jaar lang. is idd erg mooi en vooral als het gevoren heeft. een echt hollands tafereeltje Haha!