Update Sharif

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23423
Geregistreerd: 09-04-01

Update Sharif

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 10:41

Ben net weer bij de dierenarts geweest en hierbij maar even een updateje.
Ik heb eigenlijk geen idee tot waar ik de vorige keer was gekomen, maar hij zat in ieder geval verstopt.
We hebben er 2x met een maagsonde paraffine in gegoten. Daar heeft hij koliek van gehad maar daarna kwam de verstopping er met een moordgang uit. Hij heeft 5 dagen niet gegeten en daarna zijn we langzaamaan weer begonnen met kuil.
Vandaag moest hij op controle (we hebben vorige week gelaxeerd), ze vond hem er wel veel beter uit zien, zijn enorme buikis gelukkig weg, tis nog niet helemaal zoals het zijn moet, maar het gaat al een stuk beter.
Hij heeft nog een beetje bloedarmoede, komt waarschijnlijk omdat hij ook nog wormen heeft (ik heb altijd netjes ontwormd en 2 maanden geleden is hij nog gedaan met Equest) dus ik ga hem van het weekend weer ontwormen met equest. Zijn hoesten is praktisch weg dus dat gaat ook super, hij heeft nu 2 weken sputolysin gehad daar mogen we nu mee stoppen, net als met de antibiotica.
Hij krijgt nu alleen nog equitop Forte (vitamine) en verder moet hij het nu zelf doen. Ik ben nog steeds wel bang voor verslagen droes, ik moet hem ook goed in de gaten houden of hij nu weer verslechterd want dan gaan we daar nog op testen, maar ze dacht het niet omdat hij nu zo vreselijk opknapt.
Wel is zijn hele darmflora uitgeroeid. Hij heeft natuurlijk zo lang op de Excenel (antibiotica) gestaan, daarbij had (of heeft) ie zand en we hebben hem gelaxeerd. Dat gaat zeker nog een aantal maanden duren voordat hij daar weer helemaal bovenop komt.
Ik ben allang blij dat hij zich weer wat beter voelt.
Toen ik ze vanmorgen in de wei zette ging hij nog niet meerennen met Polly en Katinka maar hij is wel weer blij!!!

Zo eindelijk eens goed nieuws!!!

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 11:14

Wat fijn dat het nu beter gaat! echt toppie!!
Beterschap voor Sharif.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 12:27

Ik had je bijna om een update gevraagt. Maar toen had je er hier al een neer gezet.

Wat goed dat het nu beter gaat. Geef hem maar een knuffel van mij.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 12:32

Jeetje ik wist helemaal niet dat er wat met hem aan de hand was! Gelukkig gaat het nu wat beter met hem, doe hem maar een dikke beterschapsknuffel!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 13:00

Fijn om te lezen dat het iig een stuk beter gaat met hem nu! Sterkte!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23423
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 21:43

Hij had dus gisteren lekker in de wei gestaan samen met Polly en Katinka, zijn verzorger had hem binnen gezet en ik was nog weze voeren gisterenavond.
Kom ik vanmorgen op stal liggen daar toch 4 hopen prachtige mest, echt precies zoals het zijn moet!!!!!!
Super Sharifje!!!

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 23:14

Gelukkig eindelijk na al die weken ellende een positief berichtje over Sharif!Zal wel fijn zijn he dat je dan eindelijk de DA wat minder mag gaan bezoeken.