Veel enveloppen printen via Word, hoe doe ik dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Veel enveloppen printen via Word, hoe doe ik dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 09:50

Omdat ik op het werk heel regelmatig echt behoorlijke hoeveelheden enveloppen moet printen, is het wel handig om eens uit te vinden hoe dat makkelijker kan. Nu print ik ze allemaal apart en typ alle adressen apart in... Scheve mond word ik niet echt vrolijk van.
Er moet een manier zijn om een adresbestand aan te maken en van daaruit de enveloppen in 1 keer te printen. Ik krijg het alleen niet voor elkaar. Van de help-functie word ik ook niet veel wijzer. Dan start er een wizard, die wil dat ik er een brief bij schrijf. Maar dat wil ik helemaal niet!

Weet iemand hoe ik dat aan moet pakken? Want ik typ me nu helemaal het ongans... Rolleyes

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 09:53

Dan zal je eerst je adressen in een database bv access moeten zetten, dan de adressen exporteren naar word en tada dan zou het moeten lukken.
Helemaal precies weet ik het niet meer (te lang geleden).

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 10:09

Dat kun je doen met 'afdruk samenvoegen'...

Dan moet je 2 bestanden maken, eentje waarbij je het adressenbestand hebt, en eentje waarbij je de envelop hebt, en dan moet het volgens mij op zo'n manier gedaan worden...

Beetje erg onduidelijke uitleg volgens mij Scheve mond

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 10:15

Het zou ook in Word meteen moeten kunnen, maar ik heb echt geen idee. Misschien dat ik ze eerst maar in Excel invoer, maar dan?? Verward

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 10:20

Ja, wat ik bedoelde is ook in Word... Je gaat gewoon naar een leeg document, dan klik je op 'extra', dan op 'afdruk samenvoegen', en dan kun je gewoon het menu volgen dat gestart word, en dan moet het werken volgens mij...

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 10:31

Ik zie net de reactie van Ynzo... Haha! twee bestanden dus? En wat bedoel je met
Ynzo schreef:
en eentje waarbij je de envelop hebt
?
Laatst bijgewerkt door Elles op 25-09-03 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 10:36

Ja, euh... Dat was nog voordat ik zelf even had gekeken hoe het nou precies moest Tong uitsteken Want, dat 'envelop' kun je al kiezen bij het schermpje dat tevoorschijn komt, dus dat hoef je niet zelf te doen... Volgens mij heb je dan dus alleen maar 1 bestand nodig, maar ik weet niet helemaal zeker... Is alweer een poos geleden dat ik dit gedaan heb namelijk Haha!

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 13:51

Het makkelijkst is idd om de adressen in Excel in te voeren en dit bestand dan samen te voegen in Word. Dat gaat als volgt (ben en beetje roestig op dit vlak hoor, dus misschien sla ik iets over Schijnheilig ).
* Maak in Excel een adressenlijst. Bijvoorbeeld kolom 1: naam, kolom2: adres, kolom3: potscode/woonplaats. Sla dit op.
* Open Word.
* Ga naar Extra en dan naar Afdruk Samenvoegen en dan 1. Hoofddocument maken. Kies dan Adresetiketten (dit werkt sneller met printen dan enveloppen stuk voor stuk invoeren). Kies vervolgens voor 'Nieuw hoofddocument maken'.
* Ga naar 2. Gegevens OPhalen en kies voor Gegevensbestand koppelen. Kies uit de lijst je excelbestand met adressen. Het kan zijn dat je nu een venster krijgt warain je moet aangeven welke velden je wilt gebruiken. Kies dan voor de eerste 3 kolommen (naam, adres en pc/woonplaats).
* Klik vervolgens op 3. Gegevens Samenvoegen. Als het goed is worden alle adresgegevens in word ingevoegd. Het kan wel zijn dat je nog even de juiste maat van de etiketten moet doorgeven.
Succes ermee!

Plop
Berichten: 53
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 19:12

Ik herinner me nog vaag iets uit vroegere informaticalessen. Je moet iig een databank maken van de adressen in excell en dan kan je deze op vrij eenvoudige wijze invoegen in een woord bestand. Maar hoe je dat nu weer doet Verward

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 19:29

Idd, afdruk samenvoegen. Maar wij deden dat altijd met labels; dwz etiketten die we afdrukten en op de enveloppen plakten. Met enveloppen weet ik niet hoe je het moet doen hoor!