Leuk die maatschappelijk werkers enzo

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Leuk die maatschappelijk werkers enzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 15:36

Hay,

Ik moet ff mijn gal spuigen sorry alvast daarvoor ik wil niemand afkrakken maar dit slaat echt alles...

Mijn moeder heeft een hersenziekte sinds 8 jaar ze heeft ontstekinkjes in de haarvaatjes van de hersenen er zijn maar een paar mensen in nederland die dit hebben en ze zitten bij allemaal op andere plaatsen bij mijn moeder zit het bij de karakter en aard. (lekker vaag maar goed)

Nu heeft mijn moeder in een woonvorm gewoont omdat ze toen niet thuis kon wonen en daar heeft ze dus haar rug gebroken er werdt verteld dat ze was gevallen nu blijkt dus dat ze klem heeft gezeten in het taxibusje van de woonvorm.... dit dus 2,5 jaar later ze kan dus niet meer lopen.
Ook kwam er laatst uit dat ze geslagen werd met een washandje met als gevolg dat ze nu vaak in paniek raakt als ze gewassen wordt.

Nu woont ze thuis, mijn ouders zijn laatst verhuist naar een aangepaste woning en mijn moeder gaat naar een actieviteitencentrum allemaal heel leuk. Nu wil het zo zijn dat ze dus incontinent is en als ze zegt dat ze naar de wc moet dat er niks komt. Nu zei ze laatst dus dat ze naar de wc moest hebben ze haar niet naar de wc gebracht met als gevolg dat ze in haar broek gepoept had... dus dat werden lekker smetplekken.
Nu kwam er een Physoloog naar haar toe en die heeft een gesprek met haar gehad en mijn vader haalt haar op en die Physoloog die roept hem bij zich zo van "tja het is beter als ze naar een woonvorm gaat bla bla bla"
Mijn vader overstuur logisch je zorgt toch voor iemand waar je van houdt en dan wordt er tegen je gezegd dat je het niet goed doet...

Wie doet het hier niet goed... ik snap het niet meer maar het doet zoveel pijn als je dit mee maakt.....

Mirtje

...Dreaming with my eye's wide open...


Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 15:42

Nou als ik het zo lees, ligt de fout niet bij jullie. Ik heb het idee dat er erg laks wordt opgegaan met haar, vind ik gewoon schandalig, vooral voor jou en je vader en verdere familie. Maar natuurlijk ook voor haar, kan me voorstellen dat ze zo minder vertrouwd raakt met dingen die ze niet meer kan en daardoor minder snel aan de bel trekt voor bepaalde dingen omdat ze bang is voor wat er gaat gebeuren (hoop dat je snapt wat ik bedoel...)
Heel veel sterkte!

---CARPE DIEM---

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 15:43

Ze heeft moeite met zich te uiten ook door de ziekte maar dit maakt het idd een stuk moeilijker

...Dreaming with my eye's wide open...

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 15:46

Wat un eikels!!! Boos!

Er spoort een heleboel niet in die sector, en dan gaan ze er nog op bezuinigen ook..

Lekker is dat, dat ze niet vertellen hoe je moeder haar rug heeft gebroken. Aanklagen die handel!!!

Ik wens je heel veel sterkte ermee!!! Ach gut

Bijna klaar met mijn opleiding!!!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 15:50

Nou je wil er niet eens tegen in gaan want je weet er niks van je hebt geen verstand van hoe bedoel je mens onteerend...

Maar heel erg bedankt alvast voor jullie reacties...

...Dreaming with my eye's wide open...

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 19:23

Zolang het nog thuis gaat, bij je vader, kan zo'n psycholoog zeggen wat hij wil, je hoeft het niet op te volgen.
Wel vervelend dat het zo is gegaan zeg bij de woonvorm/aktiviteiten.
Ik werk zelf met mensen met een verstandelijke handicap, die geef ik paardrijles, en daar maak je ook zulk soort dingen mee; voeten in de verkeerde laars Verward
naar paardrijden sturen met een volle luier
Ik weet heus wel dat het soms erg druk kan zijn op woningen maar de meeste dingen zijn zo'n kleine moeite.
ik hoop dat je moeder nog lang in haar vertrouwde woning kan wonen!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 19:31

Tja ik weet niet helemaal wat ik er mee moet!! Maar ik weet wel dat de fout niet bij jullie ligt en het erg dapper van je vader vind dat hij voor je moeder wil zorgen want dat is echt een hele opgave.
Maar ik denk dat jullie er misschien toch nog een keer voor kunnen keizen om haar naar een woonvorm te brengen, wel een andere als de vorige keer natuurlijk. Ik denk namelijk dat het een hoop rust voor je vader is. Mocht het later tch niet goed te gaan kun je er altijd bog voor kiezen om haar terug te nemen.
Maar zo als ik al zei vind ik het moeilijk om hier over de oordelen omdat ik verder gewoon niet weet hoe je moeder is.

Maar ik hoop dat jullie een goede oplossing voor haar kunnen vinden want dit is ook geen doen zo.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 22:05

Het probleem is dat mijn moeder erg jong is nu 51... en waar ze dan terecht komt is in een verpleegtehuis waar er dus een hoop oudere mensen zitten en het is moeilijk om uit te leggen maar ze is niet gek en ze weet alles. Het punt is en ik snap de verpleegkundige/begeleiders ook wel een hongerloon krijgen en dan heel zwaar werk maar als iemand gewoon op een AC is en moet naar de wc dan heb je toch te gaan...
In het verpleegtehuis waar ze in het begin gezeten heeft lachen mensen oudere die geen bezoek kregen gewoon in hun eigen troep... en mensen worden in een hoop instellingen enzo (ik zeg bijeen hoop dus niet bij alle) gewoon behandelt als oud vuil...
En ik snap dat er weinig geld is voor de gezondheidszorg maar dit kan toch ook niet...?

...Dreaming with my eye's wide open...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 22:42

Het is onvoorstelbaar dat er zo met mensen om wordt gegaan, maar in de praktijk hoor je meer van dit soort verhalen. Ik kan je ook geen oplossing geven maar wil jullie allemaal veel succes wensen en hoop dat je moeder een plek kan vinden waar ze zich thuis kan voelen.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 22:51

Het meest belachelijke van dit land vind ik de bezuinigingen op de gezondheids zorg.

Sinds ik met mijn hernia zit heb ik al aardig een stukje kunnen meeproeven van hoe fijn het wel niet allemaal gaat hier.
Ik nam wel in het ziekenhuis mijn petje af voor de verpleging die liepen echt de benen uit hun lijf.
En nou moet er nog meer bezuinigt worden Verward

Kunnen jullie niet eens met een andere maatschappelijk werk(ster) praten? Misschien dat die er anders over denkt.
En dan toch eens inshrijven voor een andere woonvorm (al zal dat niet meevallen)

Je moeder naar een verpleeghuis sturen terwijl ze geestelijk nog prima in orde is , is in mijn ogen vragen om nog meer(vooral Psychische ) problemen, maar dat zullen jullie natuurlijk ook al ingezien hebben.

Citaat:
Nou je wil er niet eens tegen in gaan want je weet er niks van je hebt geen verstand van hoe bedoel je mens onteerend...


Dit is wel erg herkenbaar Boos!
mensen die je niet willen geloven _-

Veel sterkte en ik hoop voor jullie allemaal dat er snel een hele goede oplossing komt en dat je moeder goed verzorgt gaat worden.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 00:09

Maatschappelijk werk, psichologie en dergelijke wordt niet voor niks de softe sector genoemd. De goede daargelaten spoort de rest voor geen meter.
Mijn moeder heeft spierdystrofie, breek me de bek niet los over de gezondheidszorg en geld. Ik kan probleemloos miljoenen bezuinigen, zonder dat iemand daar ook maar iets van zal merken. Voorbeeldje: we hadden een stoeltje in de douche om op te zitten. Gewoon een ijzeren ding met lak erop. Dat rot dus volledig weg na een paar jaar. Ik weet dat er RVS uitvoeringen van bestaan, die kosten 40% meer dan die ijzerewn dingen. Wij hebben dus drie van die stoeltjes gehad, een RVS ding had het al die tijd gewoon uitgehouden!

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 00:21

Ik hoor steeds meer ontluisterende verhalen uit de Gezondheidszorg. Het heeft natuurlijk alles te maken met te weinig van alles. Maar het gebrek aan aandacht is mensonterend.
Kan je niet naar een vrijwillersorganisatie in jouw ouders buurt zoeken. Wellicht dat daar mensen zijn die de zorg samen met je vader kunnen verlichten.

Als ik Balkenende de woorden normen en waarde hoor afratelen, heb ik een kotszakje nodig
Wormen en Maden dat zijn die beloftes geworden, bah

Sterkte ermee Mir

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 08:47

Ik snap ook niet dat er met zo weinig respect kan worden omgegaan met mensen.

Mijn stiefmoeder heeft in een verzorgingstehuis voor demente ouderen gewerkt als telefoniste, ze is daar uiteindelijk gestopt omdat ze het gewoon niet kon verdragen hoe makkelijk er daar met mensen werd omgegaan.

En ik weet zo nog genoeg voorbeelden.

Ik vind dat de prioriteiten anders gelegd moeten worden vanuit de politiek.
Als je een programma ziet als geld over de balk??

Maargoed, ik hoop dat er een goede oplossing voor je moeder komt, dat ze gewoon lekker thuis kan blijven met toegewijde hulp.

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 09:11

Jeetje nu wordt het verhaal wel een beetje duidelijk, het is idd heel erg hoe er met mensen omgegaan wordt, maar dat is in de ziekenhuizen net zo. Mijn schoonmoeder werd laatst naar huis gestuurd omdat ze haar bed nodig hadden voor een ander. Ik heb echt met open mond staan luisteren, ook de arts had geen tijd omdat hij met zijn auto naarde garage moest.
Zijn er dan helemaal geen artsen en verpleegkundigen meer die voor zulke patienten als bijvoorbeeld jouw moeder opkomen???

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 09:42

Mijn moeder werkt in een verzorgings tehuis. Zij werkt alleen maar nachtdiensten. Mijn oma heeft 8 jaar in datzelfde huis gezeten, zij had het gelukkig niet zo slecht omdat mijn moeder overal bovenop zat en ze overal op aan sprak.

De mensen gaan 1x in de week onder de douche. Alle mensen krijgen maar een luier aan omdat er geen tijd is om ze naar de wc te brengen,(daar zitten ze de hele dag in weg te rotten).

Gevangenen hebben het hier 10x beter dan de mensen die onze maatschappij hebben opgebouwd en de mensen die iets ergs is overkomen (waar ze zeker niet om gevraagd hebben).

En dat vind ik nou in en in triest...

Bijna klaar met mijn opleiding!!!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 10:27

Je schrijft wel lekker die maatschappelijk werksters, maar je noemt hen vervolgens niet in je stukje.
Ik denk dat een maatschappelijk werkster veel kan doen voor jullie. Zij moet opkomen voor de belangen van jullie en je moeder. Het is hartstikke handig, want zo iemand kan veel regelen, meer druk op de ketel zetten (want onafhankelijk en niet emotioneel betrokken) en heeft veel kennis van zaken. Als familielid zijn sommige dingen gewoon niet te regelen vanwege alle regeltjes enzo, een maatschappelijk werkster heeft daar veel meer handigheid in en daar luisteren ze vaak ook beter naar. En zij luistert naar jullie, je kan als het goed is ook je problemen daar kwijt.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 11:26

Nou om eerlijk te zijn hebben wij heel veel gezeur ook met de maatschappelijkwerkers gehad... ze zouden dingen regelen en dat gebeurde niet... maar toen het gebeurde dat mijn moeder ziek werd was ik net 17, de maatschappelijk werkster die we toen hadden die zou ook dingen regelen ivm het ziekenhuis huishouden mijn school.... nou mooi niks! Ik heb alles zelf geregeld. Met als gevolg dat ik dus van school ben gegaan om te gaan werken om dat de kosten voor alles te hoog werden nou je voelt je dan gen**** en dan na een half jaar als je is een keer ontploft dan willen ze met je praten zo meisje je moet je hart luchten en je kunt het niet bla bla bla nee dank je.... Het gaat mij er nu ook niet om dat we een probleem hebben maar gewoon het van me afschrijven...

...Dreaming with my eye's wide open...

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 12:18

SORRY!!!!!

Maar nu ontploft ik !!!! Ik wordt net gebelt dat mijn moeder wil scheiden...
Waarom weet ze niet maar de maatschappelijk werkster had het gezegd dat dat beter zou zijn hoe halen ze het in d'r hoofden omdat tegen iemand te zeggen!!!! Mijn vader doet alles voor d'r....
Nou ik kan hier geen gebak van maken. Maar goed we gaan vanavond langs en proberen de stukjes bij elkaar te rapen en hopen dat het met een sisser afloopt....

...Dreaming with my eye's wide open...

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 12:36

Jemig het gaat nu wel raar, ik vind het ook raar dat de maatshappelijk werkers dat hebben gezegd.
Ik hoop echt voor je dat het allemaal goed komt.
Horen we van je hoe het afloopt? Als je daar geen behoefte aan hebt is het ook goed hoor.

Ingrid2
Berichten: 96
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 16:50

hoi, ten eerste heel erg naar dat je dit moet meemaken en het is inderdaad zo dat er veel misloopt in de gezondheidszorg. Ik werk zelf als maatschappelijk werkster, dus ik weet er er iets van... maar dat laatste verhaal gaat me wel wat ver: omdat de maatschappelijk werkster zegt dat je moeder moet scheiden dan doet ze dat ook? Je moeder is echt niet verplicht om dat advies op te volgen hoor, ze heeft toch ook een eigen wil en mening? En wat je in het eerste verhaal schrijft denk ik dat die psycholoog dat ook alleen maar zegt om je vader te ontlasten in de zorg die hij voor je moeder heeft en dat ze misschien in een woonvorm beter op haar plek is. Mijn advies: laat je niet gek maken door de goedbedoelde adviezen; gebruik als patient ook je gezonde verstand en geeft je mening aan de hulpverlener als jullie het ergens niet mee eens zijn; het gaat wel om jullie leven!
Sterkte ermee!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 21:20

Jeetje, wat een verhaal...
Ik heb de laatste tijd ook verschillende (negatieve) verhalen gehoord
Maar dit vind ik wel heel erg ver gaan! Dat ze je moeder proberen aan te praten dat ze moet scheiden is echt belachelijk....
Sterkte ermee!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 21:50

Dat scheiden is om de maatschappij te dwingen de zorg voor je moeder op te nemen inplaats van dat die samenleving je vader daar helemaal alleen voor laat opdraaien.
Dat is waarschijnlijk door die maatschappelijk werkster uit pure onmacht gedaan, omdat de mogelijkheden zo enorm beperkt zijn in onze huidige door christenen bestuurde maatschappij.

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 23:04

Ik was er allanger achter dat ik het niet moet hebben van de Gezondheidszorg/sector. Wat vreselijk poedersuiker voor je ouders en jij, en natuurlijk iedereen die ermee heeft te doen!
Dat mensen zo weinig respect voor elkaar kunnen hebben. Sterkte ermee!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 23:47

Ingrid bedankt voor je advies... ik ben er blij om dat dus dat niet alle "geitenwollensokken figuren"zo zijn zorry het is niet gemeen bedoelt.!
Maar het is raar en vaag maar goed.. we zullen ook hier wel weer uitkomen maar leuk is het niet. Maar bedankt voor al jullie reacties...

...Dreaming with my eye's wide open...

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 09:12

Neem dan een andere maatschappelijk werkster en dien over dit figuur een klacht in. Je hebt er recht op.
En er zitten supergoede tussen! En dit zeg ik niet als colelga-hulpverlener, maar uit eigen ervaring.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, aliida, AmyJamess, Dammie, Domi_94, furious, Kieffertje, Liaan, m0niekkkie, Mo_86, mvdende, Paardennamen en 194 bezoekers