Zadels... FRUSTRATIE !!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Zadels... FRUSTRATIE !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 22:12

Ik zie echt helemaal scheel van de zadels, ik zit al een paar maanden te tobben wat nu eigenlijk het beste zadel is voor Bob zijn rug, aangezien die nogal zwak is, en hij ook nog wat vast zit..

Nu had ik dus een paar opties, zoals een Ainsley, een Hulsebos, of een Euroriding. Aangezien ik eigenlijk geen zin heb om een 2dehands te kopen en dan weer te moeten tobben met de vorm van een "ander" paard, wil ik toch voor een nieuwe zadel gaan die ook echt op en aangemeten word. Nu was Euroriding dus een goede optie, en nu zit ik te tobben tussen het model "Luxor" en model "Diamant"

De luxor :
Afbeelding


Euroriding Luxor
Engels dressuurzadel dat zich kenmerkt door een extra diepe zit en zachte anatomisch gevormde kniesteunen. Dit zadel heeft een uniek kussenkanaal zodat de zenuwbanen die langs de doornuitsteeksels van de ruggenwervels lopen op geen enkele manier belast worden.


Dit klinkt dus echt ideaal voor Bob, omdat op deze manier zijn rug het minst belast word, daarbij is de diepe zit voor mij ook een pluspunt.


De Diamant :
Afbeelding

Euroriding Diamant Dressuur
Populair Engels dressuurzadel van top kwaliteit leder met een zeer goede pasvorm. De ingebouwde voorste stoot vormt met de tweede stoot een "V-vorm" die het zadel strak op de paardenrug trekt waardoor een optimale ligging wordt verkregen. De grote kniewrongen zorgen voor een optimale balans-zit.


Hier heb ik toch weer mijn twijfels bij, omdat er bij staat dat dit zadel strak op de rug trekt, en als je het mij vraagt kan hij hier dus last van krijgen, omdat hij dan weer een "benauwd" gevoel op zijn rug voelt, en op deze manier zichzelf weer zal vastzetten.

Beide zadels staan erom bekend dat het bredere zadels zijn, die de rug het minst belasten, maar ik denk zelf dat ik dan voor de Luxor ga, maar het probleem is.. ik zelf heb werkelijk nog nooit gehoord van dit zadel, en weet ook niet of er mensen tevreden over zijn of niet. IN de ruitersport zaak werd er alleen gepraat over de Diamant die goed zou zijn voor zijn rug, ik heb nog nooit van de Luxor gehoord..

En het andere probleem is, nu zit ik zo te surfen en dan staan er nergens prijzen... grrr, als ik iets wil, wil ik het ook wel METEEN !

Mijn grote vraag is nu...

Wie kent dit zadel, heeft er mee gereden en weet de prijs, wat was jou mening over het zadel enz enz..

Alvast bedankt Knipoog !



Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 22:45

Ik zou iemand langs laten komen, hem aan laten meten ... en voelen wat je paard doet! Ieder paard is verschillend. Op mijn vorige paard lag een KN super, maar op deze past geen enkele KN, heeel verschillend dus! Plus dat iedere ruiter verschillend is, je lengte, je natuuurlijke zit (je heupen etc) Ga niet naar een ruitersportzaak, waar ze het zadel even met een service snel aan komen laten meten. Haal er iemand bij die er echt verstand van heeft. Ik heb afgelopen dinsdag gevoeld wat een zadel doet met je paard, en geloof me, dat is niet niks!

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 07:40

Bij het www.drunensruiterhuis.com kun je meer info vinden over de Euroriding zadels, er staan geen prijzen op de website maar die kun je telefonisch opvragen, het tel.nr. is (0416) 37 37 82 Lachen

Gillian

Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 08:44

Ik ben ook een tijd bezig geweest. Ik heb eerst tweedehands zadels geprobeerd, maar dat werd niks. Toen nieuwe zadels laten passen, was ik ook niet kapot van. Uiteindelijk heb ik een Hulsebos gekocht. Je bent zeker niet meer geld kwijt dan voor een goed nieuw standaard zadel. En het wordt op maat gemaakt voor je paard en je kan zelf kiezen wat voor zit je wilt, wat voor wrongen en wat voor leer. Ideaal! En het ligt zooo goed op haar rug!!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 08:47

Lastig is dat he?! Ik heb ook lopen tobben over een nieuw zadel. Uiteindelijk heb ik vorige maand mijn gloednieuwe op maat gemaakte Daaleman opgehaald en die zit en ligt suuuuuper. En het kost niet meer dan een nieuwe KN.
Laat in ieder geval een goede zadelmaker aan huis komen met een aantal zadels en laat je goed informeren. Als er niks op past of er moet aan een bepaald zadel teveel gesleuteld worden om het passend te maken dan zou ik voor maat werk gaan anders kan elk half jaar terug om je zadel aan te passen. Hier spreek ik uit ervaring.
Door een niet goed passend confectiezadel heb ik mijn toenmalige 3-jarige ruin helemaal vast gereden. Wist ik veel hoe dat werkte met zadels ???
Die heeft een jaar stil gestaan omdat zijn rug vast zat. Nu ligt er al 3 jaar een Daaleman op en nooit meer problemen gehad.
Over Hulschebos hoor ik mindere verhalen. Maar zelf heb ik er geen ervaring mee en kan er zal zodanig niet over oordelen.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 09:02

Mijn stalgenoot heeft een Luxor, superdiepe zit en is erg zacht. Iedereen die er op gezeten heeft is er helemaal lyrisch van Knipoog

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 09:20

Ik heb ook een Hulsebos maatzadel. Ondanks dat mijn paard een zeer moeilijke en gevoelige rug heeft, heb ik geen problemen gehad met het zadel! Ik heb ook gehoord dat er mindere verhalen over Hulsebos de ronde doen, maar mijn persoonlijke ervaring is heel erg goed met deze zadelmaker!
Je hebt nou eenmaal altijd pech-gevallen er tussen zitten, bij Daaleman ws net zo goed als bij Hulsebos.

Ik zou er zo weer een nemen als ik dit zadel niet meer had.

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 09:23

Sonja Gademann rijdt ook met een Luxor!
Drunens ruiterhuis is importeur van deze zadels. Ze hebben een hele goede passervice en heel kundige zadelmakers. Zeker een aanrader.

Don't dream your life, live your dreams!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 09:31

Gewoon van Rijs laten komen en het juiste zadel af laten meten. Zij hebben ook diverse Euroridings. De juiste zadel is erg paard afhankelijk en die keuze kan je niet maken a.d.v. een plaatje of verhaaltje. Gewoon passen en meten, uitproberen en dan pas kopen.

Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 13:23

Ik heb idd ook al naar van rijs gebeld, en misschien laat ik hun wel langskomen, ze kwamen wel op me over dat ze er echt verstand van hadden. Alleen schrok ik me werkelijk kapot van de prijzen, de luxor kost €1350 en de diamant €1195, net zo duur als alle andere zadels dus, ik dacht dat Euroriding net iets goedkoper lag..

Mijn vriendin heeft ook een hulsebos, daar rij ik ook vaak zat mee op mijn paard, en ik vind hem in 1 woord ook geweldig Lachen
Ik kan van mijn intructrice ook een hulsebos overnemen, maar die is 3 jaar oud, en ik zit te twijfelen of ik dat nu wel zou doen of niet..

HELP !

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 14:38

ik ben ook nog steeds bezig met zadels, dnek dat het een hulzebos wordt, aangezien hij zoveel last van de rug heeft gehad.

ik heb met zadels passen op een euroriding diamant en jade gereden, maar ik moet zeggen,. ik vind er nix aan. die hele kniewrongen zitten niet lekker,maar dat is een kwestie van smaak

ik geloof dat de diamant niet zo duur is, een vrouw bij mij op stal heeft voor haar fries kleine 700 betaald, voor eennieuwe geloof ik.

de luxor heb ik nooit gezien int echt, dus daar weet ik niets van af

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 16:35

gekke_koei schreef:
ik ben ook nog steeds bezig met zadels, dnek dat het een hulzebos wordt, aangezien hij zoveel last van de rug heeft gehad.

ik heb met zadels passen op een euroriding diamant en jade gereden, maar ik moet zeggen,. ik vind er nix aan. die hele kniewrongen zitten niet lekker,maar dat is een kwestie van smaak

ik geloof dat de diamant niet zo duur is, een vrouw bij mij op stal heeft voor haar fries kleine 700 betaald, voor eennieuwe geloof ik.

de luxor heb ik nooit gezien int echt, dus daar weet ik niets van af



Hey is Willem geen manegepaard geweest op Smitshoek ?
Daar heb ik een aantal jaar gereden Knipoog

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131961
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 16:41

gekke_koei schreef:
ik geloof dat de diamant niet zo duur is, een vrouw bij mij op stal heeft voor haar fries kleine 700 betaald, voor eennieuwe geloof ik.


De Euroriding Diamant zit nieuw op ca. 1200 euro (kaal).
Voor 700 euro heb je een Euroriding Jade.
De Luxor en de Diamant staan bekend als de beste zadels uit de Euroriding-collectie.
De Jade wordt in een andere fabriek gemaakt en is kwalitatief minder (en ook goedkoper).

Zelf heb ik een ER Diamant, hij bevalt me prima !
Kwaliteit is prima in orde, pasvorm ook.

'k Zou zeker een goede passervice langs laten komen voordat je straks weer een duur zadel hebt liggen waar je niets mee kunt.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 17:39

whahaha ja dat issie geweest Haha!
hijs nouw al 10 maanden van mij Haha! nouw ja, geleased dan.. ben aant sparen voor de koop Haha!

ff heel offtopic Haha!

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 17:42

de jade is toch die met die oranje rand? of is dat de diamant nu Blond
die met die oranje rand is hier bij ons duurder. 2e hands leg je daar toch snel 800 voor neer.

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 17:51

Luxor is met de oranje rand!

Don't dream your life, live your dreams!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 21:09

o Haha! zoveel verstand heb ik ernouwvan Haha!
die vind ik dus niet zo lekker zitten. maar ik reed toen ook zonder beugels, dus kan het ook aan liggen

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: schaapie18, Trendiction en 74 bezoekers