Samen met een Bels x KWPN naar buiten

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 13:09

Er is een nieuw paard bij ons op stal, een kruising tussen een Bels en een KWPN-er. Een ontzettend gaaf beest, erg mooi gebouwd trouwens, en superbraaf!

De eigenaresse wilde graag eens testen hoe hij met buitenritten was en vroeg of ze eens met Christa en mij mee mocht. Tuurlijk. Moet je wel vroeg op... We gaan altijd zondagmorgen om een uur of half negen op pad, lekker rustig is het dan overal.

Dus daar gingen we met zijn drietjes! Het paard was erg braaf, vond het eerst wel spannend, maar later durfde hij zelfs voorop, stoer hoor!

Zo zwaar als hij is, is hij evengoed heel elegant en beweegt zich heel soepel. Een fantastisch paard vind ik het, eentje om trots op te zijn!

We zijn maar een uurtje weg geweest, het dier stond net een dag op zijn nieuwe stal, dus heeft al indrukken genoeg voor zijn kiezen gehad. Op zich wel jammer dat het ritje zo kort was, het weer zat een keer mee!

Groetjes Mieke


Ineke2

Berichten: 33055
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 13:45

Wauw dat lijkt mij stoer!! Is zeker wel een flink stevig paard? Vraag eens of je een keer foto mag plaatsen (of nog beter of ze zelf komt bokken *LOL* )
dat wil ik wel eens zien zo'n beest! Cool

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 13:54

Ja, stevig is hij zeker! Hij ziet er uit als een Bels, maar dan wat minder beknopt, langere hals, kleiner hoofd en wat langer in zijn rug. Helemaal in verhouding! En lief.... Lovers

Ben er wel achter gekomen dat ik de zwaardere types onder de paarden toch wel het leukste vind hoor! Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 17:00

Gaaf hoor, zo'n leuk paard op stal.....reden genoeg om hem eens lekker te knuffelen "ja sorrie...kan het nou eenmaal niet laten, hij's zoooo lief!!! Lovers " Ben ook wel benieuwd naar een foto eiggie... En ja, zondagmorgen vroeg naar buiten: Lovers love it!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 13:14

zoo dat lijkt me leuk!!

ik heb een tijdje op een Bels gereden en ze zijn zoooww lief Lovers en ze zitten hier met van die relaxte passen Lachen

op zondagmorgen het bos in... hmmm... heerlijk is dat he.... een vriendin van mij en ik deden dat een keer in de winter op 2 belgische trekpaarden en wij helemaal ingepakt op die paard'jes' op naar de hei!!

en het was zo mooi... midden op de hei begon het opeens kei en keihard te sneeuwen en ik heb nog nooit zo'n mooi moment meegemaakt op een paard
we waren er helemaal stil van, zo leuk als dat was, met die grote klossen door de sneeuwstorm banjeren Party!! Party!! Party!!

Het leven is een gebakje!


Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 15:16

Wow gaaf zeg, die belsen zijn echt leuk!! Ook best een leuke combi kwpn keer bels! Ben beniewd hoe die eruit ziet!
Ik heb zelf ook een zwak voor lekkere grote brede lobbespaarden. Wilde zelf altijd een brede fjord of fries. En wat heb ik nu in m'n stalletje staan?? Precies het tegenovergestelde! Maar goed als er ooit een tweede komt dan wordt het een brede grote!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 20:05

jah, ik verzorg een bels, een mooie zwarte, PIK ZWART met een grote bles, en veel behang, toch heel sierlijk, mensen die op een afstand toe kijken denken een fries x ? En ze staan raar te kijken! Als ik buitenritten maak, maakt hij kleine kinderen wel bang, met zijn grote hoofd, maar als ze hem eenmaal geaaid hebben, zijn ze niet meer weg te slaan (net zo als mijn belsje hoor!)
Er zit zo;n werklust is, maar toch heel rustig en een lief karacter dat zo fijn is met rijden! Hij is nu 5 jaar en in die 2 jaar nog nooit gebokt, gesteigerd of geweigerd! Dat is nou een mooi paardje! Haha! En hij is ook mooi, een mooie uitstraling (mensen, reageer nou niet hoemooi je je kwpn-ertje vind, ik vind mijn bels mooi!)
Groetjes

Daihyo

Berichten: 88007
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 13:04

Ik vind dat soort paarden ook helemaal geweldig. Supermooi om te zien en een karakter......
Toch vind ik KWPN'ers ook mooi. Ieder paard heeft zo zijn mooie kanten denk ik.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tieme en 21 bezoekers