Slijt op achterbenen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Farjen

Berichten: 7926
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Slijt op achterbenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 18:27

Nu zei de stalhouder dat tegen mij, je paard heeft op haar achterbenen slijt.. En vandaag zei nog iemand dat tegen mij dat de kogels dikker zijn. Was me ook wel opgevallen, maar ik dacht toch dat het bij de koop zo niet was (heb ze iets langer dan een maand) Ze zeiden dat ze mee gespoten was waardoor ze niet mank of kreupel loopt.. Wanneer zou dat dan uitgewerkt zijn? Ze is trouwens 10 jaar en heb haar van een handelaar
Ik denk dat ik het zou besterven als ze haar echt zouden gespoten hebben Huilen


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 18:35

je hebt haar nu its meer da een maand? ik weet niet precies hoelang het spul werkt waarmee paarden ingespoten worden, maar sinds wanneer heeft ze die wat dikkere kogels?

is er verder iets veranderd de laaste tijd?staat ze meer op stal?rij je intensiever dan in het begin?heb je veel gesprongen de laatste tijd?heeft ze ander voer gekregen?

zijn de kogels na het rijden ook nog dikker?

er zijn zo veel redenen waardoor een paard wat dikkere kogels kan krijgen!
heeft ze het alleen achter, of aan alle4 de benen?

nog even 1 vraagje, slijt, bedoel je daar artrose ofzoiets mee? ik ken het begrip 'slijt aan de achterbenen' namelijk niet, is denk ik iets belgisch ofzo Haha!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Farjen

Berichten: 7926
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 18:38

ze staat nog maar van gisteravond trug elke avond op stal, door het goede weer overdag nog buiten.
Ik rijd wel elke dag met haar, af en toe een rustdag, ik weet niet hoe lang ze bij die handelaar heeft gestaan Verward In het begin had ze weinig conditie dus moest ik het wel langzaam aan doen.. Het zijn alleen de achterbenen.
En de stalhouder zei het voor het rijden, en die andere na het rijden, dus ik denk dat ze hetzelfde zijn?

Dus het kan zijn dat ze moet wennen aan het dagelijkse werken ofzoiets?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 18:40

als ze tot gisteravond dag & nacht buitenstond, en nu ineens 's nachts op stal, zou ze stalbenen kunnen hebben, vanwege het stilstaan.

maar stalbenen verdwijnen na het rijden, omdat ze dan weer in beweging is geweest.

krijgt ze ook meer/ander voer nu ze 's nachts binnen staat?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Farjen

Berichten: 7926
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 18:44

ze zeiden dit voor dat ze op stal stond (dus nog op de weide, een week geleden ofzo)
zal wel geen stalbenen zijn

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 19:30

als er echt geen andere dingen zijn veranderd, zoals voer enzo, dan kan het inderdaad zijn dat ze ingespoten is geweest, want je had haar dus een week of 3 toen het voor het eerst opviel dat ze dikkere achterbenen heeft?

ik zou het nog even aankijken, gewoon blijven rijden, en wordt het niet minder of wordt het juist erger en gaat ze kreupel lopen, dan zou ik er een dierenarts bij halen!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 4 bezoekers