Oeps de hele gang schooit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 11:47

Mijn zus en ik hebben allebei een volle emmer met winterpenen in onze kast op de manege staan.
En als je na het rijden je paard een wortel geeft ziet de rest dat natuurlijk ook, dus geef je die ook een worteltje.

Nu is het zo dat als wij op de manege komen en de kasten opengaan alle koppies op ons gericht zijn en de meest brutale (waaronder Aldira Schijnheilig ) gaan ook nog lekker met dat koppie schudden van "HEY! Komt er nog wat van met die dingen?"

Voorlopig maar iets minder uitdelen dus Bloos


maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 11:50

Erg is dat hè! Op de lange gang kan je nooit een paard ongezien verwennen *LOL*
Hebben jullie trouwens een goedkoop adresje voor die winterpenen?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 11:51

Bij mij op stal is het inmiddels zo erg dat de hele gang gaat hinniken alsof het voedertijd is! Gipsy weet dat ze na het rijden wat lekkers krijgt, dus die staat altijd te bleren of je alsjeblieft op wilt schieten en de rest begint nu dus mee te doen..... Alleen de buurvrouw krijgt een worteltje, daar krijgt Gipsy ook altijd een worteltje van, maar ergens voel ik me een ontzettend beul dat ik de rest niets geef, net alsof die zo weinig te eten krijgen, maar goed, ze bedelen zo zielig..... Toch maar niet aan toegeven! Dan gaan de wortels wel erg hard!

Nulla tenaci invia est via

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 12:09

Ja Maaike, Astrid heeft via ons een adresje bij Vries ofzo, die haalt eens in de zoveel tijd een paar enorme zakken met haar bus, en die kosten F 6,- per zak.
Kunnen Marloes en ik ook elke keer eentje van kopen.
Anders vraag Astrid eens, misschien kan ze ook elke keer eentje voor jou meenemen.
Beter dan elke keer 5 wortels in een zakje bij de C1000 voor 2,- zoals Marloes deed *LOL*

Ja Margreet, ik moet er denk ik ook maar vanaf dat de hele gang een wortel krijgt, als ze allemaal beginnen te hinniken als ik de gang op kom schaam ik me wel hoor!
Haha!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 13:14

Ik koop de wortels voor 4,- per veilingkist (die blauwe kisten) is ongeveer hetzelfde als zo'n zak. En als het seizoen er is. nu ongeveer dus 3 kisten voor een 10,- (lekker goedkoop he) Wel in limburg.....erg hoge reiskosten voor de meesten van jullie, hihi

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 13:36

Ik betaal 3 gulden voor een kist, en Jep krijgt er ook vrij veel van Cool Wij hebben gelukkig een kleine stal en voor ik wegga doe ik altijd een 'wortelenrondje' voor alle paarden en kijk ze zo nog even allemaal na voor ik wegga.
Ze weten echter precies wanneer ik wegga! Ik kan Jep zoveel geven als ik wil, maar als ik wegga staat de hele stal te gillen. Ik weet ook niet precies hoe ze weten dat het ook tijd is voor hun worteltjes.

Navragen is beter dan afvragen.


LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 14:03

Wat dat betreft zijn het net honden, rammelen ze nog niet met hun hoef op de voerbak (we want food!!). Wel grappig!
Siebus kan ook zo onbeschaamd staan schooieren maar die staat momenteel alleen dus dat scheelt!

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 15:04

Ik voer mijn paard ook zelf wat. Uit ervaring geef ik de buurpaarden nooit wat. De eerste paar keren kijken ze je heel verdrietig aan maar daarna hoor je ze niet meer. Ze staan dan ook niet te bedelen. Ook de eigenaren van de buurpaarden vraag ik altijd mijn paarden niets te geven. Ik heb ook geen bedelende paarden.

Sommige zijn wat hardnekkiger en blijven wat zeuren maar ze weten heus wel van wie ze iets en niets krijgen.

Naar mijn idee geef je eigen paard lekker wat en de overige niet. Naar verloop van tijd wordt het vanzelf rustiger op stal. Nu zijn ze er zo aangewend als 1 iets krijgt dan de rest ook, dan kun je nooit iets ongemerkt doen.

Op voertijden is het anders dan gaat heel de stal mee maar dat is wel logisch lijkt me

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 22:23

Bj mij vlakbij kan ik ook grote zakken wortels krijgen. Helemaal schoon en vers maar afgekeurd omdat ze te klein waren ofzo Verward . Daarom kosten ze maar 5 gulden per grote zak. Maar de geringe grootte maakt Beau niets uit hoor, die smult Vingers aflikken er net zo hard van!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JudithO, maitestar23, Plus_en_Min, vidya en 133 bezoekers