Waarom laten ze wedstrijden nu nog doorgaan?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Waarom laten ze wedstrijden nu nog doorgaan?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 16:43

Het niet verkeerd bedoeld. Maar nu is op HEEL VEEL plaatsen door heel Nederland droes. Een keuring voor de shetten is al afgelast. Ik heb me zelf al afgemeld voor Gemert met de mini's. Ik begrijp niet dat ze wedstrijden nog door laten gaan. Straks heeft elk paard het. Dan zeggen ze wel voor een wedstrijd als een paard verkouden is of wat dan ook, blijf er dan mee thuis. Maar dat doen ze niet. Een kennis van ons is gewoon met z'n shetten naar de premiekeuring geweest. Thuis had ie d'r een met droes. Maar hij werd wel kampioen. Er was zelfs een pony bij met snot uit z'n neus hangen.
Waar zijn ze dan mee bezig, en waar gaat dit naar toe met de paarden???
Ik weet ook wel dat het vervelend is als wedstrijden niet door (kunnen) gaan, maar dat is wel beter voor de gezondheid van de paarden.


gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 16:45

Ik las net op bokt dat op heel veel plaatsen droes is, ben alleen benieuwd waar!
Misschien handig om een lijstje te maken waar droes heerst? (www.meldpuntdroes.nl is under construction)

Don't dream your life, live your dreams!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 16:59

ach je kan het toch niet tegen houden! als een paard een virusje onder de leden heeft op een stal waar wedstrijd word gehouden dan kan toevallig je wedstrijd paard het ook krijgen

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 17:01

INkie schreef:
ach je kan het toch niet tegen houden! als een paard een virusje onder de leden heeft op een stal waar wedstrijd word gehouden dan kan toevallig je wedstrijd paard het ook krijgen


Daarom zeg ik ook dat ze beter de wedstrijden af kunnen lassen. Want droes is niet zomaar een ziekte. Ze kunnen er aan sterven. En ik neem aan dat de iedereen dat erg vind.

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 11:18

INkie schreef:
ach je kan het toch niet tegen houden! als een paard een virusje onder de leden heeft op een stal waar wedstrijd word gehouden dan kan toevallig je wedstrijd paard het ook krijgen


Ja oke, maar ik vind een virusje wel wat anders dan droes !!! Dus ik vind dat alles netjes gemeld moet worden en wedstrijden niet door mogen gaan als er droes heerst op een bepaalde stal...

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 12:24

Virusje? Door droes kun je paard weken zo niet maanden uit training halen om maar niet over de gevaren te spreken!!! Inderdaad, ze kunnen eraan sterven en bovendien voelen ze zich behoorlijk beroerd met droes,...


Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 12:29

Ik ben dus ook wel benieuwd waar er allemaal droes heerst..
Ik heb wel iets gehoord over Houten?!
Dat is dus best dichtbij voor mij dan Scheve mond

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 12:31

*schrikt* Ik had hier nog niets over gehoord !

Weet iemand ook WAAR die vele plaatsen waar droes momenteel heerst, zijn?

In bepaalde delen van het land?

Woon in het hoge noorden en had er nog niets over vernomen... wie weet meer ?! Verward

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 12:42

Waar in Nl is het dan overal?
Ik ken gelukkig nog geen paarden met droes *afkloppen*

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 12:48

Ik heb er ook nog helemaal niks van gehoord dus ik ben toch benieuwd waar die uitbraken dan zouden moeten zijn.
Heeft iemand misschien wat meer informatie?

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 12:49

Hier in Noord-Holland, omgeving Alkmaar etc. heb ik er nog niets over gehoord!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 13:04

Ik weet van een stal in Bunnik (veulen met droes), maar daar is het schoon nu. Die hebben het goed aangepakt met quarantaine etc.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 13:12

Een veulen dat droes heeft das nog niet eens zo heel erg maar een volwassen paard dat wordt lastiger....
Maar is krijg de site van het meld punt ook niet te pakken

...Dreaming with my eye's wide open...

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 13:21

Nou hier in het Noorden is het dus wel. Omgeving hoogezand. Weet verder niet van meer plaatsen, maar hier waren toch al meer topics over?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 13:26

Hier in brabant is het dus ook al te vinden blijkbaar.
Op de site (vorige week) stonden twee brabantse plaatsnamen.
Ik woon regio tilburg en kende de plaatsen niet,dus echt in de buurt van Tilburg is het gelukkig niet.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 13:41

Hier heb ik er sowieso nog niks over gehoord, hier in de omgeving.Wist eerst eigenlijk niet dat er droes 'heerste'

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 13:57

veel paarden krijgen droes al op jonge leeftijd het is meer net zoiets als waterpokke maar dan wat erger. over het algemeen krijgt ieder paard het, als deze het op latere leefdtijd krijgt brengt het wel wat concequenties met zich mee op jongere leefdtijd brengt het over het algemeen niet erg veel toe.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 14:21

ik heb hier in de regio nog niets gehoord

Het was outdoorseizoen en dan heb je natuurlijk ook weinig te maken met wedstrijden op maneges en dergelijke. Voor zover ik weet worden er geen wedstrijden georganiseerd op stallen waar droes heerst(of rhino) en mogen mensen met paarden op stallen met deze ziekte ook niet weg

Ik zie het probleem dus niet zo...Bovendien hebben de wedstrijdpaarden onderling erg weinig contact en is de kans op overbrengen dus heel klein.
(er zijn bijvoorbeeld ook altijd mensen die van de ene stal naar de andere gaan en wat denk je van (voer)leveranciers ed Verward )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 15:06

Droes is geen prettige ziekte, maar als je het paard goed verzorgd en zorgt dat het geen verslagen droes wordt hoef je je niet te veel zorgen te maken. Als paarden eenmaal droes gehad hebben krijgen ze het ook niet meer.

Bij ons op stal heeft ook een keer 1 paard droes gehad, de andere 5 hebben er geen last van gehad. Mijn paard stond in de stal ernaast en er waren van die fijne stalgenoten die altijd even alle paarden willen aaien Stoom uit je oren maar gelukkig had mijn paard het kennelijk al gehad.

Sprakeloos

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 15:29

Wat vinden jullie wedstrijden door laten gaan of afzeggen???
Ik vind dat ze die beter door kunnen laten gaan als de droes weg is. (veel minder is)

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 15:38

Als er ergens droes is dan worden daar geen concoursen georganiseerd, ergens anders kunnen ze wat mij betreft doorgaan.
Het heeft ook weinig zin om in Amsterdam een wedstrijd af te zeggen als er in Rotterdam droes is Verward Zelfs als er Rotterdammers komen Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 15:47

bij mij in de buurt (omgeving heesch/oss/berghem/herpen) heb ik nog geen vermeldingen van droes vernomen !

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 15:51

Ik heb om mijn eigen stal op dit moment droes. Wij zitten in Assendelft.
We zijn een tijd terug naar de Tinkerkeuring in Houten geweest op de Zilvia's Hoeve en daar bleek dus droes te heersen. Wij hebben het nu dus ook Boos! Al 3 paarden met droes, de rest is nog afwachten..

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 15:57

gomir schreef:
Voor zover ik weet worden er geen wedstrijden georganiseerd op stallen waar droes heerst(of rhino) en mogen mensen met paarden op stallen met deze ziekte ook niet weg

Ik zie het probleem dus niet zo...Bovendien hebben de wedstrijdpaarden onderling erg weinig contact en is de kans op overbrengen dus heel klein.

Hallo,
Ik hoop dat ik nog een reactie mag plaatsten. Ik heb het een tijdje geleden te bont gemaakt... Helaas, dom dom dom dom...
Ik weet van een manege in de omgeving van Utrecht waar (door een DA bevestigde) droes heerst. Deze manege blijft echter stug wedstrijden organiseren en nieuwe klanten aannemen. Bovendien gaan de ruiters van deze manege zeer regelmatig van erf naar andere wedstrijden.

Ik zag het probleem ook niet twee jaar geleden.... maar toen is er wel droes uigebroken op de stal waar ik stond. Mijn paard was toen 17 jaar... (maar heeft gelukkig niets gehad). De paarden zijn echt heeeel ziek en je kunt er niets aan doen. Ze willen niet eten en drinken. Alleen lauwwarm water en wat lauwwarm geweekte bix. Alle paarden hebben daar wel een vorm gehad en wij zijn toen echt maaaaanden uit de running geweest. Ik gun het niemand. Het is overigens gemakkelijker overdraagbaar dan iedereen denkt. Een aai over de neus kan het al doen. Wees alsjeblieft erg voorzichtig allemaal!
Groejtes, Agossie

Instructrice heeft ruimte voor nieuwe leerlingen. Stuur een pb voor meer informatie. (Regio Utrecht.)

"Wrede mensen noemen we beesten, maar we kunnen beter wrede beesten mensen noemen."

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 15:58

je bent de eerste die ik er concreet over hoor Esme
Meestal blijft het bij geroep dat het heerst, alleen niemand weet waar...

Trouwens heel vervelend voor je! Sterkte met de beestjes!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers