DK zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

DK zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 12:18

Gisteren heb ik voor mijn paard (en voor mij) een DK zadel aan laten meten. (Danny Kroetch)
Mijn vraag was, is er hier iemand die ervaring met deze zadels heeft?
Ik wist in ieder geval niet wat ik meemaakte toe ik er gisteren op reed..
En niet alleen voor mijn zit, maar mijn paard... woowww wat een verandering!
Maarre, voordat ik hier lyrisch enthousiast ga doen, iemand bekend met dit zadel?

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 12:20

Klinkt goed...Maar ik had er zelf nog nooit van gehoord eigenlijk..

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 12:41

nog nooit van gehoord. wat voor soort zadel is het dan ??

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 17:06

Ik zal de ineternetsite geven, want niemand heeft er geloofik ooit van gehoord. www.dksaddlery.com/ De man himself heet Danny Kroetch. Mijn paard ging er zooooveel beter onder lopen. Echt een geweldig zadel..alleen de prijs is er helaas ook naar haha, het wordt een tijdje water en brood voor me denk ik.. Boos!

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 19:16

Ik heb hun site net bekeken en de zadels zien er goed uit!!!
Maarrrrrrrrrrrrrrrrrre durf het bijna niet te vragen maar wat kost het nou???
Ben op zoek naar een dressuurzadel??
Gr.Danie

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 19:23

Ik vind de dressuurzadels, en de springzadels trouwens ook, heel erg op de County Competitor zadels lijken, weet je zeker dat het geen kopie is daarvan Verward

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 20:14

Als ik zeg duur dan bedoel ik ook duur haha.. ik schrok ook wel even heel erg van de prijs. Jehebt drie verschillende, shadow, bond en freedom. Ik heb de freedom genomen, en laat ik het zo zeggen.. je kunt er makkelijk twee splinternieuwe KN zadels voor kopen.. reken maar uit.
Ikben er ook heengegaan van.. overtuig me maar met je hoge prijzen..
Zo gezegd zo gedaan. Eerst op mijn KN gereden. Dat lag volgens hem niet goed, maargoed, daar was ik al achter, want anders was ik daar niet. Wat mij meteen opviel was dat ie gewoon een waanzinnig oog had voor echt alles. Mijn ene zitbeenknobbel was rechts wat zwaarder dan links, mijn bovenbeen werd gehindert, en ik had totaal geen steun.. en dat is waar. Mijn KN is 17,5 inch en ik moet eigenlijk 16,5 inch hebben.. heb nogal een plat kontje. Mijn probleem zijn mijn enorm lange benen. Daarvoor hebben ze mij toen die 17,5 aangemeten met lange zweetbladen.
Hij heeft het zadel eraf gehaald, en mijn paard van kop tot teen bekeken. Hij had het over verschillende "pijn" punten, en plaatsen waar je zadel kon belemmeren. Hij liet het zien... Hij drukte ergens, geen kik.. Toen liet hij zien waar de belemmering van mijn zadel zat. Hij drukte iets.. en hij zakte bijna op de grond! Ik wist niet wat ik zag, want hij heeft geen last van zijn rug ofzo. Ik kon wel janken.. denk je dat je het goed voor elkaar hebt, met een nieuwe KN die ze helemaal zijn aan komen meten. Hij legde helemaal uit van waar tot waar de spieren lopen, van hals,buik en rug.. en waar het zadel wel en niet mag drukken.
Toen heeft hij er een zadel van hem opgelegd, de DK freedom.
De boom kan helemaal versteld worden en je hebt levenslange garantie op de boom. Wat me meteen opviel was dat de goot heel erg breed was, veel breder dan dat ik gewend was met de gewone dressuurzadels. En er zat maar een zweetblad op. Bij het andere model, de Bond, die kost geloof ik iets van 2700 euro, zitten wel twee zweetbladen. Al met al een heel ander zadel dan ik ooit gezien had. Maar nog steeds sceptisch... Ik erop gestapt, oke zat wel veel beter, veel meer in balans, hele goede beenligging (en dat valt niet mee met die stelten van mij) en een suuuuuper zachte zit.. Ik heb hem nog gevraagd of er soms ook lucht aan de bovenkant zat hahaha.
OKe, nog steeds sceptisch, want er zijn meer zadels waar ik een hele goede beenligging op had, ik had eentijdje terug op een passier gereden, en die zijn toch een stuk goedkoper. Toen ik ging stappen voelde ik het al. Zijn schouder kwam er veel meer uit, en van achteren werd ie ook veel groter. Toen ik aan ging draven wist ik niet wat ik meemaakte! Hij heeft goede gangen, lekker ruime draf, maar nu was het gewoon een ander paard! Veel en veel losser in de rug, veel beter tijdens omstellen en de passen tien keer ruimer. Ook van achteren kwam ie er veel meer bij, zonder dat ik iets deed. Dat gaf mij de doorslag eigenlijk. Ik was totaal verbluft. Haha.. Hij stond ook nog mijn eigen singel even af te kraken.. een hele dure leren singel.. oke fijn.. Vogens hem moet er altijd elastiek in zitten, voor de ademhaling, en aan beide kanten net onder het zweetblad komen, dus niet te kort. Bovendien was dit een zachte leren singel, uit drie strookjes, met de middelste wat dikker leer. En dat is volgens hem een snijdende riem.. NOu, nog iets leuks om te horen Huilen
Paard opgemeten, en toen kwam ik.. Lengte been, lengte onderbeen, lengte bovenbeen, omtrek bovenbeen, omtrek heup.. alles opgemeten. Plus dat ik nu een 17 inch zadel krijg, dat voor mij passend wordt gemaakt als 16,5 inch. Mijn paard is lang, dus die kan geen 16,5 inch zadel hebben, dat kiept op de voorkant. Het leer is ook heel apart. Het is geen glimmend leer, maar Frans leer. Dat is door en door geverft, dus niet als mijn oude KN. daar kunnen ze alleen de buitenste lagen verven, dus moet er een glimmende beschermlaag overheen... wist ik veel. Vandaar dus dat een heel oud KN zadel groen wordt.. hmm..
Nou, ik kan echt niet meer wachten tot december... dan is ie weer in het land, en krijg ik mijn zadel. MOet ik weer langs.. NU ik er een keer op gereden heb stap ik elke keer met tegenzin op mijn KN haha verwend nest..
Een nadeel... de prijs is nog steeds heeeel veel.. dus dat wordt een tijdje water en brood hahaha.. gr

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 20:51

Bedankt voor je uitgebreide antwoord maar voorlopig kijk ik nog wel even verder rond!!!
Kan het mijn gezin niet aan doen om op water en brood te gaan zitten!!!
Gr.Danie

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 22:41

Hahaha, ja tis een heleboel geld idd.. maar ik hoopnu eindelijk een zadel te hebben dat echt goed is, vind dat best wel belangrijk..
maar het is ook dat ik het echtgeweldig vind, want anders had ik hard gelachen en naar huis gegaan!

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 12:13

Voor de rest niemand die ook zo'n zadel heeft? (please???)

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 16:29

Helaas, ook nog nooit van dit merk gehoord, maar het klinkt erg goed!! Jammer genoeg is het prijskaartje wel net iets te. Dat haal ik geeneens met droog brood en water . Vanochtend nog op zadeljacht geweest, maar mijn paard geeft altijd heel duidelijk aan als hij iets niet fijn vind. Dan is er namelijk geen land mee te bezeilen (lekker bitje vastpakken en niet lopen willen) en zo ook vanochtend.... En aan de longe liep hij gister nog zo lekker te swingen. Echt zwaar balen. De website doet het nu niet, maar ik ga moregn ofzo toch nog eens proberen. Iig jij heel veel succes en plezier met je zadel!!

ArcesStables

Berichten: 865
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Heel (Midden-Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 01:24

Zojuist bij een clinic geweest van hem op Hippisch Centrum Simonshaven.
Wat een verhaal zeg ik voel nu gewoon schuldig om nog een gewoon zadel op een paard te leggen hoor.

Dan laat die dus ook die dingen zien met de pijnpunten in de rug van het paard en je ziet gewoon het hele paard wegzakken en dan laat die het dus in de praktijk zien eerst met een gewoon op maat gemaakt zadel van hulsebos van die gene en daarna met zijn zadel, wat een verschil.

Hoe ontspannen dat paard erbij liep rustig in het hoofd ruime gangen actieve achterhand.
Mij heeft die al helemaal overgehaald, nu de portomonee nog want heb net een gloednieuwe stubben.

Als ik het geld had wis ik het wel hoor want als je alleen al dat verschil in lopen ziet zegt het mij genoeg.
En daarbij komt ook ngo dat elk half jaar je zadel door hem gecontroleerd word en zonodig aangepast.

1 woord heb ik er maar voor, SUPER! OK dan!

banjer2003

Berichten: 338
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Mi Casa in Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 10:13

Ben er ook echt van geschrokken wat ik allemaal heb mogen zien, zoveel verschil. Ook ik ben ervan overtuigd dat deze zadels erg goed zijn voor je paard!!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 12:52

Je verhaal klinkt super!
Maar wat een geld zeg......

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 12:56

nog nooit van gehoord, klinkt wel heel goed

Puera

Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:30

Ik ken hem van een paar artikelen in de BIT en ik heb z'n site wel eens bekeken. Hij schijnt hele goede dingen te doen. Maar slik, wat zijn die zadels duur zeg. Ik wil het allerbeste voor mijn paard maar ik geloof dat ik dan nog een paar jaar moet sparen. Nou ja, wie weet win ik de staatsloterij. Haha! Ga gauw een lot kopen...

ArcesStables

Berichten: 865
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Heel (Midden-Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:40

porscherider schreef:
Ik ken hem van een paar artikelen in de BIT en ik heb z'n site wel eens bekeken. Hij schijnt hele goede dingen te doen. Maar slik, wat zijn die zadels duur zeg. Ik wil het allerbeste voor mijn paard maar ik geloof dat ik dan nog een paar jaar moet sparen. Nou ja, wie weet win ik de staatsloterij. Haha! Ga gauw een lot kopen...


ja we vroegen het hem al en hij zei tussen de 2700 en de 3500 euro, 10 maande je paard op de wei en je hebt het eruit hoor Knipoog

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:49

Wat een geld .... en wat een ontzettend oud topic is dit Haha! . Meer dan een jaar oud. Dat zadel zal inmiddels wel binnen zijn.