Ben je gek als je 15.000,-- voor zo'n paard neerlegd???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 20:01

Ik ben vorige week gehoord dat iemand (die een hele rijke pappa heeft) een paard gekocht heeft voor fl 15.000,--!!!!!! Tja zal je zeggen..... gaat mij toch niets aan, maar ik wil even jullie mening hierover hebben, het zit namelijk zo!!!!

Degene die dit paard gehad heeft is 16 jaar en rijd z dressuur met haar eenkennige welshmerrie, die ze zelf heeft ingereden. Het paard wat ze gekocht heeft is een 4/5 jarige ruin (sinds 3maanden pas ruin), een afstamming van Jet Set D, hij heeft een mega hoofd en een mega hals, is voor de rest ook niet verkeerd gebouwd zoals dat ik kan zien als hij op stal staat, hij zit alleen onder de littekens (winkelhaak op z'n flank -> knal in de wei). Maar nu... hij heeft een kronkel in z'n kop hij is dus hartstikke gestoord!!!! Hij kan nog niets, heeft nog nooit een zadel gezien laat staan op z'n rug gehad!!! Hij is NIET gekeurd voor de verkoop!!! Slim he???? En dit voor fl 15.000,- piekkies??????!!!!!!

Dan ben je toch mega gestoord als je dit doet!!!!!
Wat is jullie mening hierover?????


Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 20:03

tja,ik zou zoizo nooit een paard met een kronkel in z'n kop kopen, al issie nog zo goedkoop...maar ja..
waarschijnlijk alleen wegens de afstamming gekocht ofzo? Verward

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 20:06

goedkoop? harstikke duur jeetje mina Kusje dat zou ik dus niet doen vooral voor een paard wat een kronkel in het hoofd heeft en nog nooit een zadel heeft gezien. die is dus echt gestoord!!!!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 20:17

Tja het ligt er volgens mij echt helemaal aan wat voor afstamming idd en de verdere toekomst. En wat vind jij een paard met 'een kronkel in het hoofd'? Niet elk paard heeft zomaar 'een kronkel in het hoofd' er zal vast een reden voor zijn. Je weet niet wat er mee gedaan is o.i.d. je weet te weinig over het paard om zo even te zeggen dat het beest geen 15.000.- waard is.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 20:24

Citaat:
Op 2001-10-01 20:06, schreef Yentl:
goedkoop? harstikke duur jeetje mina Kusje dat zou ik dus niet doen vooral voor een paard wat een kronkel in het hoofd heeft en nog nooit een zadel heeft gezien. die is dus echt gestoord!!!!


als je het over mij berichtje had...
ik bedoelde niet dat ik deze goedkoop vind hoor, ik bedoelde, als ik een paard aangeboden zou krijgen met een "kronkel in z'n hoofd"zou ik hem niet kopen ook al zou hij goedkoop zijn!ik heb zeker nie gezegt dat ik deze niet duur vind hoor!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 20:25

s
Laatst bijgewerkt door janna op 05-04-22 07:44, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 20:25

Tja, paarden zijn tegenwoordig niet goedkoop. Voor een beetje knap jong paard dat goed kan bewegen betaal je inderdaad al snel 10000-15000 gulden....(Wil natuurlijk niet zeggen dat je ze niet voor minder kunt vinden)

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 20:27

Zo'n paard zou ik voor 150 gulden nog niet kopen maargoed. Maare, hoezo 'kronkel in z'n kop'???? Verward

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 20:52

Ik heb het verhaal natuurlijk maar van één kant gehoord, maar als het helemaal is zoals je het zegt... Scheve mond\ .
Paaaap? Mag ik ook een paard van 15.000 ? Haha! Schijnheilig

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 21:51

Ik ken het paard zelf ook, ik heb een paard verzorgt wat in de stal tegenover mijn ex-verzorgpaard stond! Dus ik weet hoe gestoord tie is.... hij heeft een mooi hoofd, maar zodra je z'n staldeur open doet draait tie zijn kont naar je toe, hij trapt niet maar speelt met je! Maar zodra je hem loslaat in de bak, wordt tie pas echt gestoord, hij rent als een gek op de bakrand af en remt er vlak voor, loopt allemaal rondjes, loopt achteruit. Als hij in de wei staat moet je hem constant in de gaten houden anders springt hij over alle sloten heen en kont dan via een zijdeur die openstaat de binnenbak in en valt je paard aan..... Hij is dominant, hij intimideert graag, bijt, valt aan.... moet ik nog verder gaan (hey dat rijmt Haha!)

En met heeft nog nooit een zadel gezien bedoel ik dat hij dus nog helemaal groen is, heeft nog nooit aan de longeerlijn gelopen, je kan z'n hoeven niet uitkrabben, hij snapt dat niet!!!

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 21:57

Het zou al een super paard moeten zijn als ik een paard van 15 000 gulden zou kopen. (zou ik nooit kunnen betalen hoor!)

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 22:01

dat paard heeft geen kronkel in zijn kop.
dat heeft geen enkel paard.
een paard is net zo gek als de mens hem maakt.
wbt kont tope keren in de stal mag ie? das zijn plekje dat doet mijn ruin ook en die gaat ook achterwaarts door het land of in volle rengalop en maakt slidings etc.
wbt bijten en dominant zijn das een opvoedprobleem.

Ik kocht ook een gestoorde pony moest afgemaakt worden was hardstikke gek.
Tegen woordig is ze endurance pony en echt een schat van een dier maar dat was ze altijd al.
Ze was gewoon bang en snapte niet wat men van haar moest.

15.000 en dan niet laten keuren is idd stom maar het is maar net wat je je paard waard vind voor mij is Lot namelijk veel meer waard dan 15000

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Nightcap D

Berichten: 70
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 22:06

Tja, kwa afstamming zou ik hem wel kopen en als hij er goed uitziet ook jah!! maar als hij een kronkel in zn kop heeft en als hij al 4/5 is en nog nooit een zadel op zn rug heeft gehad dan zou ik het inderdaad echt nooit doen!!!

Tjokkie

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 22:19

leg me nou eens eerst eens uit wanneer een knol een kronkel zijn kop heeft.


Voor <B> ALLES </B> wat hij doet heeft hij een reden!!

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 22:40

het is normaal toch zo dat als je een paard koopt boven de 9500 hij rontgelogisch gekeurd moet worden?

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 22:43

priscilla, dat is alleen voor de verzekering Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 23:38

Mmm die mensen hebben een kronkel id kop en volgens mij is die 15000 gewoon een sterk verhaal. Ik ken ook wel zulke mensen hoor, eentje had zijn nieuwe paard 'Van Gogh' genoemd omdat ie bijna net zo duur was als een schilderij... Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 23:42

ik zal wel weer raar overkomen, maar ik vind 15 000,- echt geen idioot hoog bedrag voor een paard in het algemeen. Wil je tegenwoordig een goede 4-jarige kopen waar je in de sport echt serieus wat mee kunt, dan kun je meestal beginnen bij het dubbele...

[Edit Karin] onderschrift bewerkt met toestemming van Zep Lachen [/edit]
_________________
<FONT COLOR="BLACK">And the rest is silence (Shakespeare - Hamlet )</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-02 07:55 ]</font>

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 08:08

ja misschien hebben ze wel gezegd dat hij zoveel kostte, terwijl dat niet zo is, om te laten zien dat ze veel geld hebben ofzo

en anders hebben ze zich niet verdiept in prijzen en andere paarden

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 09:58

Dat zie ik wel eens vaker, dat mensen geen verstand van paarden hebben, en denken dat als ze maar duur zijn dat ze goed zijn. Hele onverstandige mensen, maar ja. Ik zou hooguit f 2500,- voor dat dier over hebben. volgens mij komt dat een stuk dichter in de buurt van de werkelijkheid....

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 10:09

Inderdaad, zoals Steef zegt, een paard vertoont een bepaald gedrag niet zomaar zonder reden.

Of hij moet een tumor in zijn hoofd hebben (ik ken 3 paarden die daardoor zijn afgemaakt).

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Captain_oud
Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Langelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 10:15

[quote]
Op 2001-10-01 23:42, schreef Zep:
ik zal wel weer raar overkomen, maar ik vind 15 000,- echt geen idioot hoog bedrag voor een paard in het algemeen. Wil je tegenwoordig een goede 4-jarige kopen waar je in de sport echt serieus wat mee kunt, dan kun je meestal beginnen bij het dubbele...

UHM mijn paar was 3 toen ik hem kocht. een echte sporter die ver in de wedstrijden kan komen, maar 30,000 piek dus niet. overdrijven is vak maar dit slaat alles. ik heb er 4000,- voor neer gelegd en hij is mij alle het geld op de wereld waard. maar daar verkoop je hem straks nie voor. niet dat ie ooit weggaat Haha! Nee wat voor papier er ook bij zit een paard mag van mij eerst wel de wereldbeker winnen voordfat ik er 30,000 voor neerleg...

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 10:36

jeetje ik vind idd een beetje over dreven te veel geld heeft dat paard dan zo ontzettende goede afstameling?
alles wat ik van jou zo hoort zou ik niet denken dat die zo'n hoop geld waard is.
hij is nog niet eens beleerd Verward

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 11:10

Ik zal voor een paard nooit zo'n hoge prijs betalen alleen maar op basis van afstamming. Het is leuk, een goede afstamming, maar niet alleszeggend.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 11:14

Ik vind het heel onverstandig dat het dier niet gekeurd is! Frusty

Verder laat ik me niet uit over de prijs, is niet te beoordelen vanaf hier!
Maar als het een talentvol paard is met 3 goede basisgangen is het geen gekke prijs.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belle_boef, Dennis, judithM, Karintich, Sterrendief en 65 bezoekers