Vaak met trailer weg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Vaak met trailer weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 09:50

Aangezien wij ons paard hebben verhuist van stal, maar toch nog lessen waar we eerst stonden, moet ons paard vaak in de trailer. Het gaat om eens per week 3 kwartier naar les van mij, 2 keer per week 7 minuten en eens per week naar wedstrijd. Ons paard loop makkelijk de wagen in. Is het nou vervelend/slecht voor een paard om zo vaak te reizen?

Alja

Berichten: 25592
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 11:27

volgens mij maakt het niet zoveel uit.. hij gaat er toch goed in en het zijn niet zulke lange ritten

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 11:33

Nee, hoor. Dat is volgens mij geen probleem.

Onze paarden stonden af en toe iedere dag op de trailer om ze naar het land te brengen en weer op te halen(met slecht weer is het net ff te ver lopen).

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 12:19

Als je normaal rijdt met de trailer (lekker rustig door de bochten en tijdig beginnen met remmen) dan kan het zeker geen kwaad.

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 12:22

Het kan denk ik geen kwaad zolang er netjes wordt gereden en het paard er niet gestresst van wordt

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 12:56

Gelukkig!

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 13:37

hi,

winterdag ga ik ook zo'n 3 a 4 keer per week naar de rijvereniging.

dit is 30 minuten rijden ongeveer.

ze lopen er alle braaf op dus lijkt me geen probleem!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 14:09

Die van mij moeten in de winterdag soms wel 5 keer per week de trailer op om in de binnenbak te rijden. Daarnaast in het weekend nog op concours. Ik denk niet dat het kwaad kan zolang je netjes rijdt.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 14:30

Volgens mij kan het ook absoluut geen kwaad.

Rustig rijden geldt altijd, ook als je 1 keer per jaar met een trailer op pad gaat. Schijnheilig

Ik ging vorige winter soms ook wel 6 keer per week met de trailer naar de binnenmanege, mijn paard liep vrolijk uit zichzelf de trailer op, dus die vond het in elk geval geen probleem Haha! Knipoog !

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 14:42

Jaren gedaan, soms wel 5 keer in de week met paard op pad omdat we op stal niet konden rijden. Nooit een probleem mee gehad. Gewoon goed en rustig rijden. Plus ze worden er super trailer mak mee.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 17:38

Hoef me dus gelukkig geen zorgen te maken Cool

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 17:42

Een paard is slim genoeg om het aan te geven als het 'm niet meer bevalt. Zolang jouw paard makkelijk de trailer oploopt zou ik me geen zorgen maken.

Misschien is het wel eens een idee om af en toe eens iets ontspannends te gaan doen met de trailer, buitenrijden ofzo. Als met de trailer weg altijd en alleen maar hard werken betekent, dan gaat de lol er ook een keer af denk ik.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 18:07

Margreet schreef:
Een paard is slim genoeg om het aan te geven als het 'm niet meer bevalt. Zolang jouw paard makkelijk de trailer oploopt zou ik me geen zorgen maken.

Misschien is het wel eens een idee om af en toe eens iets ontspannends te gaan doen met de trailer, buitenrijden ofzo. Als met de trailer weg altijd en alleen maar hard werken betekent, dan gaat de lol er ook een keer af denk ik.

Dat laatste dacht ik dus ook. Zo'n 2 keer per jaar gaan we maar iets leuks doen met de trailer. Meer mogelijkheid hebben we daar niet echt voor. We gaan natuurlijk weleens gewoon buitenrijden, maar niet met de trailer. We gaan ook weleens naar onze vorige stal een springwedstrijd doen wat hij super vindt!