oefencross Lisse, cool!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

oefencross Lisse, cool!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 15:54

Zaterdag heb ik al mijn moed bij elkaar geraapt als grote springheld die ik ben Haha! en mee gedaan met de oefencross in het Keukenhofbos in Lisse.
Het was een route van zo'n 1800 m. door het bos met 12 natuurlijke hindernisjes.

Ik was ontzettend benieuwd hoe het zou gaan, want ik ben dus helemaal geen springheld en Fie kan dan wel super springen, maar die heeft nog nooit over iets anders gesprongen dan over de gekleurde hindernissen in de bak!
Die keek dan ook heel erg raar op toen ik in vliegende galop van start was gegaan en er opeens een wegversperring in de vorm van een aantal boomstammen op haar pad lag Verward ! Vol in de remmen dus en geen beweging meer in te krijgen! Met de tweede keer aanrijden sprong ze gelukkig wel en gaande weg ging alles steeds iets minder haperig!
Ze vond het allemaal wel heel bijzonder zo in dat bos, maar ze ging als een trein en zo braaf, harder als ik harder wilde en wat minder als ik haar terug nam, zonder ook maar 1x in protest te gaan, echt fantastisch! OK dan! . Wat was ik trots op mijn paardje!
Het water kostte enige overredingskracht, maar ook daar kwamen we uiteindelijk vrij vlot doorheen, en verder alles gesprongen, ook de hindernissen waarvan ik van te voren dacht dat ik er langs zou gaan. Echt gaaf zeg!

Uiteindelijk waren we nog 10e van 29 geworden, en dat nog dankzij en stomme verkeerdafslaan fout van mij, anders was ik nog een heel stukje sneller geweest....

Echt een toffe dag, ik ben blij dat ik heb meegedaan, al moest ik het de dag erna bezuren met vreselijke spierpijnen!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:03

Een stalgenoot van mij deed ook mee. Zij was eerste geworden.
Ze was van te voren al bang om te verdwalen omdat er zoveel zijwegen waren.

Goed gedaan ik doe het je niet na.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 17:48

Jaja, zit mij nog maar even lekker te maken met mijn geblesseerde paard Tong uitsteken
Je bent niet liev Knipoog

Nee hoor, hartstikke leuk dat het zo goed ging en super dat de Fie alles sprong. Jammer dat ik het niet gezien heb, maar helaas gingen Fitz zijn pootjes even voor.

Volgend jaar ga ik voor de herkansing!

xXdaphneXx
Berichten: 390
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 19:25

werden de catergorièn appart geteld (d, e) ?
want ik was metten weg gegaan maar ik weet niet hoeveelste ik was :S

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 22:17

Hee wat leuk El! Wat heb je toch een heerlijk veelzijdige dame!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 23:06

Hey ik heb ook meegedaan (4e prijs bij de ponys gehaald).
Deden jullie mee aan de tereinrit of de SGW?
En welk startnr hadden jullie (misschien heb ik jullie onbewust gezien)

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 07:34

Ik heb meegedaan aan de terreinrit voor paarden en ik had startnummer 21.

Ik heb geen idee of D en E apart was, ik weet alleen dat de terreinrit pony's en paarden apart was, maar hoe het met de sgw zat weet ik niet. Ik ben na de prijsuireiking van de terreinrit weer vertrokken!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 15:11

Nouvel schreef:
Het water kostte enige overredingskracht, maar ook daar kwamen we uiteindelijk vrij vlot doorheen

iemand van mijn stal deed ook mee en is bijna in het water gevallen (tot groot vermaak van de omstanders Haha! ) het paard was met geen mogelijkheid het water in te krijgen, terwijl hij normaal gesproken daar geen enkele moeite mee heeft Verward zullen er haaien in het water hebben gezwommen

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 09:46

Het is een rotwaterbak in Lisse, veel paarden zijn er wat kijkerig op. (vorig jaar lag ik er met mijn andere paard net voor Bloos )

Fijn dat het zo lekker ging Nouvel
Volgend jaar weer Verward Ik heb al een paar verzoeken gehad om andere paarden te rijden dus ben wsl wel van de partij *LOL*

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 13:22

gomir schreef:
Het is een rotwaterbak in Lisse, veel paarden zijn er wat kijkerig op. (vorig jaar lag ik er met mijn andere paard net voor Bloos )

Fijn dat het zo lekker ging Nouvel
Volgend jaar weer Verward Ik heb al een paar verzoeken gehad om andere paarden te rijden dus ben wsl wel van de partij *LOL*


ja, als alles goed gaat wil ik volgend jaar wel weer mee doen, ik vond het wel gaaf!
Maar dan wil ik eigenlijk eerst eens kijken of ik ergens wat crosslessen kan volgen, zodat alles dan wat vloeiender gaat Haha! .

Hoe kan het dan dat Ot zo lastig is op vreemd terrein als het een ervaren wedstrijdpaard is?
Scheelt het niet als je 'm regelmatig meeneemt naar ander terrein als je niet hoeft te starten en mee naar buiten enzo? Zodat het een beetje normaal wordt voor 'm wordt allemaal.
Dit lijkt me echt crisis, dat getob om een een wedstrijd heen, dan mis je zoveel van het plezier dat je erin kunt hebben, jammer is dat.
Wat dat betreft ben ik ontzettend blij dat Fie daar vrij makkelijk in is.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 16:44

Ik heb geen idee hoe hij zo lastig komt, hij heeft toch echt alles al gezien Verward
Meenemen naar vreemd terrein lijkt me weinig helpen. Zodra er vreemde paarden zijn reageert hij overal op. Ik denk niet dat dat nog overgaat
Buiten is hij braaf, verkeer ed maakt helemaal niet uit.

Echt crisis vind ik het niet en hij gaat zondag gewoon weer mee(incl. bodyprotector Knipoog ), maar leuk is anders...
Gelukkig is mijn andere paard inmiddels heel braaf geworden. Kun je een kleuter opzetten op concours Lovers (maar die was in het begin ook heel anders Bloos Alleen dat was een groen dier )

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 17:01

leuk man!
ik wil met buddy ook ooit eens gaan crossen!
het lijkt me zoooo cool!