Hart van Nederland - Pony's opgejaagd

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Hart van Nederland - Pony's opgejaagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 21:57

Wie heeft dit gezien? Ik zat er net naar te kijken. Het ging over pony's die door Apache gevechtshelikopters het prikkeldraad in werden gejaagd. De eigenaresse heeft op deze manier al 3 pony's verloren. Maar wat ik dan niet snap, is waarom ze het prikkeldraad niet weghaalt en vervangt door een paardvriedelijke omheining?

:D


wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 22:03

ik heb het niet gezien
maar inderdaad vreemd dat ze het prikkeldraad niet vervangen heeft voor wat anders

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 22:41

dat van het prikkeldraad snap ik ook niet helemaal , maar het is wel belachelijk wat ze hier met die %@#^%#^% apaches uitvreten
zo ben ik ook al 10tallen keren bijna verongelukt omdat ze weer eens op een paar meter boven de grond langs kwamen denderen(hallo is gewoon bebouwde kom hoor Boos! stelletje eikels)
ken het meisje wel van vroeger , vind het echt supersneu voor haar
waren trouwens niet allemaal pony's van haar die zo aan het einde zijn gekomen vroeger was het land en inhoud van iemand anders

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 22:49

Tja, ik wil echt niet bot overkomen, maar wie heeft er nou prikkeldraad bij paarden?? Helemaal als het je 1 keer overkomt, dan heb je je lesje wel geleerd zou ik zeggen? Zeker voor een groot deel is het eigen schuld, dikke bult.

Ik vind het wel sneu voor die ponies hoor, maar tja........

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 07:04

Dat ze razend zijn op die gevechtshelikopters snap ik best. Maar wat ik niet snap is dat de pony's achter prikkeldraad staat. Boos! Als je 1 keer al pony's verloren heeft door prikkeldraad waarom hebben ze die dan niet vervangen door paardvriendelijk shrikdraad of een andere paardvriendelijke omheining? Verward

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 07:09

Ja accuut het prikkeldraad weg halen en schrik lint gebruiken...............

bovendien zou ik als het niet anders kan mijn pony's daar weg halen. zet er dan maar schapen neer of zo...

ik zou nooit een tweede keer afwachten, en zoals ze zelf al zei,het was vaker voor gekomen.
Dat is vragen om moeilijk heden.

dat blijkt dat dat geen plaats is om paarden te stallen.
Ze kunnen ook vragen en of overleggen wanneer de oefeingen plaats vinden zodat ze de paarden tijdelijk even binnen houden of zo.
op die dagen.

Ik zou in iedergeval mijn paarden niet aan dit gevaar bloot stellen!

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 07:26

Inderdaad gelijk het prikkeldraad vervangen door paardvriendelijke omheining. En verder weten die eigenaren dat die gevechtshelicopters daar hun oefenterrein hebben. Het is hun tenslotte al eerder overkomen. Dan zet je daar toch geen pony's neer of je haalt ze daar weg op het moment dat er weer geoefend wordt.

O
http://www.getyourwallie.com/vote/7093/TexasNTe Graag ff op klikken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
<'\___~ <'\___~
...(\...)\... ...(\...)\...


Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 07:31

Citaat:
bovendien zou ik als het niet anders kan mijn pony's daar weg halen. zet er dan maar schapen neer of zo...


Dus schapen mogen wel verongelukken?

Idd niet erg slim van dat prikkeldraad had ze idd misschien even moeten vervangen.
Wel erg banketstaaf voor die vrouw, ik zou er niet aan moeten denken!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 08:13

MarianneR schreef:
Wie heeft dit gezien? Ik zat er net naar te kijken. Het ging over pony's die door Apache gevechtshelikopters het prikkeldraad in werden gejaagd. De eigenaresse heeft op deze manier al 3 pony's verloren. Maar wat ik dan niet snap, is waarom ze het prikkeldraad niet weghaalt en vervangt door een paardvriedelijke omheining?


Ik dacht precies hetzelfde toen ik het gisteren zat te kijken. De eigenaresse had het over vacht en huid in het prikkeldraad. Is niet de eerste waarbij haar paarden verwond zijn door het prikkeldraad.
Heel verdrietig als dit je overkomt maar niet zo handig als je prikkeldraad hebt.

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 08:27

Ja ik heb het ook gezien, zielig man! Dat diertje dan dat zijn hele hoefje los lag! iid niet echt handig om een prikkeldraad omheining neer te zetten. Maar daar hebben de paardjes die al verongelukt zijn niets meer aan!

♥ Nero † 18-2-2012
Diesel ♥ Nog 10 punten verwijderd van het Z :D
Wil jij betaalbare wimperextensions? Check http://perfecteyelashes.simpsite.nl
Voor mooie wimperextensions klik hier!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 08:31

Die eigenaresse komt mij niet over als een slim iemand als ik dat hier zo lees. Normaal gesproken stoot een ezel zich niet een 2e keer aan dezelfde steen, dus zij moet nog dommer zijn als een ezel, want zij stoot zich wel een 2e keer.

De hond is de betere mens

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 09:00

ja okeej misschien niet zo slim van die vrouw.. maar toch sneu voor de ponys....

Dag lieve mama...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 09:23

is ook. Er bestaan best manieren om dat te voorkomen. Als het al 1 x gebeurd is, dan kunnen ze die familie best van te voren effe waarschuwen hun dieren binnen te houden.

De hond is de betere mens

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 09:26

Als paarden in paniek zijn is geen enkele omheining paardvriendelijk. Prikkeldraad is dan wel 1 van meest onvriendelijk idd Scheve mond

Schriklint is ook niet handig, want als je een beetje pech hebt knapt het niet en dan snijdt het als een gek Verdrietig
Gewoon je hele weiland omplanten met poulieren en als die groot zijn de paarden er weer in. Of natuurlijk stennis gaan schoppen met die gasten.

Maar als die mevrouw een ander plekkie heeft kan ze ze beter daar heen brengen Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 09:30

Ik heb het ook gezien, ze staat geloof ik al jaren daar, dus eigenlijk snap ik niet dat ze een andere plek zoekt, ze oefenen daar altijd. En tja, die prikkeldraad he, dat is ook niks, weg ermee

Mellow

Berichten: 6456
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 09:49

dat dacht ik ook.
haal dat prikkeldraad iig weg.
maar ja als paarden in paniek raken doen ze rare dingen.
dus eigenlijk is dan geen enkele omheinig goed.
maar een ander plekje zoeken gaat mischien wel moeilijk ze moet dan eerst dat oude weiland denk ik ook nog kwijt en ik denk niet dat veel mensen dat willen kopen...

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 11:32

Melissa schreef:
Citaat:
bovendien zou ik als het niet anders kan mijn pony's daar weg halen. zet er dan maar schapen neer of zo...


Dus schapen mogen wel verongelukken?

Idd niet erg slim van dat prikkeldraad had ze idd misschien even moeten vervangen.
Wel erg banketstaaflig voor die vrouw, ik zou er niet aan moeten denken!


Volgens mij raken schapen minder snel in paniek dan paarden.

:D

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 13:57

nou dat valt wel mee hoor!
schapen kunnen goed panieken!!!!!

Dag lieve mama...

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 17:41

Nou in ieder geval bedoelde ik het zo niet!
Dat schapen wel mogen verongelukken van mij en paarden niet doe ff normaal zeg!
Maar leuk dat je zo in de zeik gezet wordt.

Dus eerst het schrik draad weg halen zoals ik schreef, en dan paarden weg en schapen er in.

Toch schrikken die niet zo paniekerig als paarden......

marsss

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 17:47

jah ik heb het ook gezien echt wel verschrikkelijk voor dat paard!Ze hadden toch al eerder 2 paarden verloren ofzo? Toen zou ik dus al ezegd hebben dat ik daar weg zou gaan met al die vliegtuigen in de buurt

Nevada

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 17:48

Tja ik vond het ookwel zileig ja. Maar ik had mijn paarden daar gewoon niet weer neergezet had wat anders gezocht. Als ze er nog niet zo lang staat dan wist ze dat die heli's over zouden komen, dat maakt het uiteraard niet minder erg, maarze had er wel beter over na kunnen denken en dat prikkeldraad had ik er gelijk nog uit gesloopt.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 21:40

Romkabouter schreef:
Citaat:
Gewoon je hele weiland omplanten met poulieren


Ben nu toch wel nieuwsgierig wat voor paardvriendelijke omheining dit is???

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 08:59

dat zijn toch bomen, een soort coniferen? SJa, die zijn veel zachter. Ik weet alleen niet of het schadelijk is als paarden ervan eten.

De hond is de betere mens

Mellow

Berichten: 6456
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 10:30

coniferen is volgens mij niet goed voor een paard maar populieren zijn toch hele grote bomen ? Verward

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 10:41

ook schrikdraad kan lelijke wonden geven. Pony die ik ken is een keer helemaal over de zeik gegaan omdat er een luchtballon in zijn wei landde. In de hoek gleed ie uit met zijn hoofd in de draad. resultaat? 30 krammen in zijn koppie....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Josien_, Larissajulia, maitestar23, Mariett, moeshie, Rije, ryukapple en 39 bezoekers