Razinda gelongeerd met bijzetteugels

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 08:55

En ik heb spijt!! Ik wilde eigenlijk gaan rijden, maar het stormde nogal en ze waren ook nog bezig met wapperende zeilen dus ik ben voor de zekerheid maar gaan longeren. Ik heb haar voor het eerst bijgezet, om haar toch weer even wat nieuws te leren.

Eerst linksom en rechtsom gewoon gelongeerd. Ik vond haar iets minder fijn lopen, niet zo die staart lekker dragen, en ze was ook niet zo lekker voorwaarts. Ze was zondag gigantisch onderuit gegaan toen ze was ontsnapt naar een ander weiland, misschien dat ze daarvan iets stijf was?

Toen de bijzetjes eraan. Ik had ze echt ontzettend los, en aan de zijkant vast gemaakt, omdat ze het misschien eng kon vinden als het tussen haar benen zat. Ze vond het niet leuk, opeens die druk aan haar bit, ze ging trekken en schrok daarvan dat ze een paar keer omhoog kwam en alsmaar naar achteren ging lopen. Maar ik kreeg haar voorwaarts en toen ging het eigenlijk heel goed. Ze had nog 1 keer dat ze schrok en op de rem sloeg en omhoog ging, maar verder was ze wel lekker op het bit aan het kauwen, en ze ging ook rond lopen. Die bijzetjes hingen echt in boogjes, ze hield haar hals dus wat opgekropt. Maar ze had wel hele stukken waarin ze mooi ontspande. De schuimvlokken vlogen rond!

Toen de andere hand, ook hier kwam ze heel erg in verzet en ze kwam 1 keer ontzettend hoog. Maar ik kreeg haar weer naar voren en ook hier kon ze eindelijk ontspannen. Ik heb alleen gedraafd en gestapt. Op het moment dat ze ontspande ben ik gestopt. Op zich ging het dus wel redelijk goed.

Maar ik voelde me zo gruwelijk schuldig!! Stom he! Ik had echt zoiets van: wat heb ik gedaan, mijn arme meissie! Ik heb haar de rest van de avond geknuffeld. Ik hoop zo dat ik haar mondje niet heb verpest, of haar vertrouwen in mij heb geschaad. Ik hoop dat jullie dit schuldgevoel enigszins uit mijn hoofd kunnen praten! Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl



ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 09:00

Nee! Niet schuldig voelen!
Je hebt haar toch gerust gesteld en beloond door haar weer ontspannen weg te zetten!?!
Het moet ook geen 'verwend' trutje worden en daarom moet ze ook wel eens iets doen wat ze minder leuk vindt!

Je bent super op de goede weg!

Voooralll Dhoorghaan!
*LOL*

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 09:17

dom dom doosje!
waarom voel je je schuldig dan?
het ging toch goed?!

Tuurlijk vinden ze de eerste keer die druk niet leuk, das logisch! Maar daarna is het toch goed gegaan?! nee hoor, niet schuldig voelen!

Jullie hebben het allebei hartstikke goed gedaan!!!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 11:47

Moon deed ook zo hoor de bijzet onwijs los ze hoefde niet na te geven maar mocht geen sterrenkijken. ze ging steeds omhoog de muts.
Lot die ging meteen vwnw de eerste keer,die had het meteen door.
het is echt iets wat ze moeten uitzoeken.
als ze het onder het zadel had gedaan dan had ze ook pech gehad en had je je hand toch ook gesloten? dat doet die bijzet ook die werkt niet terug en ontspant meteen als zij nageeft dus hard in de mond zal ze er zeker niet van worden

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 11:49

Bedankt, jullie hebben me wel overtuigd! Lachen

Nimber, je hebt gelijk, met rijden moet ze er toch ook aan wennen, en is ze er ook makkelijker in. Dit was denk ik toch even heel vreemd ofzo.

Overigens loopt ze bij het longeren ook vaak met haar neusje over de grond, ze kijkt in ieder geval nooit sterren.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 12:04

Helemaal niet gek dat mevrouw zo nu en dan even protesteerde, maar daarna ging het toch steeds weer heel goed, dus snapt ze het wel en geeft ze zich over. Dan kan ze dit beter even aan de longeerlijn met zichzelf uitvechten, dan wanneer je erop zit. Party!!

Navragen is beter dan afvragen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 12:07

Ik ben een beetje overdreven beschermend bij haar geloof ik! *LOL*

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 12:12

Mag best hoor, wij wijzen je er wel weer op Cool Haha!

Navragen is beter dan afvragen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 13:31

Haha ja precies, en dat heb ik af en toe wel nodig denk ik! Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 13:53

Komt vanzelf goed hoor, Maartje!!! Moet je af en toe zien hoe lelijk Jurga naar mij kijkt als ze aan het werk moet of ik ben haar aan het longeren en ze moet wat meer voorwaarts van mij terwijl ze bijgezet is (dat heet voor haar dus: wheeeh, ik kan niet naar voren...zit vast! Knipoog ) . oei, dan spuwt ze vuur met haar ogen. Zo gauw als ik haar dan weer beloon of zeg dat ze braaf is, gáát ze gewoon weer. Maar resultaat krijg je wel! *LOL* Lekker doorgaan en het maakt niet uit dat je beschermend bent..is toch jouw kindje, niet dan?

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charlotte446, Em_, J30d, NinaCharlie, ogidni en 32 bezoekers