Vleermuizen!?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Vleermuizen!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 00:05

Help, hoe houd ik vleermuizen buiten.
Mijn vriendin belde zojuist dat er een vleermuis op de slaapkamer zat! Hoe dat beest daar gekomen is geen flauw idee. Weet iemand of die dieren ook op warmte afkomen? Er was gestookt in de kamer.
Uiteindelijk het beest buiten gewerkt, hopelijk heeft ie het overleeft.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 04:52

Geen idee waarom ze naar binnen komen, Ikke.
Via een spouw?
Nieuwe slaapplaats zoeken?
Een vette mug achterna?
Ze doen het soms gewoon (wij hadden er ooit 1 op zolder).
Maar SOMS.
Dus geen paniek en dat ze in je haren zouden gaan zitten
is een fabeltje.

Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 09:06

Hahaha kennis van mijn opa en oma heeft ook eens een keer een vleermuis op de slaapkamer gehad, daarna nooit geen last meer van. Gewoon een foutje in coordinatie waarschijnlijk Lachen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 09:13

Als je een zieke vleermuis vind, moet je gelijk de Keuringsdienst van Waren bellen, dit in verband met ziekten die deze mee kunnen dragen...

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 09:22

Je kunt ook gewoon de dierenambulance bellen. Die komen hem voor je weghalen. Dan gaat ie naar een opvang (ja daar zijn ook al opvang centra's voor. hihi) en dat wordt hij weer uitgezet. Als hij weer opgeknapt is natuurlijk.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 10:03

Nou, ziek was ie zeker niet, hij was vlot van reactie. Hij wilde alleen niet terug door het open raam naar buiten Boos!
De dierenambulance bellen om 23.00 uur lijkt me niet tactisch.
Uiteindelijk heeft mijn vriendin een doosje over hem heengedrukt en hem op die manier buiten gezet, hopelijk heeft ie het overleefd.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 10:08

Waren de theedoeken op? Haha!

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 10:41

[quote="ikke"]
De dierenambulance bellen om 23.00 uur lijkt me niet tactisch.
[quote]


Als je een vleermuis binnen heb kun je om 23 uur gewoon de dierenambulance bellen hoor. Oke als er een dooie duif in je tuin ligt is wat anders, dan ben je de volgende ochtend de eerste.

Maar je hebt hem zelf buiten gezet dus is het ook opgelost...

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 10:50

wij hebben er ook eens een in de huiskamer gehad. schrok me rot, had geen idee wat voor beest het was. Serre deuren opengezet en flink achter hem aangejaagd zodat hij maar snel de juiste weg wist te vinden. Beestje was trouwens erg snel. onze vogels vliegen ook wel eens los en ik ben altijd de gelukkige die ze mag vangen, maar die heb je sneller te pakken.

IJzersterk

Berichten: 443
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 11:56

We hebben zelfs een vleermuisnest op zolder...
(weet niet of het een nest heet, maar goed)
Aan het einde van de middag gaan ze altijd op mugjes- en vliegjes- jacht...Vingers aflikken
De zolder is by the way niet in gebruik, vandaar dat er vleermuisjes wonen. (o.a.)
Ik vind ze niet eng, zolang ze maar lekker thuis blijven en niet in mijn slaapkamer/woonkamer komen bivakkeren...

Grani

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Moerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 12:55

Door de plotselinge koude inval zou het kunnen zijn dat die vleermuis een warme luchtstroom vanuit de slaapkamer voelde. Ik heb zelf aan de gevel een vleermuizenkast hangen. Grote ronde massieve betonkast met klein gleufje voor die gastjes. Leuk als ze s'avonds rakelijks langs je hoofd scheren. Super ultra -schalsysteem. Je kunt bij Intratuin allerlei uilen-zwaluw, mezen en vleermuizenkastjes kopen. Als ze in hout zijn vervaardigd kosten ze niet zo veel.

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 13:34

Ze scheren bij ons vanaf het begin van de avond bij bosjes door de binnenbak heen, soms zo rakelings langs je hoofd dat ik toch ernstig begin te twijfelen aan hun navigatie-systeempjes Haha!
Maar ik heb eerlijk gezegd geen idee waar ze nou precies "hangen" als ze niet aan het vliegen zijn, godzijdank niet in mijn slaapkamer in ieder geval Scheve mond

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 13:47

Ik heb laatst een artikel gelezen over een mevrouw in Tsjechie (was in elk geval een voormalig oostblok land). Had een raampje van haar flatappartement open laten staan terwijl ze op vakantie was.

Kwam terug en hele flat bomvol vleermuizen. Zo vol dat die mevrouw nu maar ergens anders woont Scheve mond .

Maar inderdaad: wij hebben ook veel vleermuizen rondvliegen in de binnenbak .

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 17:17

Ik had ook een keer een vleermuis in mijn kamer, maar hij deed een winterslaap ofzo dus hij hing maar wat... vond ik eigenlijk best wel gezellig dus ik heb hem dan ook niet weggehaald Lachen

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 18:42

imker schreef:
Als je een zieke vleermuis vind, moet je gelijk de Keuringsdienst van Waren bellen, dit in verband met ziekten die deze mee kunnen dragen...


Zijn ze lekker, vleermuizen? Haha!

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 19:07

zit niet veel vlees aan he... Moet je er een heleboel op de barbeque doen voordat je vol zit! Haha!