stierenvechten???? :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

wat vind jij van stierenvechten?

het is traditie, dus het moet blijven
1 (0%)
best zielig, maar heel mooi om naar te kijken
1 (0%)
pure dierenmishandeling
117 (92%)
anders...
7 (5%)

Totaal aantal stemmen: 126


Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 23:00

Avanti schreef:

whahahahah Sorry totaal offtopic moet eigenlijk ook al naar bed, dan ga ik domme dingen zeggen Haha!


tja dat probleem heb ik ook...als ik eenmaal op dreef ben kan ik niet meer stoppen... Haha!
weet je wat..morgen maken we wel ff een nieuw topic met onze nieuwe tradities...Weltrusten he!

Ps. Sorry dat ik zo off topic ben gegaan Schijnheilig

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 23:02

Lianne007"]
[quote="Avanti schreef:

whahahahah Sorry totaal offtopic moet eigenlijk ook al naar bed, dan ga ik domme dingen zeggen Haha!


tja dat probleem heb ik ook...als ik eenmaal op dreef ben kan ik niet meer stoppen... Haha!
weet je wat..morgen maken we wel ff een nieuw topic met onze nieuwe tradities...Weltrusten he!

Ps. Sorry dat ik zo off topic ben gegaan Schijnheilig
[/quote]

Onze traditie, en traditie's daar is niks op aan te merken Schijnheilig Tong uitsteken

Truste (K)_

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 23:09

Komt omdat Wij perfect ZIJN...net zoals die spanjaarden DENKEN..
doeidoei!!(K)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 07:45

Desiree"]
[quote="Jippie schreef:
Iedere paarden liefhebber heeft gehoord over de verschrikkelijke paardentransporten naar Italie waar paarden uren in bloedhete vee-trailers op elkaar gepropt staan zonder eten en drinken en frisse lucht. Weet wel dat er met varkens en runderen niet anders omgesprongen wordt in Europa. Dat komt ook al aardig in de buurt van het doodmatelen van een dier.

maar waarom vind je dat je de ene vorm van dierenmishandeling wel mag veroordelen en de andere niet?
[/quote]
Ik wil alleen maar aangeven dat wij zelf geen haartje beter zijn. Heel veel mensen zijn zich niet bewust zijn van alle wantoestanden in de bio-industrie en de veetransporten wanneer ze dat stukje vlees op hun bord hebben liggen.
Natuurlijk is stierenvechten barbaars. Maar het is ook barbaars zo als wij met ons vee in de bio-industrie omgaan. Dus iedereen die hier roept dat stierenvechten verboden moet worden [waar ik het roerend mee eens ben!] zou ook zijn vlees bij de scharrelslager moeten halen.

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 08:34

Ik blijf toch nog steeds bij mijn stelling dat je dieren niet mag doden alleen voor het vermaak en op de wijze waarop dat met stierengevechten gebeurt.
Dat is waar het in mijn ogen om draait.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 08:45

Jippie ik ben het helemaal met je eens. En oja we vinden het allemaal zo erg, maar toch gebeurd het nog. Louter omdat we geen zin hebben om meer te betalen bij de scharrelslager!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 09:14

Sammm"]
Ik ben zó tegen het stierenvechten! Boos!

Het is echt pure dierenmishandeling! Daarom zet ik mij ook in voor het comité anti stierenvechten! Misschien ook een idee voor jullie?

Weet je wat ze onder andere allemaal met die stieren doen? Verward Hier een paar voorbeelden: Verdrietig (niet lezen als je erg gevoelig bent voor zulke gruwelijke dingen)

-De stier krijgt zeer zout water te drinken, zodat diarree hem verzwakt
-de horens worden afgeveild om coorinatie te bemoeilijken
-De ogen worden ingesmeerd met bijtende glycerine
-Hij krijgt drugs ingespoten om rustig te blijven
-Is hij al te rustig, dan krijgt hij elektrische schokken in de testikels toegediend
-De stier wordt met zandzakken hard op de nieren geslagen met zandzakken, omdat deze geen littekens axchterlaten

EN DIT IS ALLEEN NOG MAAR DE VOORBEREIDING OP DE WEDSTRIJD!!!!!!

Dit gebeurd tijdens het vechten:

-De stier wordt door de straten van het dorp gejaagd met stokken, zwepen en messen. Door hem te omsingelen krijgen de dorpelingen de stier uiteindelijk te pakken waarna hij gemarteld wordt, meestal tot de dood erop volgd. Hierbij worden bijvoorbeeld poten gebroken, de gevoelige hoorns afgeslagen of de staart afgerukt

-Met blaaspijpen worden pijlen afgeschoten op de stier. Men richt vooral op gevoelige delen als de testikels en de snuit.

-Jonge stieren worden keer op keer vanaf de kade de zee in gedreven, en met een bootje weer uit het water gehaald. Dit duurt voort totdat de stier van uitputting verdrinkt.

-Stieren krijgen brandende bollen pek op de horens. De gloeiend hete pek lekt op de kop en rug en veroorzaakt afschuwelijke brandwonden.
Soms wordt er ook nog wel eens vuurwerk in de pek gestopt, waardoor de stier in doodsangst op hol slaat.

-In Brazilie is een geval bekend waarbij een stier een stok omwikkeld met prikkeldraad in de anus geduwd kreeg.

IS DIT NOU NIET TE ERG VOOR WOORDEN? DIT VIND IK GEEN TRADITIE MEER MAAR PURE DIERENMISHANDELING! Stoom uit je oren

KOM OP EN ZET JE OOK IN VOOR DE VERENIGING TEGEN HET STIERENVECHTEN!

WWW.STIEREN.NET
[/quote]

Is het werkelijk aangetoond dat deze dingen geregeld gebeuren of zijn dit excessen? ik heb inderdaad wel eens ooit een foto gezien van een jonge stier die het water in gedreven was vanaf de kade. ARm dier, wat een angst ze moeten hebben op zo'n moment. WAar hebben ze toch al die vijandigheid aan te danken?

[quote="SuperPepeijn schreef:
wie mij prikt, prik ik terug.

nee, we verdoven jou eerst en slaan met zandzakken op jouw nieren en zo, en we laten je zout water drinken. Net als die stieren he. Extreme duivel
Ik denk dat je dan wel terug komt op je mening over stierenvechten.

Ik vind dit toch wel erger wat bio industrie dieren moeten ondergaan. Hoewel ik uiteraard een fervent tegenstander van bioindustrie ben.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 09:33

desiree in jouw enthousiastme heb je weer over mijn mening wat betreft stierenvechten heen gelezen en kies je weer blind voor de aanval. dit keer letterlijk Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 09:41

nou sp, ik denk dat als wij jou zo gaan pesten zoals stieren worden gepest (ondanks het goede leven vooraf), dat jij snel een of ander kistkalf z'n hok uit duwt en er zelf in gaat zitten, grinnik. DAt wou ik er maar mee aangeven. Het is zo beangstigend voor die dieren wat ze moeten ondergaan. En kistkalfjes zijn niet bang in hun kistje. Overigens, ik vind deze vorm van bioindustrie wel de meest wantstaltige geloof ik hoor, eet dan ook geen kalfsvlees. Ik zie ook eigenlijk niet in waarom kalfsvlees zo wit moet zijn. Ik hou veel meer van rood vlees, zit ook meer ijzer in. En dat kan ik goed gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 10:11

Jippie schreef:
De meerderheid zal het er over eens zijn dat het dierenmishandeling is. Maar ik vraag me oprecht af hoe mensen dan denken over het stukje vlees op hun bord. Is dat dan zo veel beter behandeld?? Beetje het verhaal van: verbeter de wereld en begin bij jezelf.


Ja, maar het stukje vlees op mijn bord is niet eerst helemaal gek gemaakt door schreeuwende mensen, felle kleuren, speren in hun lijf en mensen die het helemaal geweldig vinden om naar te kijken!

Dat stukje van Samm vind ik helemaal te zielig om over na te denken! Ik kan er zo boos om worden dat mensen dit soort dingen tegen een beest doen. Bah, mensen kunnen wreed zijn!

Natuurlijk is het voor een kistkalf ook zielig, maar zo'n beest wordt niet geslagen met zandzakken, wordt geen zout water gegeven, wordt niet met pek en vuurwerk te lijf gegaan. Of zie ik het nou verkeerd?

Nee, traditie okee, maar dit is pure dierenmishandeling...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-09-03 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 10:14

precies angelique. Maar Jippie, dat betekent nog altijd niet dat ik achter de wijze sta waarop het stuk vlees op mijn bord beland. Tenzij ik scharrelvlees koop uiteraard. En dat doe ik geregeld, als ik de kans krijg. biologisch vlees wordt bij de supermarkt nog niet voldoende aangeboden.

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 12:15

en als het biologische vlees wordt aangeboden..is het ook nog eens vreselijk duur!..zo krijg je niet zo snel mensen overstag,die kopen eerder een goedkoper stukkie vlees...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 12:18

misschien is dat zo lianne, maar ik kies er dan toch voor bij uitzondering om meer te betalen. Hoewel ik in de regel te gierig ben, koop veel afgeprijsde dingen en kleding in de uitverkoop. Je kunt niet alles op de boeren afschuiven met een grote bek en dan zelf te gierig zijn om wat meer te betalen voor een stukje vlees wat op een waardige wijze geproduceerd is.

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 12:34

Desiree schreef:
misschien is dat zo lianne, maar ik kies er dan toch voor bij uitzondering om meer te betalen. Hoewel ik in de regel te gierig ben, koop veel afgeprijsde dingen en kleding in de uitverkoop. Je kunt niet alles op de boeren afschuiven met een grote bek en dan zelf te gierig zijn om wat meer te betalen voor een stukje vlees wat op een waardige wijze geproduceerd is.


wij zelf thuis eten ook biologisch vlees,dus hier maakt het ook niet zoveel uit,ik denk gewoon dat de meeste mensen eerder "normaal"vlees kopen dan het biologische..en dat vindt ik gewoon zonde

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 14:53

Anique_Vaandrig"]
[quote="Jippie schreef:
De meerderheid zal het er over eens zijn dat het dierenmishandeling is. Maar ik vraag me oprecht af hoe mensen dan denken over het stukje vlees op hun bord. Is dat dan zo veel beter behandeld?? Beetje het verhaal van: verbeter de wereld en begin bij jezelf.


Ja, maar het stukje vlees op mijn bord is niet eerst helemaal gek gemaakt door schreeuwende mensen, felle kleuren, speren in hun lijf en mensen die het helemaal geweldig vinden om naar te kijken!

Dat stukje van Samm vind ik helemaal te zielig om over na te denken! Ik kan er zo boos om worden dat mensen dit soort dingen tegen een beest doen. Bah, mensen kunnen wreed zijn!

Natuurlijk is het voor een kistkalf ook zielig, maar zo'n beest wordt niet geslagen met zandzakken, wordt geen zout water gegeven, wordt niet met pek en vuurwerk te lijf gegaan. Of zie ik het nou verkeerd?

Nee, traditie okee, maar dit is pure dierenmishandeling...
[/quote]

Ik denk dat jij je dan toch een beetje vergist met je beeld dat je hebt van het leven van dieren in de bio-industrie.
Dat leven is namelijk verschrikkelijk en ook pure dierenmishandeling.
Vooral het zich niet op natuurlijke wijze kunnen gedragen is erg zielig. Ze weten misschien niet beter uit ervaring, maar wel uit instinct.
Een varken rolt graag in de modder of ligt graag op een laag stro. In de bio-industrie kan dat niet. Ze weten niet beter dan op een ondergrond te staan met gleuven waar hun mest doorheen glijdt.
Realiseer je je wel dat bij biggen de staarten worden verwijderd ONVERDOOFD en dat ze worden gecastreerd ONVERDOOFD. Is dat geen pure dierenmishandeling???
En dat hoeft niet hoor, dieren in de biologische veehouderij hebben gewoon hun staarten/snavels etc. Want zijn gaan niet uit VERVELING elkaar bijten.
Probeer jij maar eens een uur niets te doen. Je wordt er gek van. Stel je voor dat je dat maanden lang doet. In het pikkedonker. Je kan je niet bewegen, niet lekker gaan liggen, niet lekker kletsen met anderen (want dat kan je vergelijken met lichamelijk contact van dieren met soortgenoten wat in de bio-industrie niet mogelijk is). En dan opeens wordt je met z'n allen opgejaagd. Je ziet licht, schrikt, maar wordt verder opgejaagd, als je niet meteen die kar oploopt die natuurlijk doodeng is krijg je een pak slaag. En dan zit je uren of dagen met z'n allen op zo'n wagen. Amper adem om te liggen, laat staan liggen.
Een groot deel van de dieren gaat onderweg naar de slacht al dood, en geloof me dat is geen fijne dood, net zo min als dat ze een fijne dood in het slachthuis hebben.

Ik weet het, het onderwerp van dit topic is stierenvechten, en daar ben ik ook absoluut TEGEN! Ik vind het afschuwelijk, maar zoals Jippie al aangaf, begin bij jezelf, en wees eerlijk tegen over jezelf.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 16:17

Mar1986 schreef:
Ik weet het, het onderwerp van dit topic is stierenvechten, en daar ben ik ook absoluut TEGEN! Ik vind het afschuwelijk, maar zoals Jippie al aangaf, begin bij jezelf, en wees eerlijk tegen over jezelf.


mmm sorry, maar zoals iedereen nu bezig is(inc de slowchatters Haha! ) kan je blijven doorgaan.

zijn stierenvechten erg? ja
zijn kistkalveren erg? ja
zijn legbatterijkippen erg? ja
zijn couperen van staarten erg? ja
zijn al die doden die op 11 september vielen erg? ja
zijn al die talrijke mensen die sterven in Ethiopië van de honger sterven erg? ja
Zijn de zovele meisjes en vrouwen die in de wereld verkracht worden, uitgehuwelijkd of vermoord om de eer erg? ja
Zelfs als een of ander onbelangrijk 10jarig meisje ruzie heeft met haar hartsvriendin, dat is erg.
....

zo kan ik er nog duizenden vragen verzinnen. en inderdaad, de meeste zijn nu appels met peren aan het verglelijken. Tuurlijk is de manier waarop vele dieren hier de winkel geraken erg. Maar ik vroeg eigenlijk enkel en alleen maar van iedereen van STIERENVECHTEN vond. Ik had gewoon 1 vraag uit al die andere duizenden genomen, en nu begint iedereen op eens een vergelijking te maken met het leven dat andere dieren hier hebben Verward . Ik kan het begrijpen als je het als argument naar voren brengt, maar ik snap niet waarom iedereen daarop aan het doordrijven is Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 18:56

Desiree"]
[quote="Sammm"]Ik ben zó tegen het stierenvechten! Boos!

Het is echt pure dierenmishandeling! Daarom zet ik mij ook in voor het comité anti stierenvechten! Misschien ook een idee voor jullie?

Weet je wat ze onder andere allemaal met die stieren doen? Verward Hier een paar voorbeelden: Verdrietig (niet lezen als je erg gevoelig bent voor zulke gruwelijke dingen)

-De stier krijgt zeer zout water te drinken, zodat diarree hem verzwakt
-de horens worden afgeveild om coorinatie te bemoeilijken
-De ogen worden ingesmeerd met bijtende glycerine
-Hij krijgt drugs ingespoten om rustig te blijven
-Is hij al te rustig, dan krijgt hij elektrische schokken in de testikels toegediend
-De stier wordt met zandzakken hard op de nieren geslagen met zandzakken, omdat deze geen littekens axchterlaten

EN DIT IS ALLEEN NOG MAAR DE VOORBEREIDING OP DE WEDSTRIJD!!!!!!

Dit gebeurd tijdens het vechten:

-De stier wordt door de straten van het dorp gejaagd met stokken, zwepen en messen. Door hem te omsingelen krijgen de dorpelingen de stier uiteindelijk te pakken waarna hij gemarteld wordt, meestal tot de dood erop volgd. Hierbij worden bijvoorbeeld poten gebroken, de gevoelige hoorns afgeslagen of de staart afgerukt

-Met blaaspijpen worden pijlen afgeschoten op de stier. Men richt vooral op gevoelige delen als de testikels en de snuit.

-Jonge stieren worden keer op keer vanaf de kade de zee in gedreven, en met een bootje weer uit het water gehaald. Dit duurt voort totdat de stier van uitputting verdrinkt.

-Stieren krijgen brandende bollen pek op de horens. De gloeiend hete pek lekt op de kop en rug en veroorzaakt afschuwelijke brandwonden.
Soms wordt er ook nog wel eens vuurwerk in de pek gestopt, waardoor de stier in doodsangst op hol slaat.

-In Brazilie is een geval bekend waarbij een stier een stok omwikkeld met prikkeldraad in de anus geduwd kreeg.

IS DIT NOU NIET TE ERG VOOR WOORDEN? DIT VIND IK GEEN TRADITIE MEER MAAR PURE DIERENMISHANDELING! Stoom uit je oren

KOM OP EN ZET JE OOK IN VOOR DE VERENIGING TEGEN HET STIERENVECHTEN!

WWW.STIEREN.NET
[/quote]

Is het werkelijk aangetoond dat deze dingen geregeld gebeuren of zijn dit excessen? ik heb inderdaad wel eens ooit een foto gezien van een jonge stier die het water in gedreven was vanaf de kade. ARm dier, wat een angst ze moeten hebben op zo'n moment. WAar hebben ze toch al die vijandigheid aan te danken?

[quote="SuperPepeijn schreef:
wie mij prikt, prik ik terug.

nee, we verdoven jou eerst en slaan met zandzakken op jouw nieren en zo, en we laten je zout water drinken. Net als die stieren he. Extreme duivel
Ik denk dat je dan wel terug komt op je mening over stierenvechten.

Ik vind dit toch wel erger wat bio industrie dieren moeten ondergaan. Hoewel ik uiteraard een fervent tegenstander van bioindustrie ben.
[/quote]

Hoe vreselijk het ook is, DEZE DINGEN GEBEUREN IN HET ECHT!!!

Deze info staat in de folder van met comite anti stierenvechten, kijk anders eens een keertje op WWW.STIEREN.NET

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 18:57

Avanti"]
[quote="layla d"][quote="Avanti"]
[quote="SuperPepeijn schreef:
het is altijd erg moeilijk je te verplaatsen in de tradities van een andere (oude) cultuur/traditie. ik geloof niet dat het de bedoeling is dat het dier gedenigreerd wordt, er is eerbied en respect voor de dieren die daarvoor het leven laten. daar staan we niet bij stil als we een mooi verpakt stukje vlees uit de schappen van de supermarkt pakken.


Dan heeft het temiste nog een doel voedsel ( terwijl we dat opzich niet nodig hebben) en je geniet van dierenmishandeling.
[/quote]

Het vlees van de stier heeft ook nog een doel hoor. Het vlees gaat namelijk naar bejaardentehuizen en wordt daar opgegeten.
[/quote]

Geloof ik helemaal niks van. Die stier krijg eerst verdovende middelen, want anders kunnen ze hem nooit aan. Hij word helemaal kapoet gestoken en valt met zijn open wonden in het zand, allemaal zand ertussen. Denk niet dat ze mensen dit nog laten op eten.
[/quote]

Het is wel zo, want mijn familie woont in Spanje en die vertelden mij dat dat met het vlees gebeurd. Ik ben er absoluut niet voor!! Ik probeer het ook echt niet goed te praten hoor.

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 19:00

Avanti schreef:
Of ze willen van die bejaarden af Schijnheilig zie ik ze dan eigenlijk ook wel voor aan Misselijk


Ik vind eigenlijk dat je de spanjaarden een beetje veroordeelt. Alleen maar omdat ze het stierenvechten leuk vinden (en heus niet allemaal hoor!) zijn ze meteen 'slecht' . Beetje vreemd, maar dat is mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 19:31

layla d"]
[quote="Avanti schreef:
Of ze willen van die bejaarden af Schijnheilig zie ik ze dan eigenlijk ook wel voor aan Misselijk


Ik vind eigenlijk dat je de spanjaarden een beetje veroordeelt. Alleen maar omdat ze het stierenvechten leuk vinden (en heus niet allemaal hoor!) zijn ze meteen 'slecht' . Beetje vreemd, maar dat is mijn mening.
[/quote]

Het zijn trouwens de meeste toeristen die naar de stierenvechten gaan, de bevolking is grotendeels tegen.

De toeristen, oa uit Nederland dus houdt het stierenvechten dus eigenlijk in stand! Boos!

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 21:01

Sammm"]
[quote="layla d"][quote="Avanti schreef:
Of ze willen van die bejaarden af Schijnheilig zie ik ze dan eigenlijk ook wel voor aan Misselijk


Ik vind eigenlijk dat je de spanjaarden een beetje veroordeelt. Alleen maar omdat ze het stierenvechten leuk vinden (en heus niet allemaal hoor!) zijn ze meteen 'slecht' . Beetje vreemd, maar dat is mijn mening.
[/quote]

Het zijn trouwens de meeste toeristen die naar de stierenvechten gaan, de bevolking is grotendeels tegen.

De toeristen, oa uit Nederland dus houdt het stierenvechten dus eigenlijk in stand! Boos!
[/quote]

Volgens mij is het inderdaad zo dat veelal toeristen hier heen gaan. En blijkbaar zijn er dus mensen, ook Nederlanders die dit trekt, want het stierenvechten leeft echt niet aleen van de Spanjaarden.
Ik vind het echt erg, en ben blij dat er organisaties die hier tegen strijden.
Ookal is dat erg moeilijk, want de regering werkt niet mee, dus het enige dat je kan doen is de mensen duidelijk maken dat ze niet naar stierengevechten moeten gaan, dat ze dan bijdragen aan die dierenmishandeling zijn. Ze moeten aan het denken gezet worden.

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 21:05

xKatleentjex"]
[quote="Mar1986 schreef:
Ik weet het, het onderwerp van dit topic is stierenvechten, en daar ben ik ook absoluut TEGEN! Ik vind het afschuwelijk, maar zoals Jippie al aangaf, begin bij jezelf, en wees eerlijk tegen over jezelf.


mmm sorry, maar zoals iedereen nu bezig is(inc de slowchatters Haha! ) kan je blijven doorgaan.

zijn stierenvechten erg? ja
zijn kistkalveren erg? ja
zijn legbatterijkippen erg? ja
zijn couperen van staarten erg? ja
zijn al die doden die op 11 september vielen erg? ja
zijn al die talrijke mensen die sterven in Ethiopië van de honger sterven erg? ja
Zijn de zovele meisjes en vrouwen die in de wereld verkracht worden, uitgehuwelijkd of vermoord om de eer erg? ja
Zelfs als een of ander onbelangrijk 10jarig meisje ruzie heeft met haar hartsvriendin, dat is erg.
....

zo kan ik er nog duizenden vragen verzinnen. en inderdaad, de meeste zijn nu appels met peren aan het verglelijken. Tuurlijk is de manier waarop vele dieren hier de winkel geraken erg. Maar ik vroeg eigenlijk enkel en alleen maar van iedereen van STIERENVECHTEN vond. Ik had gewoon 1 vraag uit al die andere duizenden genomen, en nu begint iedereen op eens een vergelijking te maken met het leven dat andere dieren hier hebben Verward . Ik kan het begrijpen als je het als argument naar voren brengt, maar ik snap niet waarom iedereen daarop aan het doordrijven is Verward
[/quote]

Sorry sorry sorry, ik zal met geen woord meer reppen ( Verward ) over de bio-industrie, maar ben wel blij dat Jippie het ter sprake heeft gebr8. En je hebt wel gelijk, het is een topic over stierenvechten, en niet over de bio-industrie.
Je maakt alleen een hoop emoties los bij bepaalde mensen en die moeten ze dan kwijt.
Voor de laatste keer sorry! (ben je nu nog boos? Tong uitsteken )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 21:12

Desiree schreef:
Maar Jippie, dat betekent nog altijd niet dat ik achter de wijze sta waarop het stuk vlees op mijn bord beland. Tenzij ik scharrelvlees koop uiteraard. En dat doe ik geregeld, als ik de kans krijg. biologisch vlees wordt bij de supermarkt nog niet voldoende aangeboden.

Ik hoop dat meer mensen zich daar bewust van worden en eens een dagje het vlees overslaan en een keer iets kopen bij de scharrelslager

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 21:17

Mar1986 schreef:

Voor de laatste keer sorry! (ben je nu nog boos? Tong uitsteken )


mmmmm. ja eigenlijk wel, maar als je mijn paarden voor een heel jaar onderhoud en op je blote knieën voor heel bokt om vergiffenis smeekt, kan ik er nog eens overnadenken Tong uitsteken Haha!

ik ben er nooit boos om geweest hoor Tong uitsteken Ik dacht enkel om jullie terug een beetje aan het onderwerp te helpen herrineren voor er gewonden met satéstokjes vielen Haha!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 22:01

layla d"]
[quote="Avanti schreef:
Of ze willen van die bejaarden af Schijnheilig zie ik ze dan eigenlijk ook wel voor aan Misselijk


Ik vind eigenlijk dat je de spanjaarden een beetje veroordeelt. Alleen maar omdat ze het stierenvechten leuk vinden (en heus niet allemaal hoor!) zijn ze meteen 'slecht' . Beetje vreemd, maar dat is mijn mening.
[/quote]

Eerst gingen ze het bij een tv programma aan die bevolking vragen wat ze ervan vonden als het afgeschaft zou worden. Nou een heel groot deel vond dat wij er niet mee mochten bemoeien en dat het hun traditite was en het gewoon een eerlijk gevecht was bla bla bla.
Maar idd een groot deel is ook wel toeristen kan niet begrijpen dat daar nog mensen heen gaan.

Maar mijn reactie was niet erg seriues bedoeld, was eigenlijk een beetje offtopic gegaan, dat rimpelvlees was ook niet echt serieus. Schijnheilig Haha!