stierenvechten???? :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

wat vind jij van stierenvechten?

het is traditie, dus het moet blijven
1 (0%)
best zielig, maar heel mooi om naar te kijken
1 (0%)
pure dierenmishandeling
117 (92%)
anders...
7 (5%)

Totaal aantal stemmen: 126


Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 15:18

Ja, dat zeggen ze, maar veel stieren worden terplekke op de dorpsbbq gelegd hoor. En dan nog, dat maakt het toch niet minder wreed?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 15:49

nee, ik zie inderdaad toch ook wel verschil tussen tergen en met speren steken en een schietmasker.

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 16:59

Pauline schreef:
Ja, dat zeggen ze, maar veel stieren worden terplekke op de dorpsbbq gelegd hoor. En dan nog, dat maakt het toch niet minder wreed?


Het ging erom dat er werd gezegd dat het geen 'doel' had, ik reageerde daarop dat dat niet zo was. DAAR ging het om en niet of het dan minder wreed is of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 17:50

Ik ben zó tegen het stierenvechten! Boos!

Het is echt pure dierenmishandeling! Daarom zet ik mij ook in voor het comité anti stierenvechten! Misschien ook een idee voor jullie?

Weet je wat ze onder andere allemaal met die stieren doen? Verward Hier een paar voorbeelden: Verdrietig (niet lezen als je erg gevoelig bent voor zulke gruwelijke dingen)

-De stier krijgt zeer zout water te drinken, zodat diarree hem verzwakt
-de horens worden afgeveild om coorinatie te bemoeilijken
-De ogen worden ingesmeerd met bijtende glycerine
-Hij krijgt drugs ingespoten om rustig te blijven
-Is hij al te rustig, dan krijgt hij elektrische schokken in de testikels toegediend
-De stier wordt met zandzakken hard op de nieren geslagen met zandzakken, omdat deze geen littekens axchterlaten

EN DIT IS ALLEEN NOG MAAR DE VOORBEREIDING OP DE WEDSTRIJD!!!!!!

Dit gebeurd tijdens het vechten:

-De stier wordt door de straten van het dorp gejaagd met stokken, zwepen en messen. Door hem te omsingelen krijgen de dorpelingen de stier uiteindelijk te pakken waarna hij gemarteld wordt, meestal tot de dood erop volgd. Hierbij worden bijvoorbeeld poten gebroken, de gevoelige hoorns afgeslagen of de staart afgerukt

-Met blaaspijpen worden pijlen afgeschoten op de stier. Men richt vooral op gevoelige delen als de testikels en de snuit.

-Jonge stieren worden keer op keer vanaf de kade de zee in gedreven, en met een bootje weer uit het water gehaald. Dit duurt voort totdat de stier van uitputting verdrinkt.

-Stieren krijgen brandende bollen pek op de horens. De gloeiend hete pek lekt op de kop en rug en veroorzaakt afschuwelijke brandwonden.
Soms wordt er ook nog wel eens vuurwerk in de pek gestopt, waardoor de stier in doodsangst op hol slaat.

-In Brazilie is een geval bekend waarbij een stier een stok omwikkeld met prikkeldraad in de anus geduwd kreeg.

IS DIT NOU NIET TE ERG VOOR WOORDEN? DIT VIND IK GEEN TRADITIE MEER MAAR PURE DIERENMISHANDELING! Stoom uit je oren

KOM OP EN ZET JE OOK IN VOOR DE VERENIGING TEGEN HET STIERENVECHTEN!

WWW.STIEREN.NET

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:15

DIS TOCH IDD NIET NORMAAL! IK ZET ME OOK IN EN SAMMM EN IK BRENGEN ER NOG FOLDERS VOOR ROND TEGEN HET STIERENVECHTEN...

ZOOOOOOO ONGELOOFLIJK ERG ZE MOESTEN DAT EENS ZELF MET DIE MENSEN DOEN, JE KUNT TOCH WEL MET JE STOMME KOP DAAR DENKEN DAT DAT ZOOOOOOO ONGELOOFELIJK ZIELIG IS, PURE DIERENMISHANDELING IDD..VERSCHRIKKELIJK, KAN ER WEL OM JANKE!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:19

gerbenfroh schreef:
DIS TOCH IDD NIET NORMAAL! IK ZET ME OOK IN EN SAMMM EN IK BRENGEN ER NOG FOLDERS VOOR ROND TEGEN HET STIERENVECHTEN...

ZOOOOOOO ONGELOOFLIJK ERG ZE MOESTEN DAT EENS ZELF MET DIE MENSEN DOEN, JE KUNT TOCH WEL MET JE STOMME KOP DAAR DENKEN DAT DAT ZOOOOOOO ONGELOOFELIJK ZIELIG IS, PURE DIERENMISHANDELING IDD..VERSCHRIKKELIJK, KAN ER WEL OM JANKE!


Idd, kan er ook wel om janke! Huilen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:37

zullen we dan ook een lijstje maken met wat er allemaal gebeurt met dieren voordat we ze in de supermarkt kunnen kopen als lekkere lapjes vlees?

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:56

Sorry SP, maar die vergelijking vind ik nergens op slaan.

Onze koeien worden niet eerst gemarteld in de wei. Ik vind stierenvechten een vorm van martelen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 22:20

als je denkt dat de koe in de wei verpakt wordt als stukje vlees heb je het mis. ik zal dan de levensloop van een stukje vlees hier in nederland laten zien:

Citaat:
Het vleeskalf

Zoals je al weet hebben kalveren de melk van hun moeder hard nodig. In de bio-industrie worden ze al na 1 tot 3 dagen weggehaald bij hun moeder. Dat is veel te snel. Bovendien zijn ze op die manier de rest van hun leven onvoldoende beschermd tegen ziektes. Omdat ze op zo’n jonge leeftijd bij hun moeder worden weggehaald, gaan ze gestoord gedrag vertonen, zoals zuigen aan alles wat los en vast staat. Die zuigbehoefte gaat namelijk niet over als ze niet meer bij hun moeder zijn.Eén derde van alle kalveren in de bio-industrie leeft nu individueel in houten kisten! Deze kalveren komen nooit in aanraking met hun soortgenoten en kunnen zich niet bewegen. Wakker Dier heeft veel actie gevoerd tegen het houden van kalveren in kisten. Gelukkig vindt nu ook de overheid dat dit niet langer kan en moeten alle kalveren vanaf 2004 uit de kisten en in groepen leven. Een groep van 5 à 6 dieren is echter niet voldoende. Grote groepshuisvesting met meer ruimte en een mogelijkheid om naar buiten te kunnen is beter. Hier gaat Wakker Dier nu actie voor voeren. Omdat de kalveren in de bio-industrie ijzerarm voedsel krijgen worden de dieren ziek en voelen ze zich niet goed. Boeren doen dit toch omdat dan het vlees mooi blank wordt. Dat terwijl ze onvoldoende voedingsstoffen binnen krijgen en ziek worden. Ze worden niet ouder dan 6 maanden en zijn dan ruim 220 kilogram. Hun leven zit er op en de reis naar het slachthuis kan beginnen. Een tragisch einde van een tragisch leven.


doe mij dan maar het leven van de stier. my point: kijk eerst eens kritisch naar wat je zelf doet, voor je een cultuur barbaars noemt.

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 22:28

SuperPepeijn schreef:
doe mij dan maar het leven van de stier. my point: kijk eerst eens kritisch naar wat je zelf doet, voor je een cultuur barbaars noemt.


Gaat het nu een wedstrijd worden wat het meest barbaars is? Natuurlijk is de bioindustrie vreselijk, stierengevechten idem dito!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 22:29

layla d"]
[quote="Avanti"][quote="SuperPepeijn schreef:
het is altijd erg moeilijk je te verplaatsen in de tradities van een andere (oude) cultuur/traditie. ik geloof niet dat het de bedoeling is dat het dier gedenigreerd wordt, er is eerbied en respect voor de dieren die daarvoor het leven laten. daar staan we niet bij stil als we een mooi verpakt stukje vlees uit de schappen van de supermarkt pakken.


Dan heeft het temiste nog een doel voedsel ( terwijl we dat opzich niet nodig hebben) en je geniet van dierenmishandeling.
[/quote]

Het vlees van de stier heeft ook nog een doel hoor. Het vlees gaat namelijk naar bejaardentehuizen en wordt daar opgegeten.
[/quote]

Geloof ik helemaal niks van. Die stier krijg eerst verdovende middelen, want anders kunnen ze hem nooit aan. Hij word helemaal kapoet gestoken en valt met zijn open wonden in het zand, allemaal zand ertussen. Denk niet dat ze mensen dit nog laten op eten.

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 22:31

die stier wordt gewoon gedumpt,er mag ook geen vlees verkocht worden met die middelen erin.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 22:33

Lianne007 schreef:
die stier wordt gewoon gedumpt,er mag ook geen vlees verkocht worden met die middelen erin.
\

Of ze willen van die bejaarden af Schijnheilig zie ik ze dan eigenlijk ook wel voor aan Misselijk

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 22:37

Avanti"]
[quote="Lianne007 schreef:
die stier wordt gewoon gedumpt,er mag ook geen vlees verkocht worden met die middelen erin.
\

Of ze willen van die bejaarden af Schijnheilig zie ik ze dan eigenlijk ook wel voor aan Misselijk
[/quote]


jaah als je het zo bekijkt kan ook nog Knipoog ...die stier kan ze ook al geen ene moer schelen,wat moeten ze dan wel niet met die bejaarden aan Schijnheilig

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 22:37

Nou doe mij maar geen van beiden hoor, vind je niet erg he.
Omdat ik deze dieren dit ook niet toewens steun ik o.a. het actiecomite Anti-Stierenvechten en eet ik geen kalfsvlees. Het vlees wat ik eet is van volwassen dieren en komt van de scharrelslager.

Maar als ik dus een SP tegenkom met allemaal prikkers in zijn lijf dan zal ik er nog wel 1 bijdoen hoor als dat jouw voorkeur is. Vork

Mensen hebben wel extremere fantasieen dan dat ~~}> *LOL*

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 22:39

dan vind ik je iig consequent arabendu. maar de prikkers mag je bij je houden, omdat ik zo extreem niet ben, sorry.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 22:42

Lianne007"]
[quote="Avanti"][quote="Lianne007 schreef:
die stier wordt gewoon gedumpt,er mag ook geen vlees verkocht worden met die middelen erin.
\

Of ze willen van die bejaarden af Schijnheilig zie ik ze dan eigenlijk ook wel voor aan Misselijk
[/quote]


jaah als je het zo bekijkt kan ook nog Knipoog ...die stier kan ze ook al geen ene moer schelen,wat moeten ze dan wel niet met die bejaarden aan Schijnheilig
[/quote]

whahahaha idd kosten alleen maar geld Tong uitsteken

Tegenovergestellde van kalsvlees, bejaardenvlees Vingers aflikken en lekker Spaans gerecht. Niks op aan te merken hoor, is traditie.

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 22:42

Nee, nou niet terugkrabbelen SP, jij koos er voor om die stier te zijn, dan moet je ook de consequenties onder ogen zien.

Kan hier geen Boktmeeting van gemaakt worden? SP met horens en de Boktdames met sate-prikkers? Tong uitsteken

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 22:44

Arabendu schreef:
Nee, nou niet terugkrabbelen SP, jij koos er voor om die stier te zijn, dan moet je ook de consequenties onder ogen zien.

Kan hier geen Boktmeeting van gemaakt worden? SP met horens en de Boktdames met sate-prikkers? Tong uitsteken


Willen we wel een hapje van het vlees proeven *LOL*

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 22:48

Avanti schreef:

Tegenovergestellde van kalsvlees, bejaardenvlees Vingers aflikken en lekker Spaans gerecht. Niks op aan te merken hoor, is traditie.


Haha! *ligt dubbel*

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 22:49

wie mij prikt, prik ik terug.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 22:50

SuperPepeijn schreef:
wie mij prikt, prik ik terug.


En wie een hapje neemt? Tong uitsteken

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 22:51

Lianne007"]
[quote="Avanti schreef:

Tegenovergestellde van kalsvlees, bejaardenvlees Vingers aflikken en lekker Spaans gerecht. Niks op aan te merken hoor, is traditie.


Haha! *ligt dubbel*
[/quote]

heey nu kunnen we niet meer slowchatten.

Ik weet al een naam: rimpelvlees *LOL*

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 22:55

Avanti schreef:

Ik weet al een naam: rimpelvlees *LOL*


jaa,laten vanaf nu een neiuwe traditie starten: geen "draadjesvlees"meer maar rimpelvlees Haha! lekker en GOEDKOOP...
wie heeft er zin in een MCOma??

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 22:58

Lianne007"]
[quote="Avanti schreef:

Ik weet al een naam: rimpelvlees *LOL*


jaa,laten vanaf nu een neiuwe traditie starten: geen "draadjesvlees"meer maar rimpelvlees Haha! lekker en GOEDKOOP...
wie heeft er zin in een MCOma??
[/quote]

Die mij mijn een mac frinkandel le opa *LOL* *LOL* *LOL* (altijd meer mac voor je geld Knipoog )

whahahahah Sorry totaal offtopic moet eigenlijk ook al naar bed, dan ga ik domme dingen zeggen Haha!