Stomme bijen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 19:57

Ik was vandaag op de kinderboerderij en ik mocht henri helpen met de bijen voeren. Die beesten voer je suikerwater en we hebben 5 kasten. Ik me in zo'n pak gehesen. Da's een soort 'trui' met zo'n kap met gaas bij je gezicht waar je doorheen kunt kijken. En verder niks over mijn broek heen (wat achteraf dus balen was) Ik vrolijk die beestjes gevoerd. Was niet eng ofzo ging hartstikke goed. Toen bedacht henri plotseling dat we de bovenkant er eigelijk wel helemaal af konden halen (dus het hele bovenste gedeelte van de kast). Henri dat gedaan en toen zei hij dat ik die strip er ook wel af kon halen. Nou dat heb ik geweten. Al die bijen kwamen op me af! In een keer voel ik prik! Steekt er zo'n rotbij door mijn broek heen. Ik riep tegen henri:'au, ik ben gestoken! ik ren ff weg uit de he!'. Dus ik als een gek weggerend (zag volgens mij nogal stom uit) en henri die kwam ook maar achter me aan want die had helemaal geen pak aan, alleen handschoenen en een kap.
Die stomme bijen zaten op mijn schoenen en sokken en er was er ook eentje mijn broekspijp ingevlogen.
Toen voelde ik nog 4 keer prik. Hadden nog 4 van die stomme bijen door mijn sokken heengestoken. Maar gelukkig niet diep, dus naar 3 minuten voelde ik het al niet meer.
Maar toen moesten we nog terug, want die kast stond nog half open en we moesten nog 4 andere bijenkasten voeren.
Ik had er eigenlijk niet zoveel zin in, maar toch maar gedaan, anders ben ik dalijk voor de rest van mijn leven bang voor die beesten. En het hielp ook dat Henri die 2e keer zo'n pijp met bedwelmende rook had meegenomen.
Dus toen gingen we terug en toen de andere 4 kasten gevoerd. Dat ging wel goed, en ik vond het best wel dapper van mezelf dat ik weer terug durfde Lachen

Sorry als ik jullie nu heb verveeld met een heel verhaal over bijen, maar ik moest het gewoon even kwijt.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 20:40

Heel dapper!!! Zou ik dus nooit van mijn lven doen he...maar ja, ik ben dan ook allergisch voor bijensteken...dus zou niet echt slim zijn als ik ze ff van suikerwater zou gaan voorzien, je weet immers maar nooit...zouden die beesten trouwens echt niet weten dat ze hartstikke dood gaan als ze hun angel kwijt zijn... Verward (Dat is toch zo...?)

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 20:51

Bahhh!! Ik zou het echt niet durven!!!
Ik begin al te rennen als er 1 om me heen vliegt!!

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 21:57

Jaaaaaaah ik ken het. Ik moest het ook doen op mijn stageplaats (kinderboerderij) maar gelukkig waren onze bijen lief. Heb er zelfs een uit een spinnenweb gered Lovers

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 22:04

Bijen gaan dood ja, die verliezen hun angel. Wespen niet, die kunnen blijven steken! Ik heb het geleerd twee weken terug met bijenles op school hahaha! Au zeg, bijensteken. Tijdens onze les gingen we niet naar de bijen, het was die dag te koud. Ander deel van onze klas ging wel..en één werd er ook gestoken haha. Mocht een meisje hem gaan insmeren IEW, blij dat ik het niet hoefde te doen.... Knipoog

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 22:54

nou... renee.. Lief?? Dat nou ook weer niet. Zeker niet na vandaag!
Maar ja, komt gewoon doordat we niet zo'n pijp bij hadden Boos! Stomme henri Lachen
En die bult op mijn enkel die is nou keigroot!
Weet niet of ik nog in mijn schoen pas morgen... NOuja, ook een reden om niet mee te gymen Clown

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 08:24

Hahha, nou ik ga ze ook niet knuffelen hoor, zo erg is het ook weer niet. Ik ben doodsbang voor die beesten maar gelukkig dat die van ons zich een beetje gedragen hebben, anders was ik nu vet bang geweest.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Edisons, GoogleAdsense, MairiMacBran, Marcella, robbie88 en 155 bezoekers