Bitten-vraagje.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Visitor2
Berichten: 686
Geregistreerd: 08-08-03

Bitten-vraagje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 22:04

Ik rijd mijn pony nu op een gewoon bustrensje, ik zou nou wel eens wat anders willen proberen maar heeft er iemand nog tips???

Mijn pony kan als ie zin heeft erg voorwaarts zijn maar ook als ie daar zin in heeft erg sloom zijn,

graag jullie meningen over verschillende bitten, zoals watertrens, kneveltrens, stangetje, pesoa-bitje, D-trens enz. .....laat maar horen

Visitor2
Berichten: 686
Geregistreerd: 08-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 22:11

niemand bitten ervaring???? Verward

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 22:28

Waarom wil je iets anders proberen? Tenzij het op je huidige bit gewoon helemaal niet wil, zie ik geen reden om iets te veranderen.

Visitor2
Berichten: 686
Geregistreerd: 08-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 15:11

ArwenLune schreef:
Waarom wil je iets anders proberen? Tenzij het op je huidige bit gewoon helemaal niet wil, zie ik geen reden om iets te veranderen.


idd omdat een bustrens totaal niej werkt

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 15:38

op wat voor een manier werkt de bustrens niet?
en wat doet die dan?
ik denk dat je beetje meer info moet geven voordat we je verder kunnen helpen.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 16:25

bus en watertrens zijn naar mijn menig haast hetzelfde.

kneveltrens is geloof ik alleen voor een rustigere ligging in de mond.

d-trens zorgt geloof ik ook alleen voor rustige ligging,en je kan het niet door de mond trekken..ofja mischien als je heel hard trekt

een stang,geeft meer inwerking,en is gewoon scherper dan een gewoone trens,preciese werking weet ik er ook niet van.

pessoabit,heeft een flinke werking en hevelwerking of hoe dat ook alweer heet?die kan wel met dubbelen teugels gereden worden.

maar zoals ik hiervoor al schreef:
op wat voor een manier werkt de bustrens niet?
en wat doet die dan?
ik denk dat je beetje meer info moet geven voordat we je verder kunnen helpen.

Gizzmo

Berichten: 754
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:56

Biancaaaaa schreef:
Ik rijd mijn pony nu op een gewoon bustrensje, ik zou nou wel eens wat anders willen proberen maar heeft er iemand nog tips???graag jullie meningen over verschillende bitten, zoals watertrens, kneveltrens, stangetje, pesoa-bitje, D-trens enz. .....laat maar horen


maar wat gaat er dan niet goed, het hoeft niet aan het bit te liggen dat het niet goed gaat, het kan ook altijd nog bij jezelf liggen, mensen denken altijd maar dat het aan een bit ligt, en beginnen dan maar allemaal verschillende bitjes in te hangen. Eerlijk gezecht, vind ik dat nix.
Maar als je eens een ander bitje wilt proberen kun je ook een dubbelgebroken bitje nemen.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:00

Mijn vraag is hetzelfde? Wat werkt er precies niet goed volges jou met het bustrensje?

Misschien dat je is een dubbelgebroken appelbitje of een dubbelgebroken watertrensje kunt proberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:03

Voorwaarts of sloom zijn heeft helemaal niks met een bit te maken?
Dus ik snap het niet helemaal

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 23:36

sluit me helemaal aan bij runningkawa.

Visitor2
Berichten: 686
Geregistreerd: 08-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 08:37

Nou ik bedoel ik had laatst een stangetje erin en dan heb ik veel meer controle over hem........

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 08:40

stangetje = ongebroken trens Frusty Frusty Frusty ! En hoezo heb je dan meer controle?

Visitor2
Berichten: 686
Geregistreerd: 08-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 08:42

rent hij niej zo hard

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 08:43

dan wordt het tijd om te gaan werken aan tempocontrole, en niet het probleem te ontwijken door een ander bit.

Visitor2
Berichten: 686
Geregistreerd: 08-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 08:44

k heb zo al zat aan me hoofd met hem, en dan ook nog tempocontrole, ik los dat voorlopig zo op tot al dat andere beetje in orde is, dan ga ik wel us aan die tempocontrole werken

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 08:46

ik rij ook buiten met stang omdat bol er nog wel eens tussen uit wil knijpen en haar niet hou op een gewoon bit .veiligheid voor alles in de bak een gewoon dubbel gebroken bit.

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 08:58

Gaat het over die bruine pony waar je mee springt in je profiel? Als het die is: Hij schuimt wel op zijn bit, dus hij lijkt het wel te accepteren, anders zou hij er denk ik niet op kauwen. Probeer vooral met je zit de tempo controle te regelen, in plaats van met je handen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 09:20

Biancaaaaa schreef:
k heb zo al zat aan me hoofd met hem, en dan ook nog tempocontrole, ik los dat voorlopig zo op tot al dat andere beetje in orde is, dan ga ik wel us aan die tempocontrole werken


tja, ik weet niet wat er verder mee is, maar tempocontrole is toch wel een aardige voorwaarde om te kunnen rijden. Vertel eens wat meer over je paard en de problemen die je tegenkomt, wellicht hebben we wat tips voor je.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 09:21

reed je trouwens mee in de sgw week dit jaar? Jammer dat we elkaar dan zijn misgelopen Verdrietig

Visitor2
Berichten: 686
Geregistreerd: 08-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 09:50

mdmoiselle schreef:
Gaat het over die bruine pony waar je mee springt in je profiel? Als het die is: Hij schuimt wel op zijn bit, dus hij lijkt het wel te accepteren, anders zou hij er denk ik niet op kauwen. Probeer vooral met je zit de tempo controle te regelen, in plaats van met je handen.


Hij schuimt al voordat ik erop zit, voordat ik de stal uitben.....

Visitor2
Berichten: 686
Geregistreerd: 08-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 10:01

Lielle"]
[quote="Biancaaaaa schreef:
k heb zo al zat aan me hoofd met hem, en dan ook nog tempocontrole, ik los dat voorlopig zo op tot al dat andere beetje in orde is, dan ga ik wel us aan die tempocontrole werken


tja, ik weet niet wat er verder mee is, maar tempocontrole is toch wel een aardige voorwaarde om te kunnen rijden. Vertel eens wat meer over je paard en de problemen die je tegenkomt, wellicht hebben we wat tips voor je.
[/quote]

Ik vroeg ook alleen maar meningen over andere bitten, duz als iemand anders zo'n bit gebruikt wil ik daar gewoon even over horen wat hij/zij daar van vond

Visitor2
Berichten: 686
Geregistreerd: 08-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 10:02

Lielle schreef:
reed je trouwens mee in de sgw week dit jaar? Jammer dat we elkaar dan zijn misgelopen Verdrietig


neej all-round pony's

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 10:47

week 10? Want toen was ook sgw paarden Haha!

en ik kan wel gaan vertellen hoe mijn paarden lopen op hun bitten (een ongebroken watertrens en een dubbelgebroken watertrens), maar daar heb je niets aan als je niet weet waarom ik dat bit voor dat specifieke paard kies. Ikheb net een heel goed boek gekocht over bitten "het paard, het bit en de ruiter", en als je me nu iets meer vertelt, wil ik best eea voor je opzoeken.

Visitor2
Berichten: 686
Geregistreerd: 08-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 10:50

week 10 jah,

ik ga zo naar school duz nu ff geen tijd om meer te vertellen.

Mijn pony loopt lkkrder op een stangetje dat kan ik wel vertellen, de rest vertel ik later wel, k moet nu gaan

doeg