Onrustig

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Onrustig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 11:40

Zijn er meer paarden onrustig op de stal de laatste paar dagen of is dit alleen bij ons zo?
Ik heb het idee dat ze nu ook gaan voelen dat de herfst op komst is en ze de storm in hun hoofd hebben.
Ze staan maar te stampen, met hun hoofd te slaan en rondjes te draaien
en alles is weer eng als je aan het rijden bent. Boos!
Merken meer mensen dit op?

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:48

Tja paarden zijn net kinderen he!!! als die druk zijn zeggen ze toch ook altijd "er is zeker storm op komst?"

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:52

is bij ons ook, Marca is ook erg onrustig, gaat wel weer over

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:59

Nee mijn paard is niet onrustig maar wel sinds 1 week heel erg drammerig en dwars Boos! Gisteren heerlijk gereden ondanks de harde regen, storm en onweer.. hij reageerd daar helemaal niet op gelukkig Schijnheilig

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 15:35

hij is wel wat onrustig ja. ziet overal spoken en stond vanochtend voor de verandering tegen de hoefsmid te blazen.

op het werk heb ik een paar ADHD kids lopen en die zijn ook drukker..... zal wel weer wat regen en wind aankomen.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 15:38

AnneOmie schreef:
Nee mijn paard is niet onrustig maar wel sinds 1 week heel erg drammerig en dwars Boos! Gisteren heerlijk gereden ondanks de harde regen, storm en onweer.. hij reageerd daar helemaal niet op gelukkig Schijnheilig


die van mij ook de laaste week heel irritant ken hem wel wat doen.

gisteren heb ik ook niet lekker gereden maar hij reageerde ook helemaal nergens op ik heb ook wel een super paard hoor!!!

vanavond gaat tie weer lekker springen dat vind tie heerlijk dus dan
zal die wel weer wat rustiger worden.

of hij is gewoon aan het puberen!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 15:42

Jaja, het is herfst vandaag Haha! Dat merk je gewoon in de paarden en op school idd ook. Als het een paar weken regent is het wel over, zijn ze eraan gewend Knipoog

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 16:06

MIjn pony heeft maandag morgen werkelijk het bloed onder mijn nagels vandaan gehaald. Oftewel de tijd van de jolige knollen gaat weer beginnen. Haha!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 16:48

Bij worden ze wel weer wat drammiger en wat kijkeriger maar ik weet niet of dat nou echt van het weer komt... Want ze hebben er allebei wel vaker last van..

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 17:08

Die van mij zijn helemaal in hun element en ontzettend relaxed Verward Maar ik heb ook wel een stel maffe beesten Knipoog
Hoe warmer het is hoe heter.

Gister woei het hier behoorlijk en alletwee de beesten waren braaf met rijden, ondanks rennende ezels en paarden bij de buren en bij het tweede paard werd het zelfs al donker Verward
En met warm weer zijn ze bijna niet te hanteren...Bloos

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:17

Flanna was gisteren ook enorm voorwaarts. Ze werd steeds heter.
Misschien dat het aan het weer ligt. Verward
Ik weet het niet maar vandaag mag ze wel iets rustiger zijn..... Cool

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:53

Ja bokken Haha! , en heeeeel erg bang zijn van trekkers die 200 meter verderop bezig zijn. Lekker hoor, ik kan wel genieten van een paar mooie sprongen en een paard dat met de staart erop een showtje weggeeft

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 20:46

astridh schreef:
Lekker hoor, ik kan wel genieten van een paar mooie sprongen en een paard dat met de staart erop een showtje weggeeft


Als je erop zit of als je ernaar kijkt?
Om te kijken vind ik het ook schitterend, maar met rijden kan ik het toch niet echt altijd op prijs stellen hoor.

Ik heb zelf met Jesper nergens last van. Hij heeft een allergische reactie op iets wat hij gegeten heeft en is voor zijn doen erg braaf. Ik rij hem natuurlijk niet nu. Zijn mond is opgezet door de reactie en hij vind zichzelf erg zielig (maar stopt evengoed alles wat los en vast zit nog in zijn mond. Verward )

Maar de rest van de paarden is op stal ook niet drukker dan normaal hoor. met rijden weet ik niet, want ik ben er meestal op heel andere tijden als de rest.

Belker

Berichten: 15304
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:11

Enrico stond snuivend op stal en Joris reageerde ook weer extreem op alle dingen. De 2 vossen hadden nergens last van.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 23:11

Op de manege waar ik werk hebben we drama in de pony lessen er vliegt er elk uur wel eentje af zelfs de brave pony's bokken vrolijk mee!!! Wel banketstaaf voor die kindjes!!

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 00:00

ik had dat vandaag met mijn verzorgpaard, dacht lekker zonder zadel even buiten te gaan rijden, nou, no way dus, een vallend takje was verschikkelijk eng, eenplas water ook, zelfs een blik op het veldje verderop was erg, of in ieder geval erg aantrekkelijk om in volle gallop eroverheen te denderen Verward ben dusmaar afgestapt (had geen zin in ongelukken en geen zin om een zadel op te doen en had toch weinig tijd) dus ja, het rustigste en makste paard van stal heeft de herfst in dr kop Verward

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 09:59

m'n paarden hebben ook geen last van het weer. Wel van de verbouwing op stal Scheve mond Kalisto was helemaal van de wijs

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 10:09

Ik heb er gister op stal niet zoveel van gemerkt.
Heb haar zondag voor het laatst gereden (gister was het alweer te donker) en toen was ze wel vreselijk dwars en rennerig, maar of dat door het weer komt Verward