Welke cap? Advies!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Welke cap? Advies!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 20:23

Hoi,

Ik wil een nieuwe cap, welke zouden jullie pakken?
Ik wil een veiligheidscap, zo een met luchtgaten, en dan twijfelde ik tussen:

een horka, zo'n 1 met een zogenaamd 3-punts punt, die nooit zou kunnen breken.

een casco ecco, met een draaiding achterin je cap, waarmee je kunt verstelling.

een casco youngster, ook met een draaiknop.

De laatse 2 verschillen iets van 20 euro en er zou weinig verschil zijn.
Wat voor een cap heb jij? En welke beveel jij aan?

Juut

A Great Pleasure in Life is doing what People say You cannot


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:39

Ik heb een Casco Arcus, deze zit erg lekker, is erg licht en heeft heel veel luchtsleuven zodat je geen zweterig hoofd krijgt.
Van de week heb ik de Casco Duell van Billy op gehad en ook dat vind ik een fijne cap, vooral de touwtjes aan de zijkant waarmee je hem vasttrekt zijn erg handig.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:50

IK heb de Casco duell besteld, makkelijk op maat te maken, kan Roel hem ook op, en hij ziet er niet zo paddestoel achtig uit. Verder is hij licht gewicht Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:52

Ik denk dat je het beste de verschillende modellen even goed kunt passen. Ieder hoofd is namelijk weer anders. Bij mij zit tot nu toe geen enkele casco-helm prettig. De Swing daarentegen zit weer wel goed, maar heeft helaas geen luchtsleuven. Ik denk dat het echt van persoon tot persoon heel erg verschilt wat prettig zit.

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 21:06

Ik heb een veiligheidscap zonder zo'n draaiding. Ik heb gehoord dat als je valt, dat ding in je nek duwt. Dat lijkt me niet echt lekker voelen. Ik zou voor de eerste gaan!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:03

Annetjuh schreef:
Ik heb een veiligheidscap zonder zo'n draaiding. Ik heb gehoord dat als je valt, dat ding in je nek duwt. Dat lijkt me niet echt lekker voelen. Ik zou voor de eerste gaan!


ik heb dus de Duell met draaiding. Alleen die gaat niet in m'n nek prikken, want ik ge gewoon niet vallen.Haha!
Ik heb die cap alleen voor de sier

Goedgekeurd onderschrift :)

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:10

Nog geen paar weken geleden heb ik van mijn vader een nieuwe cap gekregen! Het is een Harry´s Horse geworden en ik moet zeggen, het was even wennen nadat ik al 3 jaar met mijn cascohelm op reed maar ik wil geen andere meer! (naja met uitzondering van een Pikeur GPA, maar die is niet voor mijn portomonee Knipoog )

Het is een hele fijne cap waarin je niet zo´n geweldig zweethoofd krijgt als ik deed met mijn Casco, hij zit stevig, is mooi afgewerkt, is niet zwaar en heeft ook nog eens een fraai uiterlijk wat ik van de casco´s niet echt kan zeggen Vind het net een veredelde fietshelm en vond het zelf altijd erg genant als ik op wedstrijd deze cap op mijn hoofd moest zetten Bloos!

Met de nieuwe HH-cap vind ik dat je goed voor de dag komt en uiteraard is hij ook nog eens netjes geprijsd

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:16

Ik heb een paar maanden geleden een Horka Airstream gekocht.
Inmiddels heeft ie bewezen dat hij "valproof" is, ik ben nl. met m'n hoofd op de grond geknald en hij heeft de test goed doorstaan.
Wat mij betreft dus een aanrader !
Ik zou wel even gaan passen welk model / merk jou het fijnste past, je persoonlijke voorkeur qua pasvorm is natuurlijk ook erg belangrijk

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 15:46

Oscar schreef:
Ik heb een paar maanden geleden een Horka Airstream gekocht.
Inmiddels heeft ie bewezen dat hij "valproof" is, ik ben nl. met m'n hoofd op de grond geknald en hij heeft de test goed doorstaan.
Wat mij betreft dus een aanrader !
Ik zou wel even gaan passen welk model / merk jou het fijnste past, je persoonlijke voorkeur qua pasvorm is natuurlijk ook erg belangrijk


jup die heb ik ook Haha!
ik vind het een heerlijke cap Lachen
dat drie punten systeem wat die heeft was geloof ik ook voor dat de cap niet van je hoofd kon schuiven,sommige cappen schuiven namelijk bij een val,of weigering voor hindernis ofzoiets welleens naar voren of achteren,en dat zouden deze niet doen?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 16:33

Ik heb een Casco Youngster.

Maar ik ben hard aan het sparen voor de Casco Arcus of Casco Duell, dat zijn 2 caps die ik geweldig vind.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 16:43

SWING!!!

geen casco... FLUT DINGEN!
zoo snel lelijk en KAPOT!!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:08

Casco Youngster, zit heerlijk, nooit problemen mee gehad en als je niet valt (en dat ding ook niet laat vallen) gaan ze ook niet kapot Tong uitsteken

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:41

Jacksel schreef:
Casco Youngster, zit heerlijk, nooit problemen mee gehad en als je niet valt (en dat ding ook niet laat vallen) gaan ze ook niet kapot Tong uitsteken


Kijk, da's nou een goede reden om zo'n ding aan te schaffen Haha!

Beautifull_Mickey, ik heb inmiddels ondervonden dat het driepunts systeem naar behoren werkt.
M'n hele hebben en houwen lag in de kreukels, maar de Horka zat nog keurig op m'n kop Knipoog Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: S_Figo en 72 bezoekers