Thiedeman bit, ja of nee???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Irja
Berichten: 8
Geregistreerd: 08-07-03

Thiedeman bit, ja of nee???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-03 19:57

Wie heeft ervaring met een thiedeman bit


Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 09:18

Ik heb nog nooit gehoord van een Thiedeman bit. Wel van een Thiedeman teugel. Bedoel je die soms?

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 12:43

thiedeman bit..............ik ken ook een Thiedeman straat hihihi of bedoelde je dat ook niet...grapje hoor maar ik ken ook geen thiedeman bit wel teugel bedoel je die soms?

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:52

Een thiedeman bit ken ik wel, ik heb mijn fjord er een tijdje mee gereden, het is een soortement stang met een hobbel in het midden en een kinketting. Ik heb er nare ervaringen mee, en je moet wel zacht in de hand zijn. Bij mij heeft het niet geholpen athans, mijn pony gooide zijn tong over het bit.... Dus ik weet niet waarvoor jij met een thiedeman wil gaan rijden?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 14:35

ik ken het bit ook Lachen
ik vind dat je het een beetje kunt vergelijken met een pelham.
maar idd hoezo wil je ermee gaan rijden?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 15:18


Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

BloemBloem

Berichten: 16556
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 15:44

niet doen geen aanrader....dubbel gebroken bitjes zijn ook heel erg fijn....
ik had er een...het tussenstukje smaakte naar appel....hij ging er bijna van bellen blazen heel geinig dat is wel een aanrader

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 15:46

Volgens mij is het verstandiger eerst een les te nemen ipv naar een ander bit grijpen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 16:02

Cowgirl schreef:
Volgens mij is het verstandiger eerst een les te nemen ipv naar een ander bit grijpen.


ja precies!
Maar waarom wil je er mee gaan rijden, wat is het probleem, heb je een instructeur??? Misschien een beetje meer uitleg dan kunnen we je wellicht wat meer advies geven.

puntje puntje puntje

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 16:15

Het is inderdaad makkelijker is waarom je deze vraag stelt.
Ben je gewoon nieuwschierig? Of wil je hem gaan gebruiken?
Dan kunnen wij je waarschijnlijk meer informatie geven.

Een Thiedeman bit vind ik niet vriendelijk voor het paard en ik zou het je ook zeker niet aan raden!
Mocht je er een gaan gebruiken bij het rijden, neem eerst goed les voor dat je hem gaat gebruiken.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)


Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 17:00

Van mij ook de vraag waarom je ermee wilt gaan rijden.

Ik heb zelf ervaring met dit bit. Ik heb het gebruikt voor een paard wat meestal braaf was buiten, maar een trensje onder bepaalde omstandigheden niet meer serieus nam. In de bak heb ik dat paard echter wel altijd op een simpel dubbelgebroken trensje gereden.

Het is van de bitten met hefboomwerking wel de meest vriendelijke, omdat de hefboomwerking gering is. Maar ook van een gewoon trensje kun je een martelwerktuig maken.
Door je handen hoger of lager te houden schuiven de teugels op en neer in de D-ringen en kun je het bit in laten werken als een gewone trens, of dus als een bit met lichte hefboom.
Vaak zie je echter mensen 2 teugels gebruiken bij een Thiedemanbit, dit heeft weinig nut, het verschil tussen de inwerking van de onderste en bovenste teugel is dan te gering.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 08:02

Supertje schreef:
Van mij ook de vraag waarom je ermee wilt gaan rijden.

Ik heb zelf ervaring met dit bit. Ik heb het gebruikt voor een paard wat meestal braaf was buiten, maar een trensje onder bepaalde omstandigheden niet meer serieus nam. In de bak heb ik dat paard echter wel altijd op een simpel dubbelgebroken trensje gereden.

Het is van de bitten met hefboomwerking wel de meest vriendelijke, omdat de hefboomwerking gering is. Maar ook van een gewoon trensje kun je een martelwerktuig maken.
Door je handen hoger of lager te houden schuiven de teugels op en neer in de D-ringen en kun je het bit in laten werken als een gewone trens, of dus als een bit met lichte hefboom.
Vaak zie je echter mensen 2 teugels gebruiken bij een Thiedemanbit, dit heeft weinig nut, het verschil tussen de inwerking van de onderste en bovenste teugel is dan te gering.


Ik heb twee thiedeman bitten. De gebroken thiedeman rijd ik met 1 teugel en de thiedeman boog met twee teugels en de inwerking van de tweede teugel is enorm. Waarschijnlijk bedoel je dat je met een gebroken thiedeman niet met twee teugels hoeft te rijden voor de inwerking dat klopt maar de gene met de boog heeft wel degelijk inwerking met dubbele teugel.

deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 08:05

Ik ken het bit wel. Ik rij mijn paard er in het bos mee omdat hij door een gebroken bit heen rijdt. Op straat en in de bak gebruik ik een dubbelgebroken watertrens. Je moet inderdaad weten waar je mee bezig bent. Als Red Bull rustig is rij ik dus ook gewoon met een boogje in de teugel. Het is alleen dat ik wat extra zekerheid heb als hij er vandoor spurt.

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 10 bezoekers