Pouzz heeft blaasgruis

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 19:07

Ben net met mijn Poezebeest naar de dierenarts geweest. Ze kreeg gisterenavond ineens moeite met plassen, ze liep maar te mauwen en in haar bak te graven. Ik dacht dat ze wilde dat ik 'm schoonmaakte, maar dat hielp ook niet. Toen zag ik dat ze steeds maar een druppeltje liet vallen. Op een gegeven moment gaf ze het op en ging ze liggen slapen. Vanmorgen leek het beter te gaan, ze wilde ook normaal eten, maar toen ik om 5 uur uit m'n werk kwam, zag ik dat het nog steeds mis was. Weer steeds graven in die bak, weer steeds druppeltjes laten vallen. En normaal hoef ik pas 's avonds laat haar drinkbakje bij te vullen, maar nu was het al helemaal leeg.

Afijn, ik vermoedde blaasontsteking en heb dus de dierenarts gebeld. Zij vroeg me om een druppeltje op te vangen in een bakje (wat wonder boven wonder ook nog lukte) en vanavond met het beestje naar het spreekuur te komen. Gelukkig was het kat-in-het-bakkie-verhaal deze keer geen probleem: ik had Pouzz de hele week al eten gegeven in het mandje dus ze liep er deze keer zo in (joepie!). Op de praktijk was ze ook erg rustig, alleen een beetje bang, maar ze heeft geen enkele keer geblazen of gekrabt, en ook daar liep ze zo weer het mandje in.

De dierenarts heeft het ieniemieniedruppeltje urine bekeken en ze liet mij ook even door de microscoop kijken. En ja hoor: twee kristalletjes, duidelijk te zien... Blaasgruis dus. Het komt vaker voor bij katers dan bij poezen, maar mijn poezebeest heeft het dus ook.

Pouzz heeft daar twee spuitjes gehad, eentje met antibiotica en eentje met blaasverslapper, zodat ze vanavond zou moeten kunnen plassen. Ook heb ik een stapel medicijnen mee en wat blikjes dieetvoer, om uit te proberen welke ze het lekkerst vindt. Ik hoop dat ze die pilletjes met haar eten wil opeten, anders heb ik weer een probleem (en Pouzz ook). Nou ja, ik hoop in ieder geval dat ze snel weer normaal kan plassen. Mijn ouders hebben ook een kater gehad met blaasgruis, maar op speciaal voer functioneerde hij prima.

In de keuken hoor ik nu weer geschraap in de bak, hoop dat er nu meer uit komt dan een klein druppeltje!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 19:18

hmm, ja, blaasgruis kan natuurlijk ook. Zat er al aan te denken vanavond toen je het erover had. Gelukkig maar dat ze normaal haar mandje inging anders werd dat weer zo'n drama! Hmm, nu nog maar normaal die pilletjes naar binnen zien te werken. Je weet het, of fijn malen in het voer of een handoek gebruiken met twee personen Knipoog Heel veel succes en geef Pouzz maar even een beterschapknuffel!!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 19:27

Arme Pouzz!!! Maar ja, ik wou maar dat mijn kat blaasgruis had gehad ipv de blaasverlamming die het uiteindelijk bleek te zijn... Huilen Enne...als je lieve poezebeets de pilletjes niet mocht nemen...het is echt heel makkelijk om een kat zelf te prikken, zelfs ik kreeg het voor elkaar bij mijn kat!!! Maar ik zal duimen dat ze de pilletjes neemt hoor *duim* *duim* *duim* Heel veel beterschap voor Pouzz!!! En een dikke knuffel (ook voor Pouzz Knipoog )


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 20:58

he jakkes...ik krijg direct zin om mijn poezebeesten eens goed na te laten kijken...
sterkte ermee, lijkt me erg pijnlijk voor arme Pouzz.
ik douw altijd pilletje in rondje gehakt...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 21:12

Succes met de pilletjes hoor kaar! You can do it!!! Knuffeltje voor Pouzz!!! Haha! Blaasgruis gaatw el weer over, gewoon goed in de gaten blijven houden!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 22:21

Aaaaah, arme Pouzzz. Gelukkig ging het dierenarts bezoek goed, scheelt weer een hoop gedoe.
Mijn vorige kat was multipatient en pilletjes geven ging zo:
1- men neme kattensnoepje (cat-sanal, de beste), drupje water op het snoepje, dan wordt het plakkerig, pilletje erop plakken en omgedraaid op je hand leggen. Mijn gulzige Frutsel deed hapsnoepweg en had niet eens door dat er een pilletje bij zat. Toen kwamen de nuchter pillen:
2- Pouzzz in houdgreep, bekje open, pilletje erin, lepel water er achteraan, bekje weer dicht. Bij deze optie moet je wel tegen boze blikken kunnen, enzo.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 22:57

Ahhh! Pouzz is snielig Huilen

Hopen dat 't snel weer beter word. Geef haar maar een lekkere knuffel van me Lovers

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 23:05

Dan heb je hetzelfde probleem als wat ik heb met Lukkie. Die moet nu om de drie maanden voor controle, heeft speciaal voer maar verder gaat het nu super met hem

Je hebt een zogenaamde plaskater. Niet zo fijn maar ja. Je doet er niets aan.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 06:29

Mmm... Heike: Pouzz is poes... Maar doet er niet toe, dan heb ik een plaspoes.

Ik weet nu weer wat het is om een ziek dier te hebben (of voor de moeders onder ons: een ziek kind). Laatste keer was jaren geleden, toen Manjo koliek had. Anyway, ik werd vannacht om een uur of 3 voor het eerst wakker van geschraap in de bak en daarna nog 3 keer. Ben er net om kwart voor 7 maar uit gegaan om haar medicijnen en voer te geven. De antibiotica eet ze zo op als snoepjes (die hebben ze ook zo gemaakt dat er een lekker smaakje aan zit) en de blaasverslappers heb ik door het blikvoer gedaan (ze krijgt nu 2 x per dag een half blikje dieetvoer). Ben er met m'n neus bovenop gaan zitten en zowaar: ze at het pilletje met het voer op, thank god (or whoever). Lov: niet alleen boze blikken hoor, die van mij heeft ook enorm scherpe nagels en tanden, dus elk pilletje dat ze zo doorslikt is meegenomen...

Anyway, ik heb nu zelf letterlijk buikpijn van het hele verhaal. Voel me zo machteloos als ik haar zo hoor schrapen en mauwen, kan niets voor haar doen, alleen maar zorgen dat ze goed voer en water krijgt en haar twee keer per dag haar medicijnen geven. Maar ik vind het in elk geval fijn te horen dat mijn beest niet de enige plaspoes op Bokt is (van Lukkie wist ik het), kunnen we handige tips uitwisselen. Bedankt voor jullie medeleven so far. En Riƫtte, jij ook bedankt voor de enorme PB met tips die je me stuurde!

Ik ga nu maar eens douchen en richting werk. In de keuken hoor ik alweer geschraap, zucht...

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">Tijd krijg je van niemand. Tijd moet je nemen.</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-02 07:32 ]</font>

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 10:01

Ja het is vreselijk als je dier iets mankeert. Dan zou je het liefste zelf die pijn willen overnemen ofzo. Maar dit moet toch weer goedkomen of blijft ze er last van houden? Sterkte ermee!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 10:27

hmm, tja nu is het even afwachten hoe ze reageert op de medicijnen. Ik hoop maar dat je snel resultaat mag zien. Nogmaals sterkte ermee en geef haar nog maar weer een knuffel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie