paard of nog een pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

paard of nog een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 11:02

hey wat zouden jullie doen als je mij was? het gaat zo: mijn broertje moet van de winter ofzo een nieuwe pony, nu zit mijn vader te denken om mijn broertje op mijn pony te laten rijden en ik een nieuwe ony of een paard. wat denken jullie?


x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 11:03

ony =pony

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:07

Als dat zo mooi door kan stromen dan lijkt me dat geen verkeerde oplossing.
Ik heb geen idee hoe oud je bent, maar ik zou toch kiezen voor een paard als je ergens rond de 16 bent.( of gewoon groot)
Het fijne is dat de pony kan blijven omdat jou broertje die overneemt. Af scheid hoeft dus niet en er komt ook meteen een nieuwe uitdaging bij. Mag ik jou vader niet even lenen,mazzelaar.

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 11:12

ja zat ik ook al aan te denken omdat ik er dan al naar 2 jaar weer af moet, maar ik moest er nog maar eens over naar denken wat ik wil, maar misschien dat ik ook nog wel gewoon op mijn pony blijf rijden. ow da's optie 3.

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 11:13

owja ik wordt in maart 16

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:14

Altijd een paard kiezen.

Daar zit toch de toekomst en je hebt er de leeftijd voor om er bij te beginnen. Ik stapte met mijn 12 1/2 al over Haha!

loez

Berichten: 11060
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 14:08

ik vind het zelfde als wat holly zei
je hoeft er geen afscheid van te nemen!!!!!
succes meis

[o]


x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 15:11

ow daar ben ik zeker blij om dan ze 4 jaar langer! maar het kan ook gewoon zijn dat ik er gewoon op blijf rijden

Avanti

Berichten: 13902
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 16:08

Hangt van je ambitie's af. Wil je dresseur rijden en je ben bijna 18 kan je beter een paard kopen, anders moet je met je pony tussen de paarden starten en niet alleen bij dresseur.
Zoek je een leuk pittig ding voor de cross ofzo kan je beter een pittige welsh of arabier ed. kopen.

Nu hangt het ook vanaf wat je leuker vind paard of pony.

Sting

Berichten: 12850
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 16:25

Ik zou een klein paardje nemen!!
Dan kan je toch wat blijven rijden zoals je op je pony deed. Maar je hoeft niet meer over te stappen!

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:00

ik zou een paard nemen. ik weet niet hoe groot je bent. maar je zal toch eens (als je wedstrijden rijd) over moeten naar de paarden. dus dan is dat toch mooi meegenomen.en je leerd er weer heel veel van..

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:03

Ik zou ook een paard nemen. Je raakt je pony immers niet kwijt, je hoeft er inprincipe niks voor in te leveren, je broertje heeft dan alleen de beslissing over de pony.
En verder is het voor je toekomst denk ik veel beter.

sassa
Berichten: 177
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:56

Ik vind niet dat je perse een paard moet nemen, als je meer van ponys houd kan je ook gewoon een Epony nemen, daar kan je waarschijnlijk ook gewoon op blijven rijden.

Je hoeft toch niet altijd over te stappen op een paard als je groter word, met een grote pony kan je volgens mij evenveel bereiken als een paard

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:08

als jij niet perse lichte tour of hoger wil komen , maar gewoon voor de fun en daarbij ook tot het Z zou willen komen
en je bent stapel op je pony , en je bent er niet aso te groot voor zou ik het bij de pony houden
maar ja dat ben ik , ik heb namelijk iets tegen (grote)paarden

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 13:22

denk ook aan keuze 3: gewoon zlef er nog 2,5 jaar op blijven rijden

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 17:28

zlef = zelf, maar dat hadden jullie denk ik al in de gaten

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 20:01

ik denk dat dat wel een goed idee is dan kan jou broertje nog een tijdje op jou pony en jij op dat paard

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

gina_oud
Berichten: 117
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:08

Weten jullie tot wanneer je een E-pony eigenlijk kunt berijden? Qua grootte en gewicht bedoel ik dan, want het is niet voor wedstrijden. Mijn dochter van 13 heeft momenteel een B-pony die verkocht wordt omdat ze er te groot voor is. Haar vader wil ook gaan rijden, dus moet er een (veel) grotere voor terug komen. Ik vind echter de stap naar paard van een B-pony veel te groot, mijn dochter heeft eigenlijk nog nooit groter dan een D-pony gereden. Liefst zou ik dus eigenlijk een E-pony kopen in plaats van een paard, maar is dat voor een volwassen man (ongeveer 1.76m lang) nog te doen, of is hij te zwaar voor een pony? Kennissen zeggen dat we een paard voor hem aan moeten schaffen, maar het is niet voor wedstrijden maar puur recreatief.
Alvast bedankt voor jullie advies. Verward

Groetjes Ingrid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 00:53

gina schreef:
Liefst zou ik dus eigenlijk een E-pony kopen in plaats van een paard, maar is dat voor een volwassen man (ongeveer 1.76m lang) nog te doen, of is hij te zwaar voor een pony?


Ik weet niet hoe zwaar hij is natuurlijk, maar als hij slank is moet het opzich kunnen. Maar wil hij dat ook? Mijn vader vind zichzelf bijvoorbeeld voor schut rijden op een pony, maar die is een stuk langer en dat ziet er ook echt niet uit.

Als je dochter niet bang is voor paarden, zou ik gewoon voor een paard gaan. Als ze de hoogte eng vind, doe het dan niet... Het moet natuurlijk wel leuk blijven.

E-ponys heb je trouwens tussen de 1.48 en 1.57m, dus hier zit ook nog wel verschil in. Alleen ik heb ooit ondervonden dat een paard van 1.58/1.59m een stuk goedkoper is dan een E-pony van 1.57m (omdat die van 1.58m niet meer bij de pony's mag meedoen op wedstrijden).

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 02:50

Ik zou voor een paard kiezen, want dan kan je geleidelijk wennen aan de overstap van pony naar paard. Ik neem tenminste aan de je broertje jou er vast wel af en toe op laat rijden.

Kerstmuts

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:16

ik sluit me volledig aan de rest aan: een paard kopen en je pony aan je broertje geven, je mag er vast nog wel mee rijden en hij blijft bij je. Met je paard kan je dan verder trainen.

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nienke98, Petunia27 en 27 bezoekers