‘Nederlandse New Forest Sportdag 2001’

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-01 21:09

Het was vroeg, donker en koud. Ongetwijfeld lagen de meeste van bokt nog te slapen. Het was namelijk……. Half 6 !!!! toen we met Pluk op stap gingen richting het Federatiecentrum in Ermelo. Pluk had er niet zo’n zijn in volgens mij, hij keek in ieder geval erg boos toen hij z’n halster om moest (goh gek hè om kwart over 5, Pluk heeft duidelijk last van een ochtendhumeur, ik denk dat Pluk meer geschikt is voor avondwedstrijden). Maar OK hij was wel van plan om mee te gaan hoor!
Om half 8 kwamen we in Ermelo op het federatiecentrum aan. Ook daar veel mensen met een ochtendhumeur zeg!!! Meteen zijn we maar naar het secretariaat gegaan om ons te melden, te betalen en een startnummer halen. Ik had nummer 58.
Toen meteen maar opzadelen en m’n tenue aangedaan. Het opzadelen+aankleden viel nog niet mee want ik had namelijk de dag ervoor m’n pink gekneusd (Pluk sprong een beetje raar over een hindernis met autobanden heen wat overig ook heel eng was, en toen klapte m’n pink dubbel tegen het zadel aan). Om kwart voor negen moest ik al dressuren. Wel erug vroeg vind ik! Het ging wel aardig maar Pluk was wel iets te enthousiast en liep wat te diep.
Toen afzadelen+kalkoenen uitdoen voor het eerste onderdeel van de rubriek sportpony: Exterieur beoordeling. Je moest je pony aan de hand laten zien en stappen en draven op de harde grond. Daarna werd Pluk beoordeeld op dressuuraanleg en springtechniek. De groepen waren ingedeeld op leeftijd van je pony, dus 3 en 4 jarigen. Je moest eerst door de baan draven, toen stappen en later nog galopperen op 2 handen. Dan voor de springtechniek; er stonden 3 hindernissen achter elkaar, eerst een in-uitje en daarachter nog een hindernis.
Pluk was erg braaf en deed niet veel onder voor de andere in mijn groepje.
Toen kwam het springen …. eerst natuurlijk parcourslopen. Het was een lastig parcours, veel onlogische lijntjes en krappe wendingen. Het stond pittig hoog en er zaten 8 oxers in en in totaal waren er 11 sprongen.
Na het parcourslopen ging ik even kijken bij de jonge hengsten die de eerste fase van het verrichtingsonderzoek deden. Ze moesten vrijspringen, maar daar hadden ze niet zo’n zin in. Ze bleven gewoon bij het publiek staan.
Daarna gingen ik Pluk maar eens losrijden voor het springen. Hij deed met losspringen aldoor erg raar. Bokken enzo, en hij kwam haast nooit goed uit op de sprong. Ik had de moed al een beetje opgegeven voor het parcours maar daar liet Pluk zich prima rijden. Hij vond het allemaal doodeng maar ik kreeg hem er wel over. Op hindernis 8 (een oxer) had ik een balkje maar ik was hartstikke tevreden! Na het springen gingen we nog ff crosstrainen. Als er zulke mooie hindernissen op het terrein aanwezig zijn moet je zo’n kans niet voorbij laten gaan! We hebben het slootje gesprongen was nog niet helemaal van harte ging, en we namen de waterbak die heel diep was, daar liep ie wel in een keer in. We hebben nog wat sprongetjes genomen en toen de pony naar de trailer gebracht, afgezadeld, schoongemaakt na het crossen, eten en drinken gegeven, en z’n oma laten zien (de moeder van z’n vader deed mee in de Z dressuur). Eerder deze dag kwam een half broer ook al een praatje maken, En er kwam ook nog iemand vertellen dat z’n volle broer (Mister Bean) nu in Denemarken woont.
Maar goed, we hebben hem dus op de trailer gezet en gingen nog even sportpony (7 jaar en ouder) kijken. Toen kwam de uitslag alweer van de dressuur: 5e prijs met 165 punten in de L2. Als prijs kreeg je een waardebon die je dezelfde dag nog in moest leveren. Van de waardebon heb ik een poloshirt gekocht van het New Forest Stamboek. Ik vond het een erg leuke dag, en het was voor Pluk een erg leerzame dag. Ik raad iedereen met een New Forest pony aan om eens met de nationale sportdag mee te doen!

Groetjes Jolanda Appelman & Plukkie!!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 21:29

Leuk dat het zo goed ging!
En Bean is wel errug ver van huis nu!!!!!! Die zoekt het niet om de hoek.
XXX
Ciska

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 15:52

Nee Bean dacht ik wil wel eens wat meer van de wereld zien! Enne dit verslag komt ook in de geeft acht te staan! Groetjes JO