Paard eet niet!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-01 20:56

Al een week eet mijn pony niet. Het is een arabier van 19 jaar oud. Hij is ook in ene flink mager geworden. Ik heb al van alles geprobeert, met muesli handjes voeren. Bix nat maken , appels in stukjes en noem maar op, maar niks eet ie. Hij is ook sloom en lusteloos en iets hoesterig. Vandaag heeft hij met moeite wat gegeten. Toch heb ik voor de zekerheid de dierenarts maar gebeld en die komt morgen, maar wat kan ik verwachten. Moet ik iets ergs verwachten of kan het iets kleins zijn... ik ben er best wel bang voor, dat ik iets slechts te horen krijg.

Groetjes Ymke

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 21:04

misschien tijd voor de tandarts? Maar ja, dat verklaart het hoesten niet natuurlijk Verward Vaag zeg, ik hoop dat je DA je iets meer kan vertellen als ik, sorry daarvoor. Maar kijk misschien eens in zijn mond Verward

Jaime

Berichten: 22
Geregistreerd: 30-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 21:43

J ehebt er niet bij gezet of je paard koorts heeft, heb je zijn temp. al opgenomen zal ik wel even doen voor de zekerheid, en net zoals Nonnie zegt even in zijn mond kijken misschien heeft je paard een pijnlijke tand of kies

Veeeeel sterkte met je paard


Eigen paard is Goud waard

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 23:30

Heb je hem idd wel getemperatuurd? Al een week niet gegeten zeg je....ik roep de DA na 1x niet eten er al direct bij....en er heerst verkoudheid vanwege omslaande weer steeds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 23:33

idd, ik dacht ook meteen aan een verkoudheid die wat verder "doorslaat". Probeer eens of hij geweekte zemelen wil eten, dat lusten ze meestal nog wel en is ook lekker zacht. Als hij dat goed eet en hij voelt zich weer wat beter kun je er langzaam wat krachtvoer doorheen mengen.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 00:25

Niet eten, sloom en lusteloos duid mestal op koorts! Kan een virus zijn! En als je pech hebt (omdat hij hoesterig is) longontsteking. Temperaturen is een indicatie! Rond de 37 is geloof ik normaal, boven de 38 is koorts... (Vraag voor de temperatuur even na bij mensen die het beter weten)