Moody Mare ; welke resultaat op hormonale stoornis

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Moody Mare ; welke resultaat op hormonale stoornis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 11:17

Naar aanleiding van m'n andere toppic over m'n ponymerrie'tje die blijkt een hormonale stoornis te hebben even een nieuwe vraag.

Iemand bracht me onder de aandacht dat "MOODY MARE" een mogelijkheid was om te proberen. Nu vraag ik me af of er nog bokkers dit product gebruiken en welke de resultaten zijn ervan? Misschien ook hoe frequent het gebruik nodig is (zodat ik de kostprijs kan berekenen).

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:24

Ik ken het product niet maar gebruik zelf een product genaamd "hormonise" (Via de kruidenstal of jordens hyppo te koop) en dat is voor merries maar ook hengsten die echt last van hun hormonen hebben. Dit zorgt dat je paard veel minder last heeft van zijn hormonen, zeker als die hem regelmatig in de weg zitten. Ik geef de mijne nu een onderhoudsdosis van 25 ml per dag (hengst van 1.65) en daar doet hij het heel goed op. Misschien is dat iets voor je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:26

Moody Mare
Een zeer succesvol product voor merries die door de hengstigheid prikkelbaar, rusteloos en/of snel geïrriteerd zijn. Heeft absoluut geen effect op de vruchtbaarheid en kan het hele seizoen of hele jaar gegeven worden. De samenstelling van Moody Mare is enigzins gewijzigd; in plaats van Valeriaan bevat Moody Mare nu IJzerhard en is daardoor ook geschikt voor wedstrijdpaarden.

U kunt van dit product een proefmonster bestellen.
Informatie Kruidenmengsels, Lastige merrie
Bevat o.a. Alfalfa, Basilicum, Guldenroede, IJzerhard, Kamille, Paardenbloem, Rozemarijn
Soort Kruid(en)
Vorm Gedroogd
Merk Wendals Herbs
Gebruik 10 g per 100 kg lichaamsgewicht p/d.
Prijs p/d ca. € 0,74

--------------------------------------------------------------------------------
13020 monster 60 g € 2.50 Bestel
13021 emmer 1000 g € 26.75 Bestel
13022 zak 2500 g € 61.50 Bestel
13023 zak 5000 g € 112.50 Bestel


Dit komt rechtstreeks van de website van de [paardendrogist]. Ik hoop dat je er iets aan hebt.


DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:27

Kep het even voor je opgezocht:
"HORMONISE is gebaseerd op vloeibare Kuisboom (vitex agnus-castus), welke op NATUURLIJKE wijze kan helpen bij vervelend en onvoorspelbaar gedrag bij merries, veroorzaakt door een slecht evenwicht in de hormoonhuishouding. Ook bij ‘guste’ merries of merries die moeilijk hengstig te krijgen zijn kan een kuur met HORMONISE vóór het dekseizoen een betere en natuurlijke oplossing zijn dan de synthetische middelen die veel worden gebruikt.

Vaak wordt bij (gedrags)problemen door de hormonen alleen aan merries gedacht, maar ook bij ruinen en (klop)hengsten komen deze problemen voor waarbij HORMONISE al voor vele wonderbaarlijke effecten heeft gezorgd. Ook voor honden die door hun onevenwichtige hormoonhuishouding agressief of ongewild sexueel gedrag tonen is HORMONISE zeer geschikt.

Kuisboom werd voor het eerst beschreven en gebruikt in 400 VC. De grootste bekendheid genoot deze plant tussen 400 voor en 100 na Christus. Het werd door Plinius (een Griekse schrijver en kruidendokter) beschreven als goed tegen ‘onevenwichtigheden in het vrouwelijk voortplantingsstelsel’en om ‘de geboorte en melkproduktie te vergemakkelijken’. De Grieken en Romeinen gebruikten Kuisboom niet alleen tegen vrouwelijke hormoon- stoornissen, maar ook om ‘onstuimig sexueel verlangen aan banden te leggen’.

HORMONISE bevat geen verboden middelen, wordt geproduceerd volgens een unieke formule en is ideaal voor gebruik tijdens het dekseizoen, maar kan ook probleemloos het gehele jaar door worden gebruikt.
DOSERING:
Paarden & pony’s: tot 40 ml per dag over het voer.
Honden: 1 ml per kg. lichaamsgewicht met een maximum van 20 ml per dag"

Afbeelding

De prijs voor een fles van 1 liter is 36 euro.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 11:39

Erg intressant .... ben erg opgetogen dat er toch een oplossing mogelijk is! Alle verdere informatie is natuurlijk erg welkom! Als ik haar maar kan helpen hé! Knipoog.

Is Hormonise via de handel verkrijgbaar en ook in België of postorder?

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:46

Zie hier zeg.
Moody mare wist ik dat het bestond en dus kon ik je die tip geven, maar nu blijken er meer opties te zijn. Dat is altijd fijn. Ik hoop dat er nog meer producten zijn en mensen met ervaring met die producten. Je komt er wel uit hoor, gewoon effe rond snuffelen.

Ik zal nu voor je gaan kijken voor de mogelijkheid aan verzenden en bestellen, en de kosten daarvan.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 11:53

Da's nu één van die momenten dat bokt goud waard is!!!!!!! Bij deze ... OK dan! Vriendjes zijn?

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:58

Jordans hippo schrijft:
Vele producten in deze catologus zijn ook verkrijgbaar bij geselcteerde ruitersportzaken of fourage-handelaren in nederland en belgie.
Levering per 'de post' en betaling in belgie:
+ verzendkosten.U kunt betalen:
onder rembours/verrekenzending aan de postbode
Creditcard,wij accepteren visacard,eurocard,mastercard & american expres
Vooraf betalen,verzending omgaand

Verzendkosten pakketten buitenland:
0-2 kg. 13 euro
2-5 kg 17 euro
5-10 kg. 21 euro
10-15 kg 27 euro
15-20 kg 32 euro


paardendrogist ook verzending mogelijk maar uitsluitend visacard of eurocard.
Prijzen verzending net ietsiepietsie duurder.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:47

Mijn merrie krijgt ook Moody mare en Bronscure(van VSM Homeopatische druppels) van de paardendrogist.
Ik ben het gaan gebruiken, omdat mijn merrie erg prikkelbaar was als ze hengstig was. En veel gillen er tussendoor, het was geen doen. Omdat ze ook erg onregelmatig hengstig was, gebruik ik daar Bronscure voor. Ik heb het nu voor de 2e keer gekocht, en als het op is, ga ik het een periode niet gebruiken, en kijken hoe het dan verder gaat.

Het helpt mijn pony iig goed, ze is er erg door verandert. Van een prikkelbare pony, naar een aanhankelijke knuffelbare pony. En de prijs vind ik ook wel te doen, ik kan helaas niet vinden wanneer ik er mee begonnen ben, en welke maand dat was. (Ik ben de factuur kwijt.)

Dit is het stukje over Bronscure van de Paardendrogist:

Brons Cure
Werkt activerend en regulerend op de vrouwelijke geslachtsorganen.
Informatie Complexmiddelen, Drachtig worden, Merrie-perikelen, Onregelmatig hengstig
Bevat o.a. Alchemilla vulgaris D1, Alcoholgehalte (35% ), Pulsatilla D2, Sepia gruneris D3
Soort Homeopathisch
Vorm Vloeibaar
Merk VSM
Gebruik Paard of pony 2x p/dag 20 tot 40 druppels, 1/2 uur voor het voeren.
Prijs p/d ca. € 0,53

--------------------------------------------------------------------------------
13001 flesje 100 ml € 19.95 Bestel

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 13:59

Moest wel even lachen nu ... "Alcoholgehalte (35%) ... Je merrie ie gewoon zat dan Clown hihihihi (ben aan het grappen hoor!).

Boeiend welke kruiden er allemaal in voorkomen. Ergens vraag ik me af als een merrie onder natuurlijke omstandigheden ook een "pismerrie" kan zijn ... of zouden ze instinctmatig naar die kruiden grijpen waarmee hun cyclus op rolletjes gaat bollen ...

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 14:46

Onder natuurlijke omstandigheden zou je merrie drachtig zijn/gedekt worden..... Dan heeft ze geen kruiden nodig Haha!

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 15:54

Hahaha het was mij nog niet eens opgevallen van die 35% alcohol Haha!

Ben je er al een beetje uit, wat je gaat proberen?

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 17:27

Jantien schreef:
Onder natuurlijke omstandigheden zou je merrie drachtig zijn/gedekt worden..... Dan heeft ze geen kruiden nodig Haha!


Ik zou het moeten durven op bokt zetten dat ik bewust een twee jarige zou laten dekken ... k'zou zeker wat over m'n dak krijgen ... EN dan nog het feit dat het risico op het voortzetten van het probleem. Ik begrijp wel wat je bedoeld hoor, echt wel! OF het een verantwoorde keuze zou zijn is iets anders!

Wat ik zal doen is nog niet helemaal uitgemaakt. Ik zal ook niet over één nacht ijs gaan over dit probleem. Er is héél wat in het spel als je met hormonen gaat rommelen en ik doe het liever wel overwogen dan onbezonnen! Eerst alle mogelijkheden op de weegschaal gooien, pro's en contra's zoeken en dan kiezen wat er best uit ziet voor haar geval.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Dartel
Berichten: 161
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:08

Weet je waardoor de hormonen zo van slag zijn? Er kan ook iets aan de hand zijn. De Arabier van mijn zus heeft een baarmoederontsteking. We zijn nu al een jaar aan het tobben. Ze is extreem hengstig (de VA zei: "hoerig henstig") en heeft voor en na de henstigheid aanvallen van extreem druk gedrag. Ze is met rijden vaak angstig en kan extreem schrikken. Ze is ook onregelmatig hengstig. Ze heeft waarschijnlijk een "openstaande baarmoedermond", waardoor het iedere keer terug komt. Hier zal ze aan geopereerd moeten worden. Het heeft alleen lang geduurd voor dat we het vreemde gedrag met een baarmoederontsteking combineerde. Het kan uiteindelijk de darmen aantasten en dan kan het dodelijk zijn. Het hoeft niet zo te zijn, maar wees alert en bij twijfel een uitstrijkje of echo laten maken. Wij hebben ook Moody Mare geprobeerd, maar dat hielp niet echt. Maar dat is ook logisch omdat het een lichamelijke oorzaak heeft. Succes verder.
Carlian

Dartel

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 08:36

Bij haar is het zo dat de aanwezigheid van vooral mannen die in contact komen met andere voor haar vreemde paarden haar "af doen gaan" Clown. Ze is on the spot zo hengstig dat ze in het laatste stadium van de hengtigheid zit METEEN, dus het "gil, start opzij, knipperen en plassen" stadium en combinatie met het gemeen wegslaan van de persoon in kwestie die haar zo "maakt" ... een echte oorzaak is er daar niet voor, er zijn gewoon een aantal zulke gevallen. De DA zei van het "enige" wat je kan doen is of eileiders laten verwijderen, of het risico nemen en hopen op een hengstveulen .... en héél misschien zal haar cyclus zich dan regelen in een normaal ritme. Alleen, je kan nooit zeker zijn van het geslacht en wil ik wel een twee-jarige (komende lente) laten dekken Verward ....... en wat als het een merrie'tje is en ze het ook gaat vertonen??? En wat met de verkoopwaarde/mogelijkheid van het veulen (papierloos of half papier)??? ... Als ik meer wil weten nu ben ik verplicht haar te laten opnemen voor verdergezette onderzoeken in Merelbeke wat boven mijn budget gaat eerlijk gezegd. Het loopt erg snel op vooral omdat ze niet echt weten waar te gaan zoeken om te beginnen. Het is een fenomeen in het algemeen die niet zo vaak voorkomt, en als het al zo is worden die merrie's vaak geslacht of verkocht als fokmerrie (en dus zo het risico in stand gehouden). Naar het schijnt zou ze zich anders gedragen in de handen van een volkomen vrouwelijke verzorging en vooral buiten het bereik van een hengst wat bij mij een ENORM probleem is (ze zou hem zelfs niet mogen ruiken) ... ook hoefsmid en DA dan. De "drang" zou er gewoon niet zijn dan om zich te tonen. Wie zal zich echter bereid voelen haar op te nemen????????

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 09:15

ik heb ook zo iets van de paardendrogist (weet ff niet meer hoe het heet) voor merries met hormoonproblemen tijdens hengstig zijn, en ook te lang hengstig zijn. Mijn merrie vondt het namelijk nodig om alles wat in de buurt van dr achterkant kwam totaal in elkaar te trappen. Ook een borstel enz. Dus dat vondt ik zelf ook niet meer zo veilig worden. Ook beet ze en ze was wel 8 dagen hengstig en dan nog elke 4 weken. Om gek van te worden. Ik had heel snel resultaat, en merk er nu zelf bijna niks meer van, ja afentoe gaat dr staart opzij als ik aan het poetsen ben maar verder echt gewelig!

niets is onmogelijk voor hen die willen

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 11:40

Kijk je even voor de naam van het spul? Mijn merrie zal mij NOOIT trappen, m'n dochter ook niet, maar mannen in het algemeen zijn niet zo favoriet bij haar (al zal ze mijn zoon of man niet zomaar trappen, maar je ziet gewoon dat ze bij vrouwen relaxter is).

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

utopia
Berichten: 9
Geregistreerd: 29-08-03
Woonplaats: boornbergum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:10

mijn merie heeft er ook last van ik gebruik aroma terapie wel bewerkelijk maar goede reseltaat
2 drup teer tri
2 drup jeneverbesolie
2 drup marjolein
dit druppel je op een eetlepel honing mix je door elkaar dan wat water er bij en dan over het voer 2x daags.
het is niet duur maar wel bewerkelijk heb je nog vraagen hoor ik het wel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mika11, Nicole288, SentiBot en 14 bezoekers