terreinrit Lisse:drama of geslaagd?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

terreinrit Lisse:drama of geslaagd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 17:15

(let op lang verslag!)

Ik ben vandaag naar de terreinrit in Lisse geweest en heb mijn nieuwe paard maar meegenomen voor de afwisseling. Die andere heeft wel even genoeg cross gelopen voor deze maand Knipoog

Het begon vanmorgen al lekker met de mist en een wegomlegging, maar we waren maar 15 minuten later dan gepland.
Er was nog bijna niemand op het terrein, alleen een parkeerwacht. Erg prettig ook dat ze dit jaar achteraan begonnen met parkeren, fijn als je als eerste bent...iedere keer een eind lopen.

Betalen en koffie ging nog niet en na heel lief kijken mochten we iig nog even plassen. Daarna eerst maar de cross verkend (alle hekken waren nog dicht dus we moesten klimmen Knipoog )
cross zag er wel aardig uit, al vond ik een aantal hindernissen niet helemaal eerlijk gebouwd voor een oefencross Bloos Vooral het steiltje bergaf dat ineens hoger was dan de rest, scheef op de helling stond en met een 'gat' eronder beviel me niet helemaal (zou daar wsl het alternatief pakken)
En sommige hindernissen waren toch wat minder afgewerkt. Jammer, want verder zag het er super uit

Terug op het terrein betaald en daarna gaan opzadelen.
En toen begon het drama....Bloos er moesten stiften in. Iedere keer trok dat beest zijn voeten weg en als ik dan vast hield sloeg hij uit Boos! Wsl heeft hij nu wel een blauwe plek op zijn buikje staan, maar daarna was het wel over Bloos (na drie keer was ik hem echt zat!)
Zadelen ging wel, alleen we zaten nog een keer met zijn allen in de bosjes omdat er een tractor langskwam...

En toen moest ik erop...Bloos Na wat kunst- en vliegwerk en een paar acrobatische toeren zat ik en vloog meteen in draf weg Bloos (ik heb weleens eerder te paard gezeten hoor... Schijnheilig moest kiezen tussen omhoog of naar voren en dan ga ik liever naar voren.
Na een hoop gestuiter en gedribbel over die hele lange weg eindelijk bij de veearts gekomen. Die meneer had een beetje ochtendhumeur en vond mijn vraag of ik aub mocht blijven zitten(eraf leek me echt een kamikazeactie op dat moment, als ze zo doen sta ik er niet graag naast ), dat dat eigenlijk niet kon. Uiteindelijk mocht het toch(nadat hij ook al een paar keer weg moest springen) en toen begon hij nog te mieren dat hij de paarden eigenlijk zonder harnachement had willen zien...Clown jammer maar helaas voor die meneer, dat stond niet in het programma en je kreeg mij toch echt niet meer vrijwillig naar beneden Knipoog

toen maar naar de losrijbak gegaan. Iedereen kent me nu als dat kind met het lichtgroene schabrak en het idiote paard...heb daar een minuut of tien rondgestuiterd en ben toen maar eruit gegaan(na twee sprongetjes om 'op te warmen') voor er ongelukken zouden gebeuren.
Het was echt voor omhoog, achter omhoog, links, rechts, naar voren, naar achteren, om proberen te draaien etc...Ik ben boven gebleven(was alleen een keer mijn beugel kwijt) en kon sturen, maar dat was het wel...Bloos
En ondertussen werden er steeds meer paarden opgefokt door hem, waardoor hij nog gekker werd....

Het pad richting de start stappen ging nog wel redelijk, iig met vier benen op de grond Knipoog
Ik was erg benieuwd wat hij zou gaan doen in de cross Hij had wsl nog nooit dit werk gedaan en het was dus een grote verrassing...Erger dan het losrijden kon het niet meer worden dus het zou wel loslopen Knipoog

Na een minuut of tien mocht ik starten en dat ging wel aardig. Op hindernis 1 had ik wel meteen een stop op een meter of 6 ervoor. Paard wilde links en ik rechts en ik heb gewonnen Extreme duivel
Daarna uit stap over het kruisje gedrukt(je redt je eigen voeten maar beest!) en toen lekker verder gegallopeerd
op hindernis twee kwam hij nog iets terug, maar hij sprong wel. Daarna de bocht om naar de strobalenoxer en de boom berop en dat ging super. Hij snapte het spelletje al en vond het toch stiekem wel leuk.
Een heel eind galloperen naar de steil bergaf die ik toch maar rechtdoor genomen heb, want hij voelde wel goed. Mooie afzet, zonder te twijfelen en iets groot. En plof naar beneden Lovers Was echt een supermooie sprong.

Daarna weer een heel eind galloperen en naar het kruis(horizontaal zeg maar). Hij kwam iets terug(waar moet ik nou afzetten baas Verward ), maar sprong wel heel braaf.
Toen naar het water. Hij schrok er niet van, maar ging er ook maar niet in Heb het een keer of wat geprobeerd dus ben wsl wel gediskwalificeerd en er uiteindelijk omheen gereden. Vanaf de andere kant nog even geprobeerd, maar verder dan een voet erin lukte niet. Hij had nog nooit zo'n grote sloot gezien Knipoog Komt volgende keer wel weer, wsl binnenkort maar eens met een ervaren paard naar het bos
Doorgereden en dat ging super. Hij had er echt lol in. Tussen de hindernissen was hij echt super te rijden. Heel licht en gelukkig niet stuiterig meer Mooi grondtempo ook

Nog een soort van stop op de mandencirkel. Hij besloot op eigen initiatief over het alternatief te gaan, maar het was een hele mooie sprong dus ik heb het maar zo gelaten Knipoog Clown
Daarna de laatste hindernis nog(met allemaal bloemen erop). Die vond hij wel wat raar dus ik moest hem uit stilstand doordrukken maar hij sprong wel braaf Lovers

Na de finish nog even uitgedraafd en meteen naar de veearts. Hij had een hartslag van 88 dus ik moest nog even stappen. Vond het zelf niet zo gek, want voor de cross zat hij al op 72 Bloos
na vier minuten stappen weer aangeboden(met al die langsgalloperende beesten uitstappen was ook waardeloos voor dit paard Knipoog ) en toen zat hij heel netjes op 64

Op weg naar de trailer was hij heel braaf en met afzadelen en afsponsen gelukkig ook(dat heeft hem gered van de slager Tong uitsteken ).
Daarna nog een half uur langs de weg gestapt aan de hand en een hoop bekenden gezien

Nog even een kop koffie gedronken met een paar bekenden en wat mensen van kamp gesproken(lielle je krijgt de groeten van Paul ).
Daarna zijn we weer naar huis gegaan.
Het was nu druk dus we hebben er ruim twee uur overgereden, maar dat mag de pret niet drukken...We zijn tenslotte weer veilig thuisgekomen

Achteraf weet ik nog niet of het nu een drama of een succes was, maar ik heb nu toch wel een aardig gevoel.
Ik weet nu in ieder geval dat ik aanleg heb voor rodeorijden Knipoog Wie had dat achter me gezocht...Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 17:22

Fijn dat je er weer zo'n braaf paard bij hebt Haha!

Ach als ik het zo lees was het echt niet zo slecht. Het kan alleen nog maar beter gaan toch? Knipoog

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 17:26

dat is zo Knipoog
Maar echt blij was ik niet met hem vanmorgen En mijn mederuiters al helemaal niet Bloos

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Suusje1986

Berichten: 1146
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 17:35

De terreinrit zelf klinkt hartstikke goed toch??? Lachen
Dat wat ie daarbuiten allemaal deed, zou ik ook niet zo blij mee zijn. Ik weet niet hoe oud ie is?
Misschien gaat het volgende keer wel beter en moest ie gewoon een beetje wennen. Zou het gewoon nog een keer proberen, misschien leert ie het nog af.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 17:35

dank je wel Paul Haha!

Djie, dat klinkt als een zeer enerverende dag. Wel vreemd dat hij zo ontzettend achterlijk doet op het voorterrein, daar word je ook niet echt vrolijk. Gelukkig heeft hij het in de cross dan toch wel goed gemaakt, maar ik kan me voorstellen dat je een wat gemengd gevoel hebt!

Sanne9489

Berichten: 1022
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 17:38

niet echt slecht tog lief paardje heb je trouwens zo te lezen Lachen

Merlijn
Berichten: 587
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: In zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 17:48

Een hele toestand zo te horen, maar je moet toch een voldaan gevoel hebben dat je hem ( op het water na) rond gekregen hebt. Was hij bij een gewone springwedstrijd ook zo enthousiast Knipoog of heb je dat nog niet gedaan? Hou Pablo maar in gedachten,die is ook redelijk normaal geworden!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 19:41

he merlijn, alweer hier Haha!

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 20:24

Hallo Carina. Ik ben wezen kijken en had van jou een digitale foto gemaakt op de laatste hindernis. Ik stond daar te wachten voor degene die achter jou kwam en ik had gelezen welk nummer je had. Maar wat merk ik nu. Ik ben die foto kwijt. Verward Ik denk dat het misschien door de klap kwam. Ik stond bij de waterhindernis te wachten op iemand voor wie ik foto's zou maken. Komt er een paard die niet het water inwilde. Toen nam hij opeens een noodsprong en sprond schuin tegen dat huisje in het water aan. Ik denk dat het paard ervan schrok, want hij stuift naar links en recht op mij en anderen af die achter een balk stonden te kijken. Hij ging dus over die balk springen en knakte volgens mij er half op. Ik weet het niet precies, want ik rende opzij en kwam te vallen. Ik zag dat paard aankomen en rolde verder. Was wel een klap. Voor mij was de dag dus niet zo geslaagt, want ik had mijn digi in mijn hand en mijn gewone camera om mijn nek. Allebei zitten nu vol zand. Boos! Boos! Ik baal dus want die digi was heel duur en ik kan niet zonder. Maar gelukkig regelet de vereniging het verder voor me dat ik ze kan laten halen. Complimenten voor de vereniging OK dan! Maar om terug te komen op jou foto. Ik denk dat die door de val gewist is. Helaas. Ik moest dit even kwijt als reaktie op jou vraag of de dag geslaagd was.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 20:26

suzanneHK schreef:
Ik weet niet hoe oud ie is?
Misschien gaat het volgende keer wel beter en moest ie gewoon een beetje wennen. Zou het gewoon nog een keer proberen, misschien leert ie het nog af.


hij is zeven en heeft hiervoor al aardig wat springconcoursen gelopen. Er is tegen mij gezegd dat hij braaf is op concours, maar ik zou dit toch niet braaf noemen Bloos Knipoog

Ik heb een keer een oefenparcours meegedaan en toen liep hij ook redelijk te stuiteren. Ieder paard dat sprong, weigerde of een balk trapte was goed voor een serie luchtsprongen...Maakte niet uit of dat paard in de losrijbak liep of in de ring
het was daar niet zo extreem als nu, maar misschien viel het daar nog mee omdat het binnen was Verward

Heb verder wel fijn gereden en was supertevreden(als hij blijft misschien toch maar in crosstraining lielle Knipoog *LOL* ), maar ik baal hier wel van...als dat ieder concours zo moet Bloos (en aan onervarenheid kan het bij dit paard toch echt niet liggen Heb er ook weinig hoop op dat dit nog overgaat Bloos )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 17:11

Nou, ik ben jaloers op je, want ik wilde ook graag meedoen, maar durfde niet Bloos .
Heb je Wybo nog gezien, dat was een Haflinger?
Staan de uitslagen ook ergens, of weet je het niet?
Ik vind het in ieder geval een leuk verslag , zijn er ook foto's gemaakt?

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Fitzroy

Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 17:56

Zo te lezen heb ik heel wat gemist in Lisse. wat een draak heb je.

Maar ja, kwestie van prioriteiten zaterdag. Volgende keer beter, Gomir, dan hoop ik ook van de partij te zijn.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

xXdaphneXx
Berichten: 390
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 18:19

haha ja die hindernissen vond ik ook vreemd maar die water plasd vond ik toch wel technies hoor Haha! (k moest door het alternatiev maar meneer dacht dat wel op enkhoorn jacht gingen Haha!)
aleen jamer dat het zand op somige stukken zow zwaar was

eventing: het belangrijkste om je pony "fris" te houden Knipoog
yes k heb nu al de foto`s van king in mijn profiel.... nu nog de rest :p kijken dus

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 09:44

Maakt toch niet uit Fitz, was toch pas na de cross weer aanspreekbaar Knipoog De tijd ervoor was ik alleen maar bezig met boven blijven en andere mensen ontwijken Bloos

Zondag gaat hij mee naar de onderlinge wedstrijd, mits ik met mijn bodyprotector mag rijden. We moeten namelijk in clubtenue en ik krijg echt mijn jasje niet over dat ding en zonder dat ding stap ik er op concours even niet op Knipoog
Ik heb hem toch

Hij was gister met de storm en rennende paarden en ezels bij de buren trouwens ontzettend braaf Verward Maf beest Haha!


Ik vond de waterbak niet technisch hoor Daphne, was wel goed te doen, alleen hij durfde er niet in Wsl lukt het binnenkort in het bos achter goldie aan wel Hij twijfelde behoorlijk Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:04

Poe he, jij hebt het heel wat zwaarder gehad dan ik!
Wat heb ik dan eigenlijk een braaf paard, nog nooit op een springwedstrijd geweest, alleen maar op dressuurmutswedstrijden en ze keek dus haar ogen uit, maar ze gedroeg zich keurig!
Ze was wat terug op de sprongen, maar dat vond ik niet zo gek, ik had nog nooit terreinhindernissen met haar gereden. En uiteindelijk hebben we alles gesprongen, ik was apentrots op mijn paardje!!

Welk startnummer had je Gomir? Ik heb je vast wel gezien.
Waar stonden jullie geparkeerd (en wat voor auto/trailer)?

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 15:25

Ik had startnummer 15 Welk nummer had jij Verward

We waren als eerste op het terrein en stonden een hele tijd achteraan. Witte trailer(henra contessa 2-paards) met een zilvergrijze omega stationcar ervoor.
Donkerbruin paard en ik had er een mintgroen dekje op, mijn bodyprotector is blauw met mintgroen.

Ot had ook nog nooit vaste hindernissen gezien, maar na de eerste 2 hindernissen had hij het door en sprong hij super Party!! Alleen het water niet, maar dat komt wel. Binnenkort maar een keer naar het bos toe Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 16:20

Klinkt allemaal wel heel spannend! Ik zou het niet doen..
Alleen je spreekt wel heél negatief over je paard hoor, hoe heet hij eigenlijk? Ik vind het niet erg hoor, jij bent duidelijk serieus met sport bezig en ik ben naïef recreatiemensje, maar het valt me echt heel erg op dat je heel anders naar je paard kijkt..

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 16:31

Ik vind het negatieve toch echt wel meevallen hoor Verward Zeker in het tweede deel van het verslag Knipoog

Hij heet in de wandelgangen Ot trouwens
Dat ik anders naar mijn paard kijk vind ik niet vreemd. Ik heb Ot nog niet zo heel lang, maar ik geef aardig wat geld uit aan een braaf ervaren wedstrijdpaard en dan heb je twee keer dit als je hem meeneemt Bloos Niet echt wat je verwacht
(komt nog bij dat de opgegeven wedstrijdkwalificatie niet klopt en hij een stalgebrek heeft...)
En ik heb toch echt geen wedstrijdpaard gekocht om mee te knuffelen op stal(dan is ot wel heel lief Lovers ), dan had ik wel een shetlander gekocht ofzo Knipoog *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 16:34

Nee precies, dat bedoel ik ook. Ik heb alleen knuffelpaarden, heel ander doel natuurlijk. Maar het viel me alleen op Haha!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 16:42

En ik heb ze voor de sport, maar als ik iedere keer zo op concours moet met een paard dan hoeft het ook niet
Valt dus een beetje tegen, vooral omdat hij volgens de verkoper braaf was...Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 20:58

Tja, behoorlijk balen als hij niet blijkt te zijn, wat hij moest zijn. Toch denk ik dat je tevreden mag zijn met de manier waarop je hem het parcours zelf door hebt gekregen, na het inrijden.
Hoewel ik me heel goed kan inleven in je gemengde gevoel...

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 06:46

gomir schreef:
Ik had startnummer 15 Welk nummer had jij Verward

We waren als eerste op het terrein en stonden een hele tijd achteraan. Witte trailer(henra contessa 2-paards) met een zilvergrijze omega stationcar ervoor.
Donkerbruin paard en ik had er een mintgroen dekje op, mijn bodyprotector is blauw met mintgroen.

Ot had ook nog nooit vaste hindernissen gezien, maar na de eerste 2 hindernissen had hij het door en sprong hij super Party!! Alleen het water niet, maar dat komt wel. Binnenkort maar een keer naar het bos toe Knipoog


Dan heb ik bij je los gereden!
Ik had nl nummer 21. Ik weet nog wel dat ik bij de nummers 15 t/m 23 zo ongeveer in de bak aan het losrijden was, verder heb ik niet erg op de andere paarden gelet. Was te druk met m'n eigen beestje!
Ik kan me ook wel vaag herinneren dat er een druk paard tussen liep maar welke dat precies was en hoe die eruit zag....
Mijn vriend heeft je wel gezien, hij wist het nog precies: "dat paard was zo raar deed toen hij naar de start van de cross moest!". Hij had je alle kanten uit springen!!

Wij stonden ongeveer halverwege de weg geparkeerd, iets voor het springterrein. Een groene pick up met een houten 1 1/2 paardstrailer. ervoor stond een donkergroen wesfaliatrailer van een clubgenoot van mij.

Dat was dus een boktmeeting waarvan we allebei het bestaan niet af wisten!! Haha!

Hoe was je uiteindelijk geeindigd?


[VvdD] oefencross Lisse, cool!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 06:54

ik weet dat Gomir echt wel gek is met haar paarden Lovers Maar ik kan me goed voorstellen dat je niet blij bent als je net gekochte ervaren wedstrijdpaard zich zo gedraagt op een simpel concours. Dan zou ik ook teleurgesteld zijn, en niet alleen in het paard maar zeker in de verkoper.

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 08:03

Dat is balen dat Ot zich zo gedraagt, poehee ik zou er niet
aan moeten denken.
Ik poep al 7 kleuren in mijn broek als ik op een braaf paard
over die hindernissen zou moeten Haha!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 08:45

Ik weet niet hoe ik geeindigd ben, we hebben de uitslag niet afgewacht. Maar wsl ben ik wel gediskwalificeerd, want heb bij het water wel staan prutsen Knipoog

Nouvel, ik dacht al aan de foto's dat ik samen met je had losgereden, maar heb er niet echt bewust op kunnen letten Was druk bezig om mijn paard een beetje onder controle te houden Bloos
De kans is groot dat ik dat wel was ja, sommige mensen sprongen ook ineens tussen de bomen enzo Verward Bloos

Ik ben trouwens best wel tevreden over hoe hij door het bos ging, maar dat gedoe op het voorterrein overheerst toch...

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, Bielsje, KDonna, Pellelilly, Rupser, Vagabondo en 50 bezoekers