Dekenvraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Dekenvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 11:13

Mander is absoluut een paard wat panisch wordt van scheerapparaten, dus ik wil dit jaar op tijd met dekens beginnen om een evt scheerbeurt te voorkomen Haha! . Ik heb een dun katoenen zomerdek wat hij nu s nachts op heeft. Daarnaast heb ik een canvas dek en 2 wollen zweetdekens.

Nu twijfel ik tussen een waterdichte 400 grams winterdeken of deze:
Pagony Tiger Outdoor Lite (bst.nr.: 60080)
De beste deken voor het slechtste weer! 100% waterdicht en ademend. Vervaardigd van Teflon coating en ripstop buitenmateriaal, dus zeer sterk en waterafstotend. Ongevoerd, ideaal voor het voor- en najaar.


Afbeelding

Voordeel van de laatste is dat ik er van alles onder kan leggen als het kouder wordt. Nadeel van de waterdichte winterdeken is dat Mander nog nat wordt als het wel regent, maar te warm is voor de 400 grams.

Wat zouden jullie doen?

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:16

Kijk eens heel goed naar die foto...
Vind je dat de deken mooi ligt op dat paard?

Ik vind hem nogal afsteken aan de achterkant; dat hebben die pagonies vaker( al moet ik erbij zeggen, het is minder dramatisch dan het twee jaar geleden was). Maar het gevolg daarvan is wel dat er kou bij de billen van je dier kan komen, en de deken dus eigenlijk alleen borst en middenstuk warm houd.

Ik heb het niet op die B-merken voor paardendekens. Mijn ervaring is dat je wellicht bij aanschaf een 100 euro goedkoper denkt uit te zijn, maar in feite gewoon 200 euro (bijv, aanschafprijs lager geprijsde deken) over de balk hebt gegooit. Investeer in een echt goed merk, een bewezen kwaliteit.
Laatst bijgewerkt door Dees op 23-09-03 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:17

Ik heb voor mijn pony een ongevoerde waterdichte deken gekocht.
Die kan ik over elke willekeurige winterdeken heengooien.
De dagen dat het echt regent zijn vaak niet de dagen dat ze een 400-grams deken op hebben. Tenminste, die van mij niet Knipoog

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:19

Dees, ik heb de Pagony Tigger zomerdeken en de heavy, en hij ligt toch echt heel erg mooi.
Dus dit zal toch echt per paard, per maat etc. verschillend zijn.

Verder ga ik met Irene mee. De dagen dat het regent is het vaak niet echt koud. Of er moet een gure wind staan. Dus de waterdichte deken lijkt me een goede oplossing.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:19

Dees schreef:
Ik heb het niet op die B-merken voor paardendekens. Mijn ervaring is dat je wellicht bij aanschaf een 100 euro goedkoper denkt uit te zijn, maar in feite gewoon 200 euro (bijv, aanschafprijs lager geprijsde deken) over de balk hebt gegooit. Investeer in een echt goed merk, een bewezen kwaliteit.


Helaas vinden de echte goede merken dekens voor pony's blijkbaar niet winstgevend genoeg.
Voor een echt goede ponydeken moet je daarom in Engeland zijn.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 11:20

OKe, misschien niet specifiek deze pagony, want hij ligt idd wel een beetje rommelig Haha!

Maar dan blijft de vraag, een waterdichte ongevoerde deken waar ik van alles onder kan doen of een waterdichte winterdeken?

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:24

Voor mij werkt ideeal het volgende: staldeken van BR ofzo, of WeatherBeeta, ook goede pasvorm. Als paard dan naar buiten gaat op regenachtige dag, gooi ik daar de ongevoerde Rhino Turnout Lite overheen (die van mij is nu 5 jaar oud, intens gebruikt en nog steeds waterdicht).
Als de dagen kouder worden, krijgt mijn paard haar Rambo Turnout WUG op, waterdicht en lekker warm. Daarmee kan ze ook naar buiten.
Als het dan echt belachelijk koud wordt, komt er een onderdeken van Rambo (en nee, absoluut geen schurend maar goedkoper B-merk) onder.
Dit werkt echt goed voor mij, ik doe het al jaren zo.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:30

Kleintje schreef:
[naam verwijderd], ik heb de Pagony Tigger zomerdeken en de heavy, en hij ligt toch echt heel erg mooi.
Dus dit zal toch echt per paard, per maat etc. verschillend zijn.
.


Komt me niet onbekend voor. Mijn [naam verwijderd] is gesneden op de maten van Rambo, maar bij [naam verwijderd] zitten die dekens gewoon niet goed, [naam verwijderd] is typisch een Harry'sHorse formaat. Die zitten [naam verwijderd] juist weer niet goed.
Dus idd, paard maakt uit voor de pasvorm.
MAar Pagony zat op beiden niet goed, om te janken zelfs, heb ik terug gebracht.

Harry'sHOrse heeft op het moment ook goede winterdekens voor paarden; die waterdichte schijnt ook erg lang mee te gaan en is bijoznder voordelig.

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 15:06

ik zou ook de waterdichte nemen en misschien eventueel 1 maatje groter regendeken er overheen doen,dan word ze niet nat of mindersnel denk ik?
dat raadde iemand can marktplaats mij ook aan en bij mijn Cpony ((verzorgpony))helpt het

meagan_sarah
Berichten: 175
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 15:11

Ik heb (of liever gezegd had) een pagony tiger outdoor lite. Is nu weer retour naar de divoza om te kijken of hij wel echt waterdicht is. Hij was na een uurtje in de motregen op twee plaatsen doorgelekt. Ik vind de pasvorm niet super. Aan de achterkant is hij te lang en te ruim, past dus niet echt mooi (bij mijn paardje tenminste) en de binnenkant is gemaakt van een raar soort nylon achtig stofje (kan ook nylon zijn) die eigenlijk veel te ruim is. Ik raad je deze deken niet aan. Maar dat is mijn mening. Ik zou voor een andere gaan.