stalmatten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 20:23

Mijn paard staat vreselijk te schrappen. Aandacht te kort vind ze. Ik dus niet! Ze staat gemiddeld 4 uur buiten. Wordt iedere dag minstens anderhalf uur gereden. Lekker grazen en iedere dag uitgebreid gepoetst. Maar als de meiden die gewoon de hele dag moeten werken na hun werk komen, dan vindt ze dat ze ook weer aandacht nodig heeft. Dus met gevolg steeds afgesleten ijzers. Volgens mij si de beste oplossing rubberen matten. Hebben jullie enig idee wat ze kosten, hoe te leggen en bevestigen en waar ik ze kan kopen. Voor de info, ik woon in Loosdrecht, dat ligt bij Hilversum.

mijn dieren zijn me heilig, mijn dieren zijn me alles!


Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 20:50

Ik denk niet dat stalmatten stevig genoeg zijn.
Schraapt hij altijd op 1 plaats? Misschien kun je dan volstaan met een stuk rubber (Oud stuk van een loopband of zo)

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 21:03

Ik heb een tijd rubbermatten gebruikt uit een oude trailer. Kon ik gratis krijgen bij een handelaar in 2e hands trailers. Hij deed daar verder niets meer mee en ze zijn behoorlijk dik en zwaar.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 21:08

Ik heb drainage stalmatten in de boxen. Mijn vorige paard begon ook met schrapen en heeft dus twee kuil(tjes) gemaakt. Het zou wel een oplossing voor zijn hoeven kunnen zijn. Als je de matten regelmatig verlegt, slijten ze evenredig af Haha! Wel aan hem/haar uitleggen dan waar hij nu moet schrapen Vingers aflikken Ik heb ze in advertenties te koop zien staan, zijn niet goedkoop.

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 23:17

Carys zou ik bij jouw eens mogen kijken naar die stalmatten die jij hebt?

mijn dieren zijn me heilig, mijn dieren zijn me alles!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 18:55

PB maar even, spreken we iets af.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 20:35

Ja, ik ben bezig om van een bouwkeet een stal te maken. Dit gaat geweldig en wordt echt een gave (en grote; 7m bij 3m) stal, maar ik ben ook nog aan het piekeren over de vloer. Er ligt namelijk een houten vloer in! Deze gaan we eerst verstevigen en daarna insmeren met van dat spul dat ze op daken smeren, zodat het dus waterdicht is. maar dan... ik zat te denken om daar nog zeil overheen te leggen maar dat is denk ik te glad en slijt te snel. Ik zou dus ook wel wat meer info willen over stalmatten, dus als iemand ideeen heeft!!

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-01 11:50

Als ik wat meer info krijg zet ik het hier neer

mijn dieren zijn me heilig, mijn dieren zijn me alles!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 16:36

er is een onderscheid in rubbermatten gewone gladde matten die meestal in 1meter breed geleverd worden en drainagetegels, dit zijn tegels van gemalen rubber die urine doorlaten. Dat laatste werkt alleen als de urine weg kan (roosters oid). Het nadeel van rubbermatten overigens is dat er in de naden altijd troep achterblijft en er urine onder loopt, vaak schoonmaken dus.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 21:25

heeft iemand nog wat info over de prijs?

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-01 21:20

Nou ik ben dus bij Carys gaan kijken en echt mooie matten, maar voor een paard dat schraapt zoals die van mij is dit niets. Carys d'r man had een goede tip: een mat organiseren bij een boer met koeien. Deze zijn zwaar een bijna niet stuk te krijgen. Ik heb ook alleen maar een stuk bij de deur nodig. Bij de man gevraagd waar ik sta, hij had vroeger nl. ook koeien. Maar hij ahd ze niet. Maar hij ging wel bij zijn kennissen kijken en waarschijnlijk heb ik er deze week nog 1. Waar bokt al niet goed voor is. Carys bedankt!
Die drainage matten komen op ongeveer 1000 gulden per stal.

mijn dieren zijn me heilig, mijn dieren zijn me alles!

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 21:29

1000,- per stal?! en over wat voor afmeting praat je dan? mijn stal is nl 7m bij 3m!
jij had het over drainage matten, weet je ook iets over gewone rubber matten? ik heb ze nl nodig om de vloer juist waterdicht te krijgen omdat het een houten vloer is!

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

roma
Berichten: 4
Geregistreerd: 08-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 22:06

ik gebruik in mijn stal granuflex matten van divoza. ze zijn heel zwaar en dik en kosten ongeveer 100 per stuk en zijn 1 vierkante meter. ik haal ze er zomers uit voor ze hat land in gaat en maak ze dan schoon dat is voldoende. verder kun je bij de horsefriend heel veel verschillende soorten rubber kopen, vast ook wel waterdichte. het bedrijf zit in denekamp. veel succes ermee en de groetjes van roma

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 12:02

Hoi Rena,

Nou mijn paard schraapt ook dit doet zij altijd bij de deur op een vaste plek, hier plast zij ook niet dus er komt geen smerigheid onder, ik heb de mat dus gewoon los liggen in stal en ze verplaatst het niet.

Ik heb nog een rubbere mat over volgens mij is het 1 meter in de lengte en volgens mij 1/2 meter in de breedte. Is het niet iets voor jou? Ik vraag er HFL. 60,00 voor. Ik woon zelf in Baarn dus dat is dicht bij. MAil mij even als je nog geinteresseerd bent.

Angelique }>

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-01 21:50

Ik praat dan over een stal van 3 bij 3. Ik weet dat er inderdaad meer soorten van te koop zijn.
Dynamiek toevallig heb ik het er gisteren met de man over gehad waar ik sta en hij zou het vandaag er over hebben met een kennis van hem. Ik wacht even af wat hier uit komt, is dit niets dan neem ik even contact met je op. Kun je mij alvast en pb'tje sturen met je telefoonnummer of mail adres. Ik wil het nl. snel regelen want binnen 6 weken krijg ik zaterdag alweer de smid op bezoek. Ze doet het inderdaad alleen voor de deur.

mijn dieren zijn me heilig, mijn dieren zijn me alles!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers