[VD] wat doen tegen achteruitlopen bij buiging :?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

[VD] wat doen tegen achteruitlopen bij buiging :?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 19:42

Ik ben ook *begonnen* met VD Lachen
Nu ben ik klaar met 'de basis' en wou graag beginnen met de buiging...
alleen als ik haar probeer te lokken, loop ze steeds naar achter, en ik kan echt geen manier verzinnen waarmee ik het kan verkomen Clown (als je dr tegen de muur zeg gaat ze schuin en in de hoek lijkt me niet zo'n goed idee Scheve mond )
wie kan mij helpen Verward Tong uitsteken

(ik probeer trouwens overal te zoeken naar dat boek 'de paardeschool' ik kan het alleen nergens vinden Verward)


josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 20:42

als ze door heeft dat ze het lekkers pas krijgt als ze haar hoofd tussen haar benen doet dan zal ze niet meer achteruit gaan lopen. maar maak het in het begin niet te moeilijk. dus eerst gewoon laag en dan steeds een stukje verder. ze moet leren jouw hand te volgen.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 20:46

maar ze begint bij voorbaat al achteruit te lopen }>
maar iig bedankt voor je reactie Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 00:06

geduld + zoekfunctie

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 00:17

Stef, je kan ook een uitleg geven over hoe je het misschien tegen kan gaan? Je antwoord voegt nl aan dit topic zelf helemaal niks toe.

Met Veerle ben ik ook begonnen aan de buiging. In het begin ging ze ook steeds eerst een stuk achteruit lopen. Ik zette haar zelf steeds weer op precies de zelfde plek terug, en vroeg haar opnieuw in de buiging.
Zelf zak ik mee door mijn knieen. Toen ik gebukt stond ging ze eerder achteruit lopen. Of dat bij ieder paard zo werkt weet ik niet, maar bij Veerle wel, dus het proberen waard misschien?
Nu gaat het nog niet helemaal foutloos, maar steeds een stukje beter Lachen
Succes iig!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 00:28

ik kan best een uitleg geven, maar waarom zou ik 10 duizend keer hetzelfde neerzetten? Hier is pas nog een topic over geweest

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 01:10

Waarom zou je dan nog reageren als je het niet wil. Negeer het dan als je niks toe te voegen hebt. Dit is nl niet de eerste niks toevoegende reactie van je en dat gaat toch een keer irriteren. Vind je een leuke meid, vind het leuk je af en toe eens te spreken op msn, maar zulke reacties heeft niemand iets aan

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 08:03

heel erg bedankt joyce Haha!, hier heb ik echt wat aan
ik had al wel de zoekfunctie gebruikt (kon eigenlijk niets vinden) en dat ik geduld moet hebben snap ik ook wel Knipoog

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:29

Goed, ga ik weer hetzelfde verhaal typen.
Met een buiging ga je IMO in enkele stappen te werk. Je kan wel gelijk een wortel o.i.d. onder zijn buik houden, maar dan ga je een beetje snel. Begin dus met het snoepje voor zijn borst, dan voor zijn knieen, dan voor zijn voeten, dan tussen zijn voeten etc. Zodra hij een stap achteruit zet, snoepje weghalen en opnieuw, tot hij aanstalte maakt daadwerkelijk iets te doen wat op buigen lijkt...
Gewoon een kwestie van geduld dus
Joyce, kan allemaal best wezen, maar UZ (het VD gedeelte) begint me een beetje mijn neus uit te komen. Dan kan je zeggen van dan reageer je toch niet..... Hmmz, met als gevolg dat we steeds meer pony's krijgen die een buiging op het harde laten zien?
Maarja, ik zeg al niks meer, ik schijn me te goed te voelen voor jullie simpele zielen, aangezien ik alle kennis in pacht heb, ik geweldig ben, mijn paarden alles zonder enige moeite uitvoeren. Ik ben tenslotte vrijheidsdressuurkoningin....

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 11:29

Hahaha sorry hoor Stef. Maar dat zijn allemaal NIET mijn woorden.
Dus daar ga ik ook niet op in.
Als je je aan VD-topics ergert, dan reageer je toch idd niet? Het is toch niet jou pakkie aan om mensen hun pony de buiging niet op het harde te laten doen. Kom op, je bokt voor je lol hoor

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 11:36

nop klopt zijn ook niet jou woorden. Ik probeer er alleen mee aan te geven waarom ik UZ zat wordt

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 20:42

iig bedankt dat je voor mij dan nog een uitzondering wou maken Haha!
echt wel OK dan! Lachen

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 08:31

misschien helpt het om hem met zijn kont tegen een muur/wand te zetten zodat hij niet achteruit kan lopen?

euhm.. Scheve mond

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 14:45

pacster ze schreef al dat haar paardje dan schuin gaat en toch weer achteruit...... in ieder geval heel veel succes en heel veel geduld, ik heb het ook geprobeerd maar safir vind het 1x leuk om achter een wortel aan te duiken en vervolgens denkt ie doe het lekker zelf Lachen we blijven proberen hoor !! hij zal het toch een keer gaan snappen Lachen

♥♥♥♥♥† 15-08-2016 ~Kenny~ mis je stinkertje ♥♥♥♥♥
♥♥♥~ Kleine Kenny ~♥♥♥

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:21

sorry nie goed gelezen..

euhm.. Scheve mond


eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 02:05

pacster schreef:
misschien helpt het om hem met zijn kont tegen een muur/wand te zetten zodat hij niet achteruit kan lopen?

Dat kan niet, omdat het paard een beetje naar achteren kan gaan hangen tijdens het buigen. Zeker met aanleren zou ze hiervan kunnen schrikken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers