Hoevaak per week rijden jullie fanatiek?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Hoevaak per week rijden jullie fanatiek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 20:36

Dat vraag ik me wel eens af.
Omdat mijn paard op een pensionstal staat, moet ik rekening houden met de lessen, want ze hebben maar 1 bak.
Dus meestal ziet mijn week er zo uit:

Op maandag ga ik meestal met haar even door het zandpad stappen, aangezien er van 18.30 u tot 21.30 (!!) uur Boos! les is.
Dinsdag: rijden, meestal dressuur, niet zo lang, want ik moet voor de lessen klaarzijn, en die beginnen om 18.30 uur!!! Boos!
Woensdag: rijden, dressuur
Donderdag: rijden of buitenrit, als ik ga rijden, ga ik meestal even balkjes lopen of een sprongetje maken.
Vrijdag: rijden
Zaterdag: rijden (dressuur) of longeren
Zondag: rijden of longeren, als ik ga rijden,ga ik springen als ik dat de rest van de week nog niet gedaan heb.

Over een tijdje ga ik met haar starten, dus dan wordt de weekendplanning anders.... Haha!

Wat doen jullie zoal?

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:41

Mijn paarden staan aan huis, lopen (buiten het dazen-seizoen) de hele dag in de wei en snachts op stal, maar ik probeer ze beiden minstens 6x per week te rijden.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 20:45

Die van mij staat overdag ('s ochtends) ook in de wei, samen met de andere paarden.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:51

als ik rij rij ik ook fatsoendelijk en normaal,anders niet :d
nee ik heb geen vast programma van rijden,ligt aan het weer,aan de bui en tijd van mij en van mickey,en wat ik de dag van te voren heb gedaan met haar.
ik rij toch wel 6 dagen in de week.
daarvan zijn 5 dagen echt goed dressuren in de bak,en 1 dag longeren of buitenritje,en een dag heeft ze vrij.
maar soms voor een wedstrijd en ze loopt dan niet fijn,rij ik bijvoorbeeld die hele week iederen dag in de bak.
en soms doe ik een keer springen,dus ik kan niet iets zeggen van wat ik vast doe,maar dressuur doe ik het meeste,en dan soms een buitenritje,longeren of springen.

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:54

Ik rij 5 a 6 keer in de week (vaker wil mijn moeder me niet brengen).
Wat is doe verschild per dag. Ik doe eigenlijk gewoon iets waar ik op dat moment zin in heb.
Behalve op woensdag want dan heb ik dressuurles en op vrijdag want dan heb ik springles.
Veder longeer ik vast 1 keer per week.

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:55

Bonanza loopt drie keer per week in de les (1X groepsles van verzorgster Bo, 1X groepsles met mij en 1X priveles met mij).1 dag in de week longeer ik hem+ gooi hem los, 1 X springen, 1 keer buitenrit (soms dresuurmatig soms recreatief).
Dit is het ongevEer, ik hou me niet aan vaste dagen (behalve de lessen dan.
het ligt ook een beetje aan mijn en zijn bui.
Soms rijdt ik wat western.
Ik probeer toch fanatiek dressuur te rijden maar als ik geen zin heb kan ik hem beter wat meer met rust laten dus een buitenrit maken dat houdt ons beide blij Lachen

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:55

Ik heb twee 4-jarigen (mijn eigen en een die ik voor een eigenaar rijd en verzorg, dus qua dagelijkse verzorging en tijd die ik per paard investeer zit er geen verschil tussen).
Over het algemeen ben ik er 6 dagen per week ('s avonds, overdag werk ik) en dan worden ze óf gereden (ca half uur -> jonge paarden he) óf aan de longe getraind.
Dus ik rijd elk paard zo'n 4 keer per week Haha! .
Ik heb het geluk dat ik geen rekening hoef te houden met lessen, en dat ik kan rijden wanneer ik maar wil en hoe lang ik wil.
Vorig jaar nog reed ik in de winter dagelijks in een binnenmanege (met mijn vorige paard, waar ik fanatiek mee trainde en wedstrijden reed) en dat was een heel gedoe, want overdag werk ik en 's avonds waren er lessen, en was de bak dus bezet Boos! , dan zat ik dus regelmatig van 22.00-23.00 (na de lessen) op mijn paard! En dan nog door de kou terug met de trailer... brrr! Dus ik weet hoe lastig het is, als je veel rekening moet houden met lestijden... ben dus wel erg blij nu OK dan! !

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:57

O ja, die van mij staan nu nog de hele dag in de wei, en in de herfst/winter toch ook een aantal uren per dag in wei of bak, dus dat scheelt ook al weer OK dan! !

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 21:15

Met Ilkkah word 4 keer per week fanatiek gereden, 2 keer naar buiten 1 keer longeren, maar soms is het ook anders, maar meestal gaat het gewoon zo

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 21:38

Echt fanatiek kan je het nog niet noemen, maar Par wordt drie keer in de week een half uur tot drie kwartier gereden.

Voor de rest, longeren we, doen wat spelletjes en wandelen.

Dit wordt natuurlijk opgebouwd en op het eind gok ik toch op 6 soms 5 keer in de week rijden.
Maar dat zal niet elke dag fanatiek zijn.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 21:38

Vroeger kon ik maar een half uurtje normaal rijden.
Was altijd les tussendoor of je liep daar met z'n 4-en in een mega klein bakje te galopperen. Werkte nooit echt met m'n haf.

Op de stal waar ik het laatst stond had ik meestal de hele bak voor mij alleen dus dan kon ik gaan en staan waar ik wilde Haha!

Meestal reed ik 3 of 4 dagen in de week.
De rest van de dagen had ze vrij. Anders vond ze er helemaal niks meer aan Haha!

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 22:03

Ik heb een 4-jarige en ik heb 1 keer per week dressuur les en ga daarna ff 5 minuutjes balkjes lopen ( eigenlijk is daarna een springles). Ik rij2 keer per week dressuur, 1 keer naar het bos en nog een keer longeren en twee dagen vrij.
Maar mijn paarden lopen dag en nacht in de wei, zomer en winter

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 22:08

5 of 6x per week. soms 4 x als ik geen zin heb of als het erg warm is(bos)

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 22:10

ligt er aan, probeer minimaal 3x per week wel te halen.
en 1x per week fanatiek mennen

Visitor2
Berichten: 686
Geregistreerd: 08-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 22:14

ma verenigings-springles
di thuis trainen
wo verenigings-dressuurles
do thuis trainen
vr thuis trainen
za privé-dressuurles
zo meestal wedstrijd

Ineke2

Berichten: 33106
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 22:20

Maandag rijden (dressuur) of longeren
Dinsdag rijden (soms dressuur en soms buitenrit)
Woensdag meestal vrij (los in de bak, spelletjes doen of in de wei laten)
Donderdag rijden (dressuur of springen) of longeren
Vrijdag dressuurles
Zaterdag naar buiten of groepsles
Zondag naar buiten

Zo is ongeveer mijn weekschema, maar dat is helemaal afhankelijk waar ik en Arti zin in hebben Knipoog

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 22:21

Ik rij dus op een manege Bloos dus 1 keer per week (weet niet of jullie dat ook fanatiek noemen, maar ik doe in ieder geval mijn best Schijnheilig )

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 22:33

Meestal 5 keer per week dressuur en 1 keer per week naar buiten en een dagje rust, mn 3 jarige rij ik iets minder.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 22:36

ik rij de laatste tijd iets minder fanatiek
heb zowiezo elke week een uur fanatiek prive (dressuur) les
daarbij train ik haar gemiddeld zo'n 3 keer onder het zadel en 1/2 keer aan de longe

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 22:48

Ik vind een paar rustdagen in de week (longeren noem ik ook een beetje een rustdag) heel goed voor het paard. Met een buitenrit houdt je ze ook lekker fris. Ik moet alleen elke doordeweekse dag tot 5 uur werken, en aangezien het om kwart voor acht al donker wordt, zijn buitenritten niet meer zo goed te doen.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 22:51

Maandag: half uurtje niet zo fanatiek
Dinsdag: uur dressuurles op de club!! Fanatiek!!
Woensdag: 3 kwartier fanatiek springles op de club
Donderdag: Een beetje rustdag
Vrijdag: dressuur beetje fanatiek
Zaterdag: Soms wedstrijd, anders dressuur (recreatie)
Zondag: Soms wedstrijd, anders springen of dressuur!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 08:20

Bij mij wisselt het heel sterk. Ik ben doorgaans helemaal niet fanatiek en ik rijd als ik genoeg tijd en zin heb.
Op dit moment ben ik wat serieuzer bezig omdat ik over 2 weken aan een puzzelrit meedoe en we daarvoor allebei wat conditie moeten opbouwen. Nu rijd ik 4x per week, 1x longeren en 2 rustdagen.
Normaal gesproken zijn er weken bij dat ik maar 1x rij...

Ineke2

Berichten: 33106
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 09:11

Pascha schreef:
Ik moet alleen elke doordeweekse dag tot 5 uur werken, en aangezien het om kwart voor acht al donker wordt, zijn buitenritten niet meer zo goed te doen.


In het weekend toch wel?

Overigens vind ik longeren niet echt rust, aangezien ze ook werken...je traint de spieren en op de volte lopen is best inspannend.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 09:15

Ik heb ook geen echt vast schema.

Met mooi weer maak ik graag een buitenrit 's avonds maar helaas nu het weer sneller donker wordt zal ik toch in de bak moeten rijden. Ik rij in principe iedere dag. Ik longeer niet echt vaak Ik maak wel graag een sprongetje maar ben soms te lui om dat in mijn eentje op en af te bouwen Scheve mond Als ik in de bak rij dan train ik eigenlijk altijd en ik heb 1x in de week les. Ik moet mijn paard eigenlijk wel iedere dag rijden omdat hij spierbevangen is geweest dus echt dagen vrij geven kan ik beter niet doen

paardjeJarig

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 09:48

Mijn paard staat op een pensionstal. Hij loopt 6 keer per week.
maandag: les
dinsdag: carrouselt mijn moeder (L1 niveau)
woensdag: lest mijn moeder
donderdag: rijd ik
vrijdag: rijd ik
zaterdag: rijd ik
zondag: wedstrijd of vrij
verder krijgt hij als ik wedstrijd heb op een andere dag vrij. rijden van mij is vaak dressuur, soms (1 van de drie keer) een buitenritje of een sprongetje.