wedstrijdverslagje Tegelen (uch uch)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

wedstrijdverslagje Tegelen (uch uch)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-03 20:48

Gister had ik dus wedstrijd in Tegelen. Normaal gesproken zouden we daar niet naartoe gaan, maar omdat daar paarden en pony's bij elkaar zaten hebben we toch besloten om er naar toe te gaan. Dan konden mijn zusje (met de pony) en ik nog eens samen op concours gaan. Lachen
Eeenmaal daar aagekomen moesten we parkeren op een maisveld waar nog stoppels van zo'n 30 cm op stonden. Wij kwamen er al bijna niet met auto (met de vierwielaandrijving aan) doorheen. Toen we uitstapte konden we bijna niet lopen, die stoppels waren echt keihard, dus eerst achter de trailer de stoppels weggetrapt, want de paarden konden zich er ook erg makkelijk aan bezeren.
Toen allebei opgezadeld en naar het terrein gereden, die je overigens al van verraf zag liggen door de grote stofwolken.
Daar aangekomen, zag je geen hand voor ogen door de stof, vooral bij de ringen was geen houden aan.
Maarja, ik kon lekker snel aan de beurt en dus gauw aan de (enigszins) stofvrije kant van het veld losgereden, en toen een diepe hap adem en mijn proef rijden. Marco liep echt super, harstikke voorwaarts en ik kreeg hem mooi opgericht (ondanks de 30 graden die dag ). Ik deed er alles aan om een geweldige preof neer te zetten, dus ik was in volle concentratie, zo geconcentreerd zelfs dat ik op een bepaald moment naar e verkeerde voorlezer luisterde Clown . Ik hoorde van "van hand veranderen" en mijn moeder riep "bij B afwenden". Dus wat doe ik, van handveranderen bij B, zo halverwege kwam ik erachter dat dat toch niet helemaal de bedoeling was. Dus gauw me omgedraaid en opnieuw afgewend Bloos
Aaan het eind las mijn moeder ook nog eens verkeerd. Ze riep dat ik bij X halt moest houden, wat dus bij G moest.
Achteraf baalde ik dus als een stekker, maar ik was wel erg blij dat Marco zo goed had gelopen.
het eindresultaat : 11e van de 18 met 158 punten. Lachen Weer een winstpuntjes derbij. Later hoorde ik ook dat de nummer 1 iets van 165 had gehad en dat de punten erg dicht bij elkaar hadden gelegen, dus als ik die domme fouten niet had gemaakt was het helemaal super geweest. *LOL*

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !


suzie66
Berichten: 97
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 21:01

hoi

wat een oliebol wedstrijd dan
maar gelukkig nog een winstpunt
veel succes met rijden

groetejs suzanne
*LOL* OK dan! Scheve mond Haha! Knipoog Lachen Bloos Schijnheilig

paardrijden is net als bloed: je kan niet zonder

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 21:23

irritant zeg dat er zo'n stofwolk was, lijkt me ook niet lekker jureren, en jammer van je fout, maar toch nog een winstpunt goed hoor!

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden


jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 21:49

ja ben er ook geweest, bah wat een stof, kon amper wat zien onder de proef, in het parcours viel het nog wel mee, alleen met losspringen niet.
en alles dat veel te ver uit elkaar!! echt ver lopen.
ik had 161 punten in het M2 en met springen 2 weigeringen, hij was loom door het weer, was wel jammer, achja ik denk niet dat ik daar nog eens start, een ander meisje haar paard was onregelmatig door het mais..

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 22:03

He, was dat gisteren dat concours bij Klein Zwitserland? Balen dat ik dat heb gemist Boos!
Jammer dat het zo slecht geregeld was dit jaar dan, normaal is het altijd hartstikke fijn geregeld vind ik. Mooie dressuurbanen uitgezet op gras, niet stoffig en het springen is ook netjes geregeld.
Ik geloof dat er sinds dit jaar ook 'n nieuwe organisatie zit, zal wel daaraan hebben gelegen dan?

Ficiat met je winstpuntje Party!!

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 08:58

jaggie schreef:
ja ben er ook geweest, bah wat een stof, kon amper wat zien onder de proef, in het parcours viel het nog wel mee, alleen met losspringen niet.
en alles dat veel te ver uit elkaar!! echt ver lopen.
ik had 161 punten in het M2 en met springen 2 weigeringen, hij was loom door het weer, was wel jammer, achja ik denk niet dat ik daar nog eens start, een ander meisje haar paard was onregelmatig door het mais..


Ik denk dat wij volgend jaar ook niet meer gaan. En er waren nog een heleboel mensen die ik dat heb horen zeggen....

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 10:09

Jaren geleden ging ik voor het eerst naar Tegelen. Het was toen al net zo slecht geregeld als nu. Geen fatsoenlijke parkeerplek, ver lopen, pony's en paarden door elkaar losrijden en te weinig plek voor losrijden, slechte boden, coupons die kwijtraken. Toen dus besloten om er nooit meer heen te gaan. 2 jaar geleden toch maar weer eens gegaan, mss zou het nu beter zijn? Not dus. Tegelen, daar ga ik echt never meer naartoe.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:18

Wij zijn er ook 2 jaar geleden eens geweest. Ik vond het ook lastig losrijden, veel te veel mensen op 1 stukje. En de bodem was erg slecht.

En jaggie: ook gefeliciteerd!

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:37

Pff ben blij dat Lenn en ik niet naar Tegelen zijn gegaan. We zaten te twijfelen; of de boktmeeting of Tegelen concours.
In 2001 zijn we er ook geweest. Nou het was echt een ramp. Eerst het parkeren. We stonden echt ver van de dressuurringen af. Maar dan ook echt ver.
Nou op het terrein was het losrijden met pony's en paarden. Opzich geen problemen mee, maar dan liever met D en E pony's dan met die kleine A en B pony's zonder stuur.
Het terrein was echt niet te rijden. Veel te klein en allemaal pollen of zo op de grond. Voorwaarts ging bij niemand en ook constant struikelen.
Dat was echt mijn ergste concours dat ik ooit heb gehad.
(oeh da's niet waar. In de modder rijden met je gewassen schimmel is niet leuk en Nuenen concours vorig jaar was ook ***. Toen was er echt te veel regen gevallen)

Wel fijn trouwens dat je nog een winstpunt hebt gereden. Is alle moeite toch niet voor niets geweest.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 13:54

De meeste bij ons op de club gingen er volgend jaar ook niet mee naartoe.
Er werd trouwens wel gesproeid, 's middags om 4 uur toen er nog maar iets van 2 ringen aan de gang waren Boos! . Dat hadden ze de dag van tevoren toch ook wel kunnen zien dat het erg stoffig zou worden, ik had niets hoeven poesten, want overal zat direct een laagje stof op....gelukkig heb ik idd nog een winstpuntje voor de moeite gekregen
M'n zusje had echter minder geluk. Zij werd de ring uitgestuurd omdat haar pony erg kreupel bleek te zijn, ik weet niet waardoor het is gekomen, maar het zou goed kunnen dat ze zich had bezeerd aan zo'n maisstoppel Scheve mond

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 16:37

*auch, voelt zich aangevallen als inwoonster van Tegelen*
Tsk, vaag hoor, ik hoor hier ind e buurt juist meestal goede verhalen over Tegelen (dat is toch het concours bij Klein Zwitserland waar jullie het over hebben he?)
Nouja, ik kan d'r ook niets aan doen natuurlijk, maar vind het wel banketstaaf dat het zo slecht geregeld is daar

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers