Kim's avontuur (en dat van ondergetekende)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Kim's avontuur (en dat van ondergetekende)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-03 20:35

Jaja... daar ben ik weer een keer met een verslagje van Kim en mijn eerste 'wedstrijd' met haar te Ermelo. Afgelopen zaterdag ben ik met haar naar het haflinger-weekend geweest. Dit heb ik enigszins op aandringen van een vriendin (tevens stalgenote) van me gedaan Haha! Ik had me ingeschreven voor een B-proef en de vaardigheid.

Ik moet zeggen dat ik wel enorm veel lol heb gehad zaterdag. Ik was dan ook helemaal niet zenuwachtig omdat ik gewoon wist dat Kim en ik nog eigenlijk helemaal niet zoveel konden Haha! Ik kreeg dan ook de opmerking dat de combinatie nog niet klaar was voor de B *LOL* Maar daar ging het me ook helemaal niet om, mij ging het erom dat Kim ervaring opdeed op vreemd terrein. Nou... en of ze ervaring op heeft gedaan. Er waren zoveel dingen te zien! Toen ik de ring inkwam was er al iets engs te zien aan de zijkant. Een cross-hindernis van houten balken en zand. In eerste instantie zat ze er enorm naar te kijken, maar ik mocht van de jury even een paar rondjes draven. Daarna keek ze er niet meer naar. Maar ik had haar gewoonweg niet goed onder controle in de ring. Normaal heb je veel steun aan de bakrand, maar die was nu niet aanwezig, dus elke keer bij A liep ze de ring uit Haha! Ik geloof dat ik wel 4 keer het A-bordje omver ben gelopen. Normaal kan ik haar prima onder controle houden, maar deze keer dus niet. Ze hebben me trouwens wel gematst hoor, normaal moet je na twee keer ring verlaten gediskwalificeerd worden (had ik begrepen Haha!), maar ik mocht gewoon doorgaan. Ik had trouwens 136 punten Haha! zelfs nog een 7 voor het halt-houden! *LOL*

Verder hadden we nog vaardigheid die ze ook perfect heeft gedaan. Het engste vond ze een zeil wat op de grond lag en schitterde in de zon. In eerste instantie wilde ze er niet overheen, maar na enig aandringen zette ze 1 been op het zeil. Dat begon te kraken en dat vond ze minder Haha! ze schrok weer achteruit, maar ik drong weer aan en toen liep ze er ineens overheen. Niet helemaal, want ze ging er aan de zijkant weer af, maar ze deed het uiteindelijk toch maar even! Daarna moest ik een pop van een stoel pakken. Lastig hoor Haha! Toen ik dat ding uiteindelijk had viel de stoel om, daar schrok ze nog het meest van. Die pop aan de zijkant van haar maakte haar niets uit. Voor de rest liep het lekker, er waren dan ook geen enge dingen meer te zien.

Daarna hadden we een tijdlang niets te doen en ben ik naar Wendy (vriendin) wezen kijken die ook nog vaardigheid moest doen en moest springen met Maro (ex-bijrijdhaf van mij Haha! ). Daarvoor had ze al 2 proeven gedaan met Maro en Tosca. Met Tosca (haar eigen Haf) rijdt ze M2 en ze was zowaar 1e met de dressuur en ze heeft nu haar 2e winstpunt in de M2. Ze was bovendien nog eens 2e met de vaardigheid.

Op het einde van de dag was er ook nog eens een parade! Ik had daar 's
ochtends nogal een zwaar hoofd in omdat ik geen idee had hoe ze zich zou
gedragen met al dat publiek, luidsprekers en 120 paarden en netjes draven. Ik had me dus druk gemaakt om niets, want ze pakte alles heel goed op en deed netjes mee. Alleen het applaus vond ze maar niks Haha! Daar week ze voor uit (gelukkig had ik Maro als buffer Haha! ) en het lawaai uit de luidsprekers was ook iets om voor opzij te gaan (niet springen hoor, maar ze week gewoon uit). We moesten ook nog een tijdlang stilstaan, maar ook dat deed ze in het begin netjes, op den duur was ze wat verveeld omdat het best wel lang duurde en ze wilde eigenlijk wel weer wat gaan doen. Maar ze was prima onder controle te houden.

Na de parade kwam eigenlijk het hoogtepunt van de dag Haha! De waterbak! Ik had me al voorgenomen om te kijken hoe ze dat zou doen. In eerste instantie wist ik wel dat ze er niet zomaar in zou gaan omdat het toch best wel vreemd is. Ik had dus gelijk. Toen Wendy met Maro in het midden stond van de waterbak wilde Kim er eigenlijk helemaal niet in, maar na enig aandringen liep ze voetje voor voetje aan de zijkant het water in en liep ze rustig het water weer uit. De tweede keer wilde ze weer niet en toen waren er een paar kids die vroeg of ze even voor zouden gaan. Daar liep ze dus rustig achteraan. Toppie! Daarna weer alleen geprobeerd. Wendy was me al voorgegaan en dit keer liep ze zonder problemen al stappend het water in. Halverwege heb ik haar maar even aangespoord en zijn we gaan draven. Toen wilde ik wel wat sneller en dravend zijn wendy en ik toen om de waterbak heen gegaan om vervolgens aan te springen in galop en al galoperend de waterbak in te gaan. Dat deed ze dus echt super en ze had er dan ook een hoop lol in!! Daarna nog een keer in volle galop erdoor. Heerlijk!! Nu weet ik dat ik ook een keer met haar naar het strand kan gaan om lekker door de branding te galoperen. Wat lijkt me dat geweldig zeg!!

Daarna heb ik haar lekker op stal gezet met een zweet-deken. Ik had lekker de hele dag de beschikking over een stal. Wel lekker hoor, om tussen de bedrijven door je paard lekker in de stal te kunnen zetten. 's avonds na de prijsuitreiking liep ze lekker makkelijk de trailer op ('s ochtends heb ik haar ook alleen op de trailer gezet. Wat een handje voer al niet kan doen Haha! ). Echt lekker om zo'n ontzettend braaf paard te hebben!! Lachen Uiteindelijk waren we rond 10 uur weer terug in Benneveld. Ik heb haar lekker nog even afgespoeld, want de modder van de waterbak zat nog onder haar buik Haha!

Gisteren heb ik haar nog even mee naar buiten genomen en hebben lekker nog even een half uurtje een rustig ritje gemaakt. Er was niet veel te merken van het feit dat ze zaterdag zo'n lange dag heeft gehad en toch eigenlijk best wel veel heeft gedaan. Wat een top-paard! Lachen

Kim en ik hebben de afgelopen 2 maanden samen een hoop bereikt zoals jullie kunnen lezen Haha!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48364
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:42

geweldig! Gaat echt heel goed met jullie lees ik... Haha!
Toppie hoor... Lachen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:47

Nou dat is wel een spannend verhaal. Doe ik je niet na. Die waterbak is leuk he??? Vorig jaar bij de routecontrole van de Fasna zijn Raak en ik er ook nog even ingedoken.

Stoer hoor. HEb je ook nog foto's van het geheel?

'Paint' it 'Black'

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-03 20:51

Als het goed is komen er eind deze week foto's van het geheel. Ene Susan heeft een hele reportage gemaakt geloof ik Haha!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 21:15

Hee wat gaaf joh, ik zou ook wel eens naar zo'n Haflingerdag willen met Wjukkel *LOL* Hoe kom ik te weten of ze ook wel eens georganiseerd worden in het westen van het land??

je hebt toch nog goeie punten gehaald hoor OK dan!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 21:21

Wat leuk dat je naar de Haflingerdag geweest bent!
Klinkt als een hele leerzame dag voor Kim, en voor jullie samen dan ook natuurlijk! Volgens mij heb je een hoop lol gehad.
Ik was al zo benieuwd hoe het tussen jullie ging, had sinds het bericht dat je haar gekocht had niks meer over haar gelezen, wilde er al een PB over sturen omdat ik zo nieuwsgierig was Haha!
Klinkt als een hartstikke leuk paard, ben erg benieuwd naar de foto's!!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 21:46

Wat een leuk verslag!!! Ik word nu helemaal nieuwsgierig naar je superhaffie! Gefeliciteerd met je behaalde puntjes en gewoon met alles wat jullie samen bereikt hebben. Helemaal toppie OK dan!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 22:26

Ik had helemaal niet meegekregen dat je nu een Haflinger Kim hebt, dus ik dacht eerst dat het over Kim-Nimber ging. Na de eerste zin snapte ik het al niet meer! Haha!
Dus maar eens even in je profiel gekeken, maar niks, hoor. Of toch, in de allerlaatste alinea! *LOL*

Super dat ze het zo goed oppikte , en ach, die dressuur komt ook nog wel. Als je haar thuis of buiten goed rond kunt sturen is dat toch veel belangrijker Knipoog .

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 22:27

Wat leuk dat het zo goed gaat! OK dan!

Geef Kim een dikke knuf van zijn oude baasje!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 22:31

Klinkt alsof jullie wel een combi zijn Maarten, harstikke leuk!
Maar ga je nu volgend jaar wel voor het 'echt', of laat je de dressuur enzo maar? (is bedoeld als positieve vraag, voor het geval dat niet zo over komt:-))

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 23:15


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 09:24

Ik vond het erg leuk om nou eens een keer voor jou te groomen, Maarten! De rollen waren deze keer dus omgedraaid. Haha!

Maar jullie vormen een leuke combi, ook in de ring! Alleen nog even een beetje oefenen op de dressuur, maar ik heb goede hoop dat jullie over een paar maanden best een nette proef kunnen neerzetten.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 09:36

Wat gaaf zeg!
Wel stoer zo na 2 maanden al een dressuurproefje rijden en behendigheid en dan ook nog eens een parade én door de waterbak Haha!
Ik ga eens even de foto's bekijken

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 09:42

Gefeliciteerd....hele leuke foto's trouwens!!!!!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 10:40

Leuk verslag, fijn dat het zo goed ging. Foto's zijn erg mooi! Lachen

Karin, leuk is dat om eens zelf niet te rijden maar alleen te groomen he? Heb ik afgelopen zondag ook gedaan. Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 12:14

Wat een ervaring voor jullie zeg, echt gaaf!
Leuk verslag van een ontzettend gezellige dag volgens mij!

Enne, wanneer kan ik je voor een strandritje verwachten??!! Knipoog

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 12:35

Wat een leuk verslag, Maarten Lachen Zo hebben jullie mooi wat ervaring opgedaan OK dan!

Gillian


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Adrija, capriz, dierenfan, fokfanaat, knockout1, mamabird, mino1, VogeltjeM en 92 bezoekers